دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
136817
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

نایب رئیس انجمن دوستی ایران و چین: امروز چین در سمت درست تاریخ ایستاده است

نایب رئیس انجمن دوستی ایران و چین گفت: سیاست‌های چین بر مبنای چندجانبه گرایی، توسعه عادلانه، سرنوشت مشترک برای همه انسان‌ها و تمدن جهانی نشانه‌ای از یک قدرت نرم است که بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد.



به گزارش ایسنا، «مهدی نادی» نایب رئیس اول انجمن دوستی ایران و چین که برای شرکت در  همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی میان نخبگان جوان استان جیانگشی و نهادهای دوستی بین‌المللی در سطوح مختلف» به چین سفر کرده است، به‌عنوان نماینده انجمن دوستی ایران و چین از جمهوری اسلامی ایران در این سمینار سخنرانی کرد.

وی علاوه بر شرکت و سخنرانی در همایش یاد شده، به عنوان رئیس هیات بین‌المللی شرکت کننده در این همایش و نیز به عنوان نماینده انجمن دوستی ایران و چین، با جمعی از مسئولان عالی رتبه استان جیانگشی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نایب رئیس انجمن دوستی ایران و چین طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: بیش از یکصد نماینده جوان از انجمن‌های دوستی ۲۲ کشور اینجا گرد هم آمده‌اند تا درباره موضوع انرژی جوانان برای ساختن آینده‌ای بهتر، هوش مصنوعی، اقتصاد جهانی، عملکرد و نقش جوانان در این حوزه‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کنند و من امیدوارم تمام این گروه‌ها و افراد جوان با کوله باری مملو از میوه‌های دوستی و عشق از استان جیانگشی به کشورهای خود بازگردند.

وی همچنین ابراز داشت: سیاست‌های چین بر مبنای چندجانبه گرایی، توسعه عادلانه، سرنوشت مشترک برای همه انسان‌ها و تمدن جهانی نشانه‌ای از یک قدرت نرم است که بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد. امروز مقوله جهانی شدن و جهانی‌سازی شهرها در ابعاد و زوایای گوناگون مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دارد و دیپلماسی شهری نیز یک موضوع بسیار مهم در جهان امروز است.

نادی افزود: با توجه به تفاوت‌ها و تنوع‌های فرهنگی و تمدنی بین شهرها و نیز وجود شباهت‌های فرهنگی و تمدنی بین شهرها، ایجاد یک توازن و تعادل بین سنت و مدرنیته، یکی از هنرهای مهم مدیریت شهری محسوب می‌شود. امروز سازمان‌های غیردولتی به بازیگرانی اثرگذار در سیاست‌های جهانی تبدیل شده‌اند. در این راستا، نقش زنان و جوانان به‌عنوان اثرگذارترین صاحبان قدرت نرم باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

نایب رئیس انجمن دوستی ایران و چین خاطرنشان کرد: شهر جیانگشی با ویژگی‌ها و مزیت‌های زیادی چون برخورداری از موقعیت ژئوپلیتیک منحصر به فرد، صنایع گسترده و متنوع، برخورداری از قابلیت‌هایی نیز مناسبات اقتصادی خارجی و صنعت گردشگری، استانداردهای بالای زندگی، امنیت اجتماعی، آموزش، علم و فناوری و فرهنگ و جوانانی علاقه‌مند و با انگیزه، شهری بسیار مهم برای خواهرخواندگی با بسیاری از شهرهای جهان است. امروز چین در سمت درست تاریخ ایستاده است و از کشورهای کمتر توسعه یافته و یا درحال توسعه حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 136817 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]