یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
137003
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۱۲

تا آخر با شماییم

شب گذشته مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران‌ نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود را برای مردم و در پاسخ به پرسش‌های مردم برگزار کرد. او همچنان شعارهای انتخاباتی خود را تکرار کرد و وعده داد که آنها را فراموش نخواهد کرد.



شب گذشته مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران‌ نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود را برای مردم و در پاسخ به پرسش‌های مردم برگزار کرد. او همچنان شعارهای انتخاباتی خود را تکرار کرد و وعده داد که آنها را فراموش نخواهد کرد. طی روزهای گذشته نیز محافل سیاسی و اجتماعی کشور بعد از معرفی کابینه همواره نیم‌نگاهی جدی به آینده برنامه‌های مسعود پزشکیان داشته‌اند، اما رئیس‌جمهوری همواره با همان کلام و برخوردهای صادقانه خود از وعده‌هایش عقب ننشسته است و همچنان بر این باور است که مسیر را برای اجرای وعده‌هایش هموار می‌کند، منتهی با این پیش‌فرض که همه شهروندان، از گروه‌های مختلف سیاسی در قالب وفاق ملی همراه او باشند و در گردونه فعالیت‌های خرد و کلان سیاسی، حذف‌کردن جای خود را به جذب‌کردن بدهد. مسعود پزشکیان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و ابراز امیدواری برای خدمت‌رسانی به مردم، با این تأکید که تا آخر با شماییم، در بخشی از سخنانش تصریح کرد: «هر ماه یک بار می‌توانم با شما صحبت کنم و حرف خود را بگویم و حرف مردم را بشنویم. بر آنچه گفتیم پایبندیم و سعی می‌کنیم با مردم صادق باشیم و جز راست نگوییم». این چشم‌انداز دقیقا همان رویکردی است که گمان می‌رود جایگاه متفاوتی را برای رئیس دولت چهاردهم به وجود آورده است.

‌رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش گفت: «می‌خواهیم مشکل مردم را حل کنیم. شاخص ما رضایت مردم است. به‌شدت تحت تحریم آمریکا و اروپا هستیم، ولی باید با مردم مهربانانه برخورد کنیم. باید جواب محترمانه به مردم بدهیم و اگر نتوانیم خدمتی به آنها بدهیم باید محترمانه به آنان بگوییم».

اعضای دولت بر اساس وفاق ملی انتخاب شدند

او ادامه داد: هفته آینده قرار است نشست خبری بگذاریم. مشکل تا الان این بود که باید دولت را تشکیل می‌دادیم و ببینیم با چه کسانی می‌خواهیم کار کنیم. از رئیس مجلس برای رأی بسیار جالب به وزرای کابینه تشکر می‌کنم. در هیچ دولتی میانگین رأی این میزان نبوده است. اعضای دولت بر اساس وفاق ملی انتخاب شدند؛ از دولت شهید رئیسی، روحانی، مستقل و اصلاح‌طلبان انتخاب کردیم. بیش از ده هزار ساعت با اعضای پیشنهادی مصاحبه شد، تا اینجا سعی کردیم در حد وسع خود دولت وفاق ملی را تشکیل دهیم.

وضعیت موجود را مردم می‌بینند

پزشکیان درباره وضعیت کشور گفت: وضعیت موجود را مردم می‌بینند، تورم و گرانی وجود دارد. گندمکاران، پرستاران، بازنشستگان و فرهنگیان مشکل دارند. ناترازی در برق داریم. پولی که برای گندمکاران در قانون پیش‌بینی شده بود، ۱۲۰ همت بود که در صندوق هم این مبلغ وجود نداشت. گندم کشت‌شده بالای این مبلغ بود، ولی تمهیداتی دیده شد تا مشکلات را حل کنیم و ان‌شاءالله حل خواهیم کرد.

باید برای نخبگان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان احترام قائل شویم

رئیس دولت چهاردهم ادامه داد: نمی‌خواهم گذشته را نقد کنم؛ الان باید دست به دست دهیم و با وفاق و نگاه به سند چشم‌انداز حرکت کنیم. قرار است ما بهترین و الهام‌بخش باشیم و دیگران از ما الگو بگیرند، پس باید نخبگان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را ببینیم و برای آنها احترام قائل شویم و اجازه دهیم توانمندی خود را بروز دهند؛ ولی ما در این مواقع حسودی می‌کنیم و این گیر کار ما است.

برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

او تأکید کرد: ما می‌خواهیم مشکل مردم را حل کنیم. شاخص ما رضایت مردم است. به‌شدت تحت تحریم آمریکا و اروپا هستیم ولی باید با مردم مهربانانه برخورد کنیم. باید جواب محترمانه به مردم بدهیم و اگر نتوانیم خدمتی به مردم بدهیم باید محترمانه به آنها بگوییم. برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد. این نوع برخورد با مردم شاخص عملکرد مسئولان دولتی است. باید تبعیض را از بین ببریم و دنبال عدالت و رفع محرومیت باشیم.

اقتصاد به مسائل خارجی ارتباط دارد

رئیس‌جمهور درباره برنامه خود برای مهار تورم گفت: دیروز وزیر اقتصاد در مجلس برنامه‌ها را گفت. برنامه هفتم باید مبنا باشد که اگر به اصلاح نیاز دارد، انجام شود. ما باید اختلاف داخلی، مشکلات با همسایه‌ها و دنیا را حل کنیم. به هر حال اقتصاد به مسائل خارجی ارتباط دارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تورم را تا پایان سال به ۳۰ درصد می‌رسد، بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم ولی این هدف به تحولات جهان و مسائل داخلی هم بستگی دارد. وزارت اقتصاد فعال است و آقای طیب‌نیا به عنوان مشاور من حضور دارند و هر هفته جلسه داریم و بر اساس برنامه حرکت می‌کنیم. باید اختلاف سلایق را به هم نزدیک کنیم. با حدود ۴۰ کشور مذاکره کرده‌ایم و در حال انعقاد پیمان هستیم.

باید نگاه مشترکی را برای تمامی ایرانیان ایجاد کنیم

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره مفهوم وفاق ملی، اظهار کرد: اعتقادم این است که وحدت و انسجام مسلمانان یک اصل است. مسلمانان با هم برادر هستند و باید در برابر دشمنان خود متحد باشند. این توصیه پیامبر اسلام است. اصلاح بین مسلمانان از نماز و روزه بین ما ارزش بیشتری دارد این حدیث امام علی است. اگر تحمل شنیدن نظر مخالف را نداریم چرا در نماز می‌گوییم اهدنا الصراط المستقیم؟ برای رسیدن به صراط مستقیم باید نظرات مختلف را شنید. چشم‌انداز و نگاه مشترکی را باید برای تمامی ایرانیان ایجاد کنیم و سخنان مختلف هم شنیده شود.

همه باید به سمت اجرای برنامه و قانون حرکت کنیم

پزشکیان تأکید کرد: قانون و برنامه باید بر اساس سیاست‌های کلی نوشته شود و بدل به یک میثاق مشترک شود. آنجا دیگر نباید محل اختلاف باشد. باید همه وحدت کنند. نگوییم این برنامه را قبول ندارم، این‌طور یعنی نفاق. همه باید به سمت اجرای برنامه و قانون بر اساس سیاست‌های کلی حرکت کنیم و آنجا در اجرا با هم وحدت داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: در دولت هم همه وزارتخانه‌ها مکلف به اجرا و زمان‌بندی اجرای قوانین و برنامه‌ها به سهم و مسئولیت خود هستند. اگر جایی هم امکان اجرا وجود ندارد باید هر وزارتخانه توضیح دهد چرا؟ یک ابزار نظارتی هم درست خواهیم کرد که این روند به درستی طی شود. این مسیری است که در هر استان هم به مسئولان آن استان اعلام و ابلاغ می‌شود. ما اکنون در همین مسیر و اجرایی کردن همین روند در حال حرکت هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای رفع ناترازی بانک‌ها افزود: باید در این زمینه طوری عمل کنیم که مردم ضرر نکند. اگر بگوییم یک بانک ناتراز است و آن را تعطیل کنیم مردمی که به اعتماد نظام آمدند و آنجا سپرده‌گذاری کردند را چگونه پاسخ دهیم.

مراجعه به کارشناسی از نکات مورد تأکید دولت است

پزشکیان ادامه داد: در مورد بورس هم وزیر اقتصاد نظرات خود را براساس چارچوب و مسیر برنامه و قانون بیان می‌کند. از کارشناسان هم نظرخواهی می‌کنیم. مراجعه به کارشناسی از نکات مورد تأکید دولت است که از ایده‌های مختلف، الگو به دست آوریم و عمل کنیم تا ثباتی که لازم است را در جامعه ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: راه درست را باید پیدا کنیم و برای اجرای آن برنامه درست داشته باشیم و تحقق آن برنامه را به آدم درست بسپاریم.

او همچنین در پایان سخنانش قولش را برای مردم تکرار کرد که برای انجام وعده‌هایش همه تلاش خود را به کار بگیرد. او خطاب به مردم و با این جمله گفت‌وگوی خود را به پایان رساند: «تا آخر با شماییم».

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137003 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]