پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ /
136585
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۴۱

اصول گرایی جدید در نقد جریان شبه علم پیشرو باشد

به گزارش مشرق، سعید آجرلو، فعال رسانه در تلگرام نوشت: اصول گرایی جدید در نقد جریان شبه علم پیشرو باشد/ جریان شبه علم کار حزب سیاسی هم می کند سخن وزیر علوم در تقبیح شبه علم قابل تحسین است. شبه علم که پس از کرونا قدرت بیشتری یافته نه فقط منحصر به ایران که یک […]

به گزارش مشرق، سعید آجرلو، فعال رسانه در تلگرام نوشت:
اصول گرایی جدید در نقد جریان شبه علم پیشرو باشد/ جریان شبه علم کار حزب سیاسی هم می کند
سخن وزیر علوم در تقبیح شبه علم قابل تحسین است. شبه علم که پس از کرونا قدرت بیشتری یافته نه فقط منحصر به ایران که یک جریان جهانی در حال گسترش است و فصل مشترک راست افراطی جهانی است و مرز و قلمرو نمی شناسد. ‏ این جریان در کشور ما کار حزب سیاسی هم می کند. به وضوح مشاهده کردم که در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس، گروهی ضد علم رای دادن به افرادی را توصیه و رای به افرادی دیگر را نهی می کردند. خوشبختانه من را هم در فهرست مخالفان شان قرار دادند. در تهران هم لیست داشتند هم سرلیست. ‏ جریان شبه علم و یا به عبارتی ضد علم بر بستر ضدیت با فلسفه و نوعی اخباری گری مخالف اجتهاد، مخالف پیوند علم و دین و در پیله ای از توهم های بزرگ سیر می کند. ‏ این جریان حتی در دانشگاه هم بدون طرفدار نیست. در یکی از کلاس های ارشد، حدود نیمی از وقت کلاس به گفت و گوی انتقادی با دانشجویی معتقد به این جریان گذشت. او کرونا را توهم و روایت رسانه ها می دانست. ‏ امیدوارم نقد صریح آقای سیمایی شروع جریانی در مخالفت با شبه علمی باشد که به وضوح با مبانی انقلاب اسلامی فاصله دارد و شکل افراطی سنت گرایی و اخباری گری است. کاری که باید آقایان زلفی گل و عین اللهی انجام می دادند و اکنون فراتر از رویکرد سیاسی، وظیفه هر فردی است که نگران جدایی عقل و علم از دین است. اصول گرایی جدید باید پیشرو چنین نقدی علیه شبه علم باشد.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 136585 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]