دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
137717
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵

گفت‌وگوی عراقچی و همتای ایرلندی‌اش درباره آخرین تحولات منطقه

وزرای امور خارجه ایران و ایرلند در تماس تلفنی پیرامون آخرین وضعیت منطقه غرب آسیا بحث و تبادل نظر کردند.



العالم ایران

“مایکل مارتین” وزیر امور خارجه ایرلند، امروز- دوشنبه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس تلفنی با “سید عباس عراقچی” وزیر امور خارجه کشورمان، پیرامون روابط دوجانبه، تحولات جنگ در غزه و اوکراین گفت‌وگو کردند.

وی در این بیانیه که یک نسخه آن را در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) منتشر کرد، با اشاره به تحولات جنگ در غزه نوشت: من بر اهمیت خویشتن‌داری همه طرف‌ها و نیاز فوری به آتش بس در غزه و سراسر منطقه را مجدداً تاکید کردم.

وزیر امور خارجه ایرلند افزود: من مسئولیت ایران را در این زمینه یادآوری کردم و از تهران خواستم که از نفوذ خود به طور مثبت استفاده کند. همچنین بر لزوم اجتناب از جنگ منطقه‌ای که هیچ سودی ندارد و دستیابی به صلح را دشوارتر می‌کند تاکید کردم.

وی در بخش دیگری به جنگ در اوکراین اشاره کرد و با تکرار ادعاها درباره حمایت نظامی ایران از مسکو افزود: از ایران خواستم حمایت نظامی خود از روسیه را متوقف کند.

بر اساس این بیانیه، مارتین آمادگی اتحادیه اروپا را برای گسترش تعاملات با ایران نیز اعلام کرد.

منبع : fa.alalam.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137717 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]