سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
137809
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

تاکید وزیر دفاع بر تسریع در ساخت فرودگاه چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر تسریع در ساخت فرودگاه چابهار تاکید کرد و گفت: روند سرمایه گذاری در سواحل مکران رو به رشد است.



امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده دوشنبه شب در جلسه شورای اداری و معتمدان در چابهار اظهار کرد: طرح‌های صنعتی وزارت دفاع در چابهار باید هرچه سریعتر تکمیل شوند، تا شاهد توسعه و آبادانی بهتر این مناطق راهبردی باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از اقتصاد دریامحور در توسعه سواحل مکران، گفت: برای ساخت فرودگاه جدید در مکان فعلی فرودگاه کنارک برنامه ریزی لازم صورت گرفته و به همین منظور سه هزار هکتار زمین بصورت رایگان اختصاص پیدا کرد تا ترمینال مسافربری و سایر زیرساخت های جابجایی کالا و مسافر فراهم شود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه نخستین سفر استانی خود را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده‌ام، افزود: دولت برای حل مشکلات مردم این استان برنامه دارد و هر مسئولی در حوزه خودش ورود خواهد کرد و مطالب مطرح شده توسط مسئولان، امام جمعه و نماینده مردم چابهار براساس اولویت پیگیری می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از طرح‌های صنعتی وزارت دفاع و ظرفیت های ترانزیتی و تجاری در سواحل مکران از جمله شهرک پتروشیمی مکران، بندرشهید بهشتی، پایانه‌های صادراتی محصولات شیمیایی، شرکت آب نیروی مکران و آب شیرین کن ۲ منظوره بازدید کردم و پیشرفت های خوبی دارند.

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به اینکه هر وزارتخانه ای وظیفه در انجام کارها و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم دارد، گفت: سرمایه گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام شده و طرح‌های وزارت دفاع باید هرچه سریعتر تکمیل شوند تا به مرحله اشتغالزایی برای مردم این منطقه برسند.

وی گفت: سواحل مکران با ظرفیت های فراوان و جایگاه راهبردی نقش مهمی در توسعه تجارت و حل مشکلات مردم منطقه دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: شخص آقای رئیس جمهور به شدت علاقه‌مند هستند تا این طرح‌ها به سرانجام برسند و بخشی از این طرح‌ها تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این منطقه به لحاظ اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت است و وظیفه داریم در راستای توسعه همه جانبه این منطقه گام برداریم.

وی با بیان اینکه بخش اقتصاد، سرمایه گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام داده است، افزود: سرعت بخشی برای تکمیل طرح‌های وزارت دفاع و اشتغالزایی برای نیروهای بومی از اهداف سفر به این منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور به ساخت بیمارستان ارتش در کنارک اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمارستان هر چه سریعتر به تمام مردم خدمات دهد و با کمک وزارت بهداشت از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات جوری برنامه ریزی شود که خدمات مناسب ارایه کنند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هیات همراه از ظرفیت ها و امکانات بندر چابهار، تجهیزات لجستیکی و اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی و توسعه فعالیتهای تجاری در این بندر نیز بازدید کرد.

بازدید از طرح های توسعه ای، روند تخلیه و بارگیری و بررسی پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه لجستیک و خدمات بندری از دیگر برنامه های سفر وزیر دفاع به بندر چابهار بود.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137809 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اسپوتنیک 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]