یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
137247
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

اخبار سیاسی ۱۱ شهریور؛ الحاق تانک‌های«m۶۰» به یگان‌های رزمی/خبری خوش برای گندم‌کاران

«سهم صندوق توسعه ملی»، «روز پدافند هوایی»و «مطالبات گندم کاران» از موضوعات مهم خبری یازدهم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، درپی پیشنهاد مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز به میزان ۲۰ درصد در سال جاری، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.

بر این اساس مبلغ ۳۵۰ همت به صورت قرض از صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی دولت اضافه شد. با این اصلاح، مشکل پرداخت دیون گندمکاران و مسائل کامیونداران و تهیه برخی اقلام دیگر حل شد.

امروز همچنین جلسه‌ای به منظور بررسی پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره تعریف دقیق تکالیف و وظایف اجرایی وزارتخانه‌ها و زیرمجموعه‌های استانی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی بر اساس سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه توسعه تشکیل شده بود، با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

مسعود پزشکیان دراین جلسه نکاتی را برای اصلاح و دقیق‌تر شدن تکالیف، مسئولیت‌ها و کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها در قبال عملکردشان مطرح کرد و با بیان اینکه امروز مسئولیت‌های دقیق هیچ دستگاه و مدیری مشخص نیست که این باعث اتلاف وقت و منابع سیستم می‌شود، گفت: وقتی تکالیف دقیق دستگاه‌ها و کیفیت اجرای آنها مشخص باشد، یک هم‌افزایی میان کلیت سازمان اجرایی ایجاد و اهداف با سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر و هزینه کمتر محقق و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی مدیران نیز دقیق‌تر صورت می‌گیرد.

یکی از نمایندگان مجلس دوازدهم هم با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس خبرداد که از امروز و به تدریج مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این رابطه نوشت: بعد از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر انجام شده دقایقی پیش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور در تماس تلفنی اعلام کرد از امروز و به تدریج مطالبات گندم کاران عزیز پرداخت می‌شود. 

لازم به ذکر است که شب گذشته مسعود پزشکیان نیز در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود درباره پرداخت مطالبات گندم‌کاران گفت: در قانون ۱۲۰ همت برای پرداخت به گندمکاران پیش‌بینی شده بود که این مبلغ در صندوق وجود نداشت. گندم کشت شده بالای این مبلغ بود ولی تمهیداتی دیده شد تا مشکلات را حل کنیم و ان شاءالله حل خواهیم کرد.

همچنین علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مطلبی در همین ارتباط در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کشاورزی همواره پیشران توسعه و پیشرفت بوده و در تامین امنیت غذایی اثرگذار است، فلذا توجه به ساماندهی الگوی کشت و البته پرداخت به‌هنگام مطالبات کشاورزان ضروری و غیرقابل تعلل است. کشاورزان را نه در حاشیه بلکه در متن مورد توجه قرار دهیم.

****

همزمان با سالروز پدافند هوایی، فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی ارتش با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با یادآوری اینکه بارها و بارها در ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه زمان ها، توان رزم پدافند هوایی را به رخ دشمنان نابکار خودمان و در راس آن آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، کشیده‌ایم خاطر نشان کرد:آنها می‌دانند قدرت مقابله و قدرت رویارویی با نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته و نخواهند داشت. آنها می‌دانند نیروی پدافند هوایی الان در بهترین شرایط ممکن از لحاظ توان رزمی است، این را حس می کنند و آن را لمس کرده اند.

به همین مناسبت فرمانده مرکز آموزش‌های تخصصی صاحب الزمان (عج) نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت و گویی با ایسنا با اشاره به اینکه پدافند هوایی در لبه فناوری قرار دارد، افزود: اگر در لبه فناوری نباشد، در رصد، پایش، کنترل، هدایت و بکارگیری سلاح‌هایش دچار دردسر خواهد شد. به هر حال دشمن هم می‌خواهد از لبه فناوری بهره ببرد و اگر ما در لبه فناوری نباشیم، نمی‌توانیم به موقع اهداف را کشف و شناسایی کرده و به موقع درگیری و انهدام را انجام دهیم. 

سرهنگ فرزاد فریدونی خاطر نشان کرد: هر آنجایی که شما فکر می‌کنید و فکر نمی‌کنید، پدافند هوایی حضور دارد؛ آمادگی پدافند ۲۴ ساعته است. اگر اینگونه نباشد، کارایی نخواهد داشت. درنگی در رصد و مراقبت پدافند هوایی وجود ندارد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هم طی پیام های جداگانه فرارسیدن دهم شهریورماه، روز پدافند هوایی را به امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، تبریک گفتند.

امروز همچنین با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش ، تانک ارتقاء یافته « m۶۰» به یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش الحاق شد.

با ارتقای این تانک، توان شلیک و هدف قرار دادن سوژه در حال حرکت به آن افزوده شده است؛ همچنین این تانک به دوربین‌های دید در شب مجهز شده است تا توان انجام عملیات در شب را نیز داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های تانک‌هایی که امروز به یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش ملحق شد، می‌توان به سامانه اعلام و اطفای حریق، داشبورد دیجیتال، سامانه اخلال‌گر لیزری و هشداردهنده اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137247 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]