یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
137245
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

غضنفری: سفر استانی برای دیدن واقعیات از نزدیک و تصمیم‌گیری بر اساس واقعیات است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه مسئول ارشد اجرایی به کف میدان برود برای این است که خودش واقعیات را از نزدیک مشاهده کند و سپس با مسئولان استانی و همچنین وزارتخانه‌های مربوطه جلسه بگذارند و بگویند که با فلان قدر بودجه استانی که در اختیار دارند، باید به کدام پروژه بپردازند و چه تعداد از مشکلات را برطرف کنند.



کامران غضنفری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اهمیت سفرهای استانی رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت، گفت: سفر استانی باید باشد تا در جریان این سفرها مقامات ارشد اجرایی کشور از نزدیک در جریان روند امور در کشور قرار بگیرند و ببینند که در کف میدان چه می‌گذرد.

وی تاکید کرد: رئیس جمهوری نباید صرفاً در دفتر خود در پاستور بنشیند و وزرا و مسئولان مختلف گزارش ارائه دهند و او بخواهد راجع به گزارش آنها تصمیم‌گیری کند بلکه خودش باید از نزدیک برود و ببیند که آیا گزارشی که مسئولان اجرایی می‌دهند با واقعیت کف میدان هم جور است یا نه. اینکه مسئول ارشد اجرایی به کف میدان برود برای همین است که خودش واقعیات را از نزدیک مشاهده کند و سپس با مسئولان استانی و همچنین وزارتخانه‌های مربوطه جلسه بگذارند و بگویند که با فلان قدر بودجه استانی که در اختیار دارند، باید به کدام پروژه بپردازند و چه تعداد از مشکلات را برطرف کنند؛ خاصیت دیدن واقعیات از نزدیک این است که بررسی کنند که با توجه به امکاناتی که وجود دارد، چه تعداد از مسائل موجود را می‌توانند حل کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «سفر استانی برای دیدن واقعیات از نزدیک و تصمیم‌گیری بر اساس واقعیات است»، عنوان کرد: گرچه کلیات بودجه‌ها از قبل تصویب شده اما جزئیات اینکه این بودجه چطور میان استان‌ها و مناطق مختلف تقسیم شود، دست دولت است و دولت می‌تواند تعریف کند که چند درصد از بودجه عمرانی برای کدام استان باشد و چند درصد آن برای کدام استان دیگر؛ بنابراین خود دولت باید در این زمینه مدیریت کند.

غضنفری درباره راه جلب اعتماد ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری در ایران با تاکید بر ضرورت فراهم کردن جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در کشور گفت: به لطف خدا پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری و سودآور در کشور کم نداریم و چه در حوزه حمل نقل کالا در داخل و همچنین بین کشورهای همسایه و چه در حوزه معادن و همچنین در زمینه‌های مختلف صنعتی امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری با سودآوری مطمئن وجود دارد؛ بنابراین می‌شود ایرانیان خارج از کشور را در این پروژه‌ها مشارکت داد و از آنها برای موارد مختلف دعوت کرد چراکه سرمایه هم خودشان منتفع می‌شوند و هم به کشور نفع می‌رسانند.

این نماینده مجلس در پایان بر لزوم رفع موانع پیش روی حضور سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن خارج از کشور در کشور تاکید و عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد و شبکه‌های مافیایی در داخل هستند که در سال‌های گذشته مانع این قضیه شده‌اند و حضور افراد دیگر را بر نمی‌تابند چراکه منافع نامشروع خود را در خطر می‌بینند؛ باید فکری اساسی برای این موانع و رانت خواران داخلی کرد چراکه این افراد به ظاهر خود را مغز اقتصادی معرفی می‌کنند اما در عمل کارشکنی‌هایی را برای حضور ایرانیان خارج از کشور می‌کنند و اگر فردی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، آنقدر مانع جلوی پای او می‌گذارند تا او را پشیمان کنند. می‌بینیم که در رده‌های میانی کارشکنی‌های مختلفی ایجاد می‌شود درحالی که کلیت نظام هیچ مشکلی با این قضیه ندارد و مقامات و مسئولان ارشد با آن موافق هستند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137245 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]