دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
135547
۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۹

حفظ امنیت و تمامیت ارضی مستلزم ایجاد بالاترین سطح بازدارندگی از طریق قدرت داخلی است

سفارت ایران در انگلیس اعلام کرد تجربیات تاریخی به ایران آموخته است که حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مستلزم ایجاد بالاترین سطح بازدارندگی از طریق قدرت داخلی است.



به گزارش ایسنا، سفارت ایران در لندن در پیامی در شبکه مجازی ایکس ضمن انتشار ویدیویی درباره اشغال ایران در ۱۹۴۱ (۱۳۲۰) توسط قدرت‌های جهانی نوشت: در مرداد ۱۳۲۰، در میان آشفتگی‌های جنگ جهانی دوم، شوروی و انگلستان، با وجود اعلام بی طرفی ایران، کشور را اشغال کردند. هر  ۲ قدرت تعهدشان مبنی بر خروج از ایران پس از پایان جنگ را نقض کردند. پس از انقلاب اسلامی در ایران، در جریان تهاجم نظامی صدام حسین، تقریبا همه کشورهای غربی به همراه اتحاد جماهیر شوروی در کنار دیکتاتور عراق قرار گرفتند و به او کمک نظامی کردند. حتی در پایان جنگ، ایالات متحده مستقیما مداخله کرد و نفتکش‌ها و سکوهای نفتی ایران را بمباران کرد. اگرچه ایران در ۲ قرن اخیر به هیچ کشوری حمله نکرده است، اما با تهاجم‌ متعدد قدرت‌های خارجی مواجه بوده است. این تجربیات تاریخی به ایران آموخته است که حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مستلزم ایجاد بالاترین سطح بازدارندگی از طریق قدرت داخلی است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 135547 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]