چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
138078
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

آماده‌سازی جوانان برای مدیریت‌های عالی طی ۴ سال آینده یک پروژه ملی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید تعدادی از جوانان را برای مدیریت های عالی برای چهار سال آینده آماده کنیم. قطعا یک پروژه ملی خواهیم داشت.



به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در این مراسم که در وزارت ورزش و جوانان با حضور معاونان، دست اندرکاران و پیشکسوتان ورزش کشور برگزار شد؛‌ با تشکر از تلاش های کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم، گفت: با آنکه بر این مسئله واقف هستیم که در وزارت ورزش و جوانان، دو بخش مهم و ستادی یعنی «ورزش» و «جوانان» عملاً ادغام نشده بلکه الحاق شده اند، اما این بحث اصلی ما نیست و بحث ثانویه است، تشکیلات هدف نیست بلکه بستر سازی برای خدمت است و ما وقتی برای پرداختن به این موضوعات نداریم، با این حال معتقدیم که این دو سازمان، خروجی مشترکی دارند.

وی درباره خروجی های مشترک این دو بخش نیز گفت: «نشاط اجتماعی»، «شادابی جامعه»، «خلاقیت»، «امید آفرینی برای جامعه»، «مقابله با آسیب های اجتماعی» و «‌ارتقای سلامت روانی جامعه» از مهمترین ماموریت های وزارت ورزش و جوانان است که اگر این ماموریت ها به درستی انجام شود، باعث کاهش هزینه های ملی و اجتماعی می‌شود.

عارف با انتقاد از برخوردهای سخت با آسیب های اجتماعی بر ضرورت اتخاذ تدبیر و برخورداری نرم با موضوع آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

 معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بیش از «قهرمان پروری» به دنبال «پهلوان پروری» هستیم، گفت: جامعه با حضور پهلوانان احساس امنیت می کند و آنها مرجع جامعه هستند و ما تلاش می کنیم که در همه ساحت ها و در همه ورزش ها و حتی در ورزش های مدرن باید به دنبال پهلوان پروری برویم.

وی در ادامه افزود: پهلوان، گاه در صحنه بین المللی آگاهانه شکست می خورد اما حرکت غیراخلاقی مانند اینکه به نقطه آسیب دیده حریف ضربه وارد کند را انجام نمی دهد.

عارف در ادامه افزود: در ورزش حرفه ای، اتکاء ما باید به مردم باشد در حالی که اگر با اتکاء به منابع دولتی کار کنیم، نتیجه از قبل مشخص است، ما هر وقت به NGO ‌ها و تشکل های مردمی و مردم تکیه کردیم موفق شدیم و در غیر اینصورت ناموفق بودیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه خطاب به وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم گفت: در سند جامع ورزش که در سالهای ابتدایی دهه ۸۰ مصوب شد، برآورد ها حاکی از آن بود که سهم هر فرد در سرانه فضای ورزشی ۵۵ سانتی متر است که انتظار داشتیم سهم هر فرد به ۱ متر برسد، بررسی کنید که آیا تا چه حد محقق شده است، اگر لازم است در این زمینه سرمایه گذاری های جدید انجام دهیم وگرنه به دنبال تکمیل پروژه های قبلی برویم.

وی در ادامه با بیان اینکه در چهار حوزه «ورزش های همگانی»، «ورزش قهرمانی»، «ورزش حرفه ای» و «ورزش های سنتی و ملی» باید در این دوره به جایگاه مناسبی برسیم گفت: سلامت جامعه در گرو توجه به ورزش های همگانی است، در زمینه ورزش قهرمانی نیز امروز برای همه مشخص است که وقتی که یک جوان ما مدال طلا کسب می کند، چه نشاطی در کشور ایجاد می شود اما در این زمینه باید پیوست های فرهنگی تهیه شود، قهرمان ما باید الگوی فرهنگی در دنیا و معرف عقبه فرهنگی کشور خود باشد.

عارف در زمینه ورزش حرفه ای نیز گفت: در ورزش حرفه ای دنیا ، محور مردم هستند و دولت ها فقط کمک می کنند، این امر در مورد دو تیم بزرگ و عزیز ما شروع شده است و در ابعاد دیگر ورزش حرفه ای نیز باید ادامه پیدا کند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه ورزش های سنتی و ملی نیز که فرهنگ ساز هستند باید به طور جدی وارد شویم.

عارف با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت های گذشته در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفته است، گفت: سند چشم انداز را به عنوان میثاق ملی ایرانیان در همه بخش ها باید اجرا کنیم و این سندی است که ۱۵ سال پیش تصویب شد و طبق چشم انداز آن، باید در سال آینده، جایگاه اول منطقه در همه حوزه ها و از جمله در حوزه ورزش در اختیار ایران بود اما امروز باید ببینیم در چه جایگاهی قرار داریم.

وی افزود:‌ علاوه بر این، سند برنامه هفتم توسعه کشور نیز باید مدنظر مدیران وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد و از وزیر ورزش و جوانان می خواهم در سریعترین زمان، آیین‌نامه های لازم را با توجه به افق چشم انداز آماده کند تا اگر لازم است اصلاحات ساختاری نیز صورت گیرد.

وی در ادامه با تشکر از ورزشکاران ایرانی در المپیک و پارالمپیک پاریس گفت: در المپیک این دوره دستاوردهای خوبی داشتیم وبرای قهرمانان پارالمپیکی، آرزوی موفقیت و سربلندی داریم اما اگر می خواهیم از جهت کمیت، جایگاه بهتری داشته باشیم و در المپیک لس آنجلس که جوانان ما با انگیزه بیشتری شرکت خواهند کرد، به جایگاه بهتری برسیم باید از همین امروزشروع کنیم، شما باید به ما بگویید که دولت چه کمکی می‌تواند انجام دهد و چه باید بکند.

عارف در ادامه با بیان اینکه در حوزه جوانان کارهای شایسته و قابل تقدیری انجام شده است گفت: اما با این حال واقعیت این است که ما نتوانسته ایم به مطالبات جوانان پاسخ بدهیم، متاسفانه در خیلی از موارد، کار ما پاک کردن صورت مسئله بوده است. جوانان در زمینه های مختلف مطالباتی دارند که باید برای برآوردن آنها با جدیت تلاش کنیم.

عارف با بیان اینکه توانمندسازی جوانان نخبه و شایسته برای ورود به بازار کار را باید دنبال کنیم، گفت: ما به جوانگرایی اعتقاد داریم. نمی‌شود اداره امور کشور را به جوانی که نمی‌دانیم موفق می‌شود یا نه بسپاریم. باید تعدادی از جوانان را برای مدیریت های عالی برای چهار سال آینده آماده کنیم. قطعا یک پروژه ملی خواهیم داشت.

وی گفت: جوانان مستعد، نخبه و برجسته از سراسر کشور به کار گرفته خواهند شد. صرفا بر اساس توانایی و شایستگی آنان نه نگاه‌های سیاسی. باید افرادی تربیت شوند که مستقل از نگاه های سیاسی در خدمت دولت باشند. دیگر نباید با چراغ از این طرف و آن طرف دنبال مدیر بگردیم.

وی با بیان اینکه، اکنون نرخ بیکاری در نسل جوان، بالای ۲۰ درصد است گفت: مطالبات امروز جوانان ما ازدواج، مسکن و اشتغال است که باید در این حوزه ها نیز با قدرت وارد شویم.

عارف با اشاره به طرح آمایش سرزمینی گفت: باید به سراغ یک توسعه جامع و پایدار برویم که بر طبق آن، همه امکانات در مراکز استان متمرکز نشود. باید به سراغ کشف استعدادها برویم و در دورترین روستاها، استعدادها را کشف کنیم، اما این استعداد یابی تنها نباید به ورزش محدود شود، ما در همه حوزه های علمی،‌کارآفرینی، خلاقیت و … باید استعدادها را در سراسر کشور گرد هم بیاوریم.

وی در ادامه دیپلماسی ورزشی را یکی از ستون های وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: این نوع دیپلماسی، نقش مهمی حتی به اندازه دیپلماسی عمومی یا سیاسی دارد گاهی حتی با برگزاری یک مسابقه فوتبال یا پیک پنگ، کشورها به سراغ حل مسائل دیپلماسی خود رفته اند و ما نیز باید از این حوزه نهایت استفاده را بکنیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه برای قهرمانان‌مان در پارالمپیک آرزوی توفیق داریم، از کیومرث هاشمی به خاطر فعالیت ها‌ و موفقیت هایشان در المپیک و پارالمپیک تشکر کرد‌ و از وزیر جدید ورزش و جوانان برای پذیرش این مسئولیت تقدیر کرد.

 در این مراسم کیومرث هاشمی نیز با ارائه گزارشی درباره موفقیت های این وزارتخانه در مدت کوتاهی که در راس آن قرار داشته است، گفت: از اینکه شخصیتی مثل آقای دنیامالی بعنوان وزیر معرفی شده اند خوشحالم و ورود ایشان به خانه خودشان را تبریک می گویم. جامعه ورزش و جوانان وظیفه خود می داند که همانگونه که با محبت از بنده حمایت کردند کار را با ایشان ادامه دهند.

وی افزود: در دو امدادی، نفر قبلی چوب را به نفر بعدی می دهد و از دیدگاه ما آمدن و رفتن در سمت ها و مدیریت ها به دو امدادی شبیه است و من امروز، چوب امدادی را به دست‌وزیر جدید ورزش و جوانان‌ می دهم.

وی در ادامه با بیان اینکه ادغام دو حوزه ورزش و جوانان، به دلیل شرایط سیاسی، از الگوی ناموفق فرانسه برداشت شده است گفت: فرانسه بعد از یکسال فهمید که اشتباه کرده و اکنون که میزبانی المپیک را برگزار می کند، دو حوزه ورزش و جوانان در این کشور از هم جدا شده است، در کشور ما هم به گونه ای است که در حوزه جوانان بیش از ۲۵ دستگاه باید حضور داشته باشند و یک وزارتخانه به تنهایی نمی تواند موفق شود.

وزیر ورزش دولت سیزدهم در ادامه گفت: یکی از کارهای مهم صورت گرفته در این دوره تبدیل شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان بود که به دلیل دیدگاه ما در مورد توجه به زیربناها مخصوصا نوجوانان انجام گرفت.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم نیز در این جلسه گفت: از مجلس که با رای بالا، بار مسئولیتم را سنگین کردند متشکرم ‌و از آقای کیومرث هاشمی به خاطر زحماتشان و آرامشی که بر مجموعه حاکم کردند تشکر می کنم، ایشان همیشه منشا خیر و برکت بوده است.

وی در ادامه سه ماموریت مهم این وزارتخانه را «ارتقاء تندرستی ملی»، «ارتقاء عزت و افتخار ملی از طریق وزرش قهرمانی» و «رونق اقتصاد ورزش و کمک به اقتصاد ملی و استفاده از ظرفیت مردم در اقتصاد ورزش» عنوان کرد و گفت: این تعهدی است که به دکتر پزشکیان، مجلس و مردم داده ام.

وی در ادامه درباره سرفصل برنامه های خود در این وزارتخانه گفت:پرداختن به ورزش‌های ملی و آیینی چوگان و ورزش های زورخانه ای، توسعه دیپلماسی و امور بین الملل ورزش، توسعه ورزش های همگانی، ایجاد مرکز پایش و نظارت برای شفاف شدن بودجه های اختصاص یافته و استفاده از هوش مصنوعی و شبیه ساز در ورزش قهرمانی ، از جمله نکات مورد توجه در برنامه وزارت ورزش و جوانان در دولت چهاردهم است.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر روزگاری، صدم ثانیه ها، قهرمان را مشخص می کرد امروز آنقدر قهرمانان کشورها به هم نزدیک شده اند که تنها هزارم ثانیه اختلاف قهرمان را مشخص می کند، با یک غفلت، قهرمان ما بازنده می شود و ما باید در چنین شرایطی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138078 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]