یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
137121
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

رییس‌جمهور تا مشخص شدن واقعیت‌های پرونده لاهیجان موضوع را پیگیری کند

نماینده پیشین مجلس گفت: در مورد حادثه لاهیجان عملکرد گذشته درقبال حوادث این چنینی قابل دفاع نیست اما در این مورد خاص این رسیدگی‌های اخیر خوب است. اما آقای رییس‌جمهور به این مورد اکتفا نکند و پیگیری کند تا زمانی که واقعیت پرونده مشخص شود. باید با افرادی که تخلف کردند با حفظ حرمت، منزلت و جایگاه پلیس یا هر نهاد دیگری برخورد شود. امنیت و اعتبار کشور به وجود نیرو‌های نظامی و انتظامی است، باید جایگاه و منزلت‌ این نیروها حفظ شود. به همین دلیل است که باید با نیروهای متخلف برخورد شود تا حساب مجموعه نیروهای انتظامی از افراد خاطی جدا شود.



احمد مازنی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با اقدامات دولت در برخورد با حادثه لاهیجان گفت: در این مورد خاص آقای پزشکیان واکنش رسمی نشان دادند، همچنین دستور ویژه‌ای به وزارت کشور دادند و از آن طریق نیروی انتظامی موظف به انجام پیگیری‌هایی شد. در اخبار هم دیدم که در برخورد با کسانی که متهم به رفتار‌های ناشایست هستند، اقدامات عملی هم انجام شد.

وی ادامه داد: در گذشته هم شاهد چنین رفتارهایی بودیم که منجر به نابینایی افراد، قطع عضو و حتی گاهی منجر به مرگ شد اما دریغ از یک حرکت که در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه باشد. پیگیری‌هایی صورت می‌گرفت اما آنچه که در افکار عمومی جا افتاده این بوده که رسانه ملی و برخی رسانه‌‌های مرتبط با بعضی از نهادها تصویری از مسئله ارائه دادند که گویی صرفا این افراد متخلف بودند و دچار اعمال غیرقانونی شده بودند و نیروهای مربوطه دارای حق بوده‌اند و برداشتی که در جامعه به وجود آمده‌ به این شکل ترسیم شده است که انگار برخی نهادهای حاکمیت طرفدار این تیپ رفتارها هستند.

مازنی در پاسخ به این پرسش که دولت در چنین شرایطی باید چگونه عمل کند، اظهار کرد: دکتر پزشکیان از نهج‌البلاغه می‌گوید، عهدنامه امیرالمومنین به مالک اشتر را می‌خواند و الگوی خود را مولا علی(ع) قرار داده است. ما حتی اگر به شاگرد مکتب علی (ع) یعنی امام خمینی(ره) رجوع کنیم که بنیان‌گذار و معمار این نظام و انقلاب هستند، همین نسلی که امام را دیده‌ایم و آثار ایشان را خوانده‌ایم، باید این‌ها را الگو قرار دهیم. در یکی از مواردی که درباره تخطی و تخلف بعضی از ضابطین به امام خمینی گزارش شده بود، مظمون صحبت ایشان این بود که اگر فردی محکوم به اعدام باشد، نیرویی که او را برای اجرای حکم می‌برد، حق ندارد به او یک سیلی بزند، اگر چنین کرد باید قصاص شود، چه برسد به اینکه فردی متهم باشد.

رییس‌جمهور تا مشخص شدن واقعیت‌های پرونده لاهیجان موضوع را پیگیری کند

وی با بیان اینکه اگر شخصی بازداشت شود و در روند بررسی پرونده مورد آزار و اذیتی قرار گیرد که منجر به فوت شود، هزینه‌هایی برای کشور ایجاد می‌کند، گفت: عملکرد گذشته قابل دفاع نیست اما در این مورد خاص این رسیدگی‌های اخیر خوب است. اما آقای رییس‌جمهور به این مورد اکتفا نکند و پیگیری کند تا زمانی که واقعیت پرونده مشخص شود. باید با افرادی که تخلف کردند با حفظ حرمت، منزلت و جایگاه پلیس یا هر نهاد دیگری برخورد شود. امنیت و اعتبار کشور به وجود نیرو‌های نظامی و انتظامی است، باید جایگاه و منزلت‌ این نیروها حفظ شود. به همین دلیل است که باید با نیروهای متخلف برخورد شود تا حساب مجموعه نیروهای انتظامی از افراد خاطی جدا شود.

از رسانه‌های داخلی به ویژه صدا و سیما انتظار می‌رود با بیان حقیقت، مرجعیت رسانه‌ای خود را نشان دهند

مازنی خاطرنشان کرد:‌ لازم است واقعیت این حادثه برای مردم آشکار و روشن شود؛ این روشن شدن به ترمیم اعتماد میان مردم و حاکمیت کمک می‌کند. از رسانه‌های داخلی به ویژه صداوسیما انتظار می‌رود که مرجعیت رسانه‌ای خود را با بیان حقیقت در حوادث این چنینی حفظ کنند اگر تمام حقیقت بیان نشود، مردم سراغ شبکه‌های خارجی می‌روند و مشتری آن‌ها زیاد می‌شود، در این صورت ضمن بی‌اعتمادی به رسانه‌های داخلی شاهد از بین رفتن مرجعیت آنها نیز خواهیم بود.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137121 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]