دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
137671
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷

آغاز ثبت‌نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳

معاون کارشناسان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از آغاز ثبت نام و دریافت دفترچه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خبر داد.



به گزارش ایلنا به نقل از قوه قضاییه، شاهپور کلانتری با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ بر حسب تکلیفی که قانون تسهیل صدورمجوزها برعهده مرکز گذاشته هر سال آزمون کارشناسی رسمی دادگستری برگزار می‌شود، گفت: امسال دومین سال برگزاری آزمون با رعایت قانون تسهیل است و ثبت نام آن از  ۱۱ شهریور آغاز و تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

وی روز برگزاری آزمون را ۱۸ آبان اعلام کرد و گفت: متولی برگزاری آزمون سازمان سنجش است و شرکت کنندگان باید با ثبت نام در رشته‌های تفکیک شده خود را برای آزمون آماده کنند.

وی در ادامه گفت: تفاوت آزمون امسال با آزمون سال گذشته مربوط به تعداد رشته‌های کارشناسی است که نسبت به سال قبل ۱۵ رشته به آن اضافه شده و دو رشته جدید هم به مجموع رشته‌ها اضافه کردیم که تا پیش از این وجود نداشت.

وی افزود: البته رشته‌های جدید دیگری نیز در دست بررسی است که سرفصل‌ها و امکان سنجی‌های آن مورد بررسی قرار گرفته که سال آینده در آزمون قرار خواهد گرفت.

کلانتری هدف مرکز در آزمون کارشناسی امسال را تخصصی کردن هرچه بیشتر رشته‌ها عنوان کرد و گفت:  امسال رشته‌هایی که سابق بر این به صورت کلی برگزار می‌شد را به تفکیک از هم مجزا کردیم. به عنوان مثال امور پزشکی را که سالیان گذشته در قالب یک رشته در آزمون قرار داشت؛ امسال آن را به چندین رشته تقسیم کردیم و با تفکیک آن به رشته‌های تخصصی همچون دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری، مامایی و… درصدد ارتقای سطح کیفی آزمون هستیم.

وی در ادامه به تفکیک رشته امور ثبتی و نقشه برداری نیز اشاره داشت و گفت: برحسب بررسی‌های انجام شده و تکلیفی که معاونت حقوقی قوه قضائیه به صورت مکتوب به ما ابلاغ کرده این دو رشته از یکدیگر مجزا شدند و رشته امور ثبتی به صورت رشته مستقل و رشته نقشه برداری و مکان یابی هم به عنوان یک رشته مجزا در آزمون امسال قرار گرفته است.

معاون کارشناسان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه  گفت: انتظار می‌رود تعداد ثبت نام کنندگان امسال بیشتر از سال گذشته باشد و امیدواریم آزمون به گونه برگزار شود که افرادی با دانش و صلاحیت فنی و درعین حال حائز شرایط به لحاظ عمومی و تخصصی موفق شوند و ما شاهد حضور کارشناسانی جوان و مجهز به علم روز باشیم.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137671 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]