دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
135809
۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

برنامه‌های معاونت علمی برای اثرگذاری بیشتر صندوق‌های مالی دولتی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه از صندوق‌های دولتی انتظار شفافیت می‌رود، از برنامه‌های این معاونت برای افزایش اثرگذاری این صندوق‌ها خبر داد.



به گزارش ایسنا، حسین افشین در دیدار جمعی از شرکت‌های استارت‌آپی با بیان اینکه معاونت علمی، توسعه بازار و تسهیل فضای فعالیت شرکت‌ها و استارتاپ‌ها را با رویکرد نظارتی، تنظیم‌گری و مشارکت همه فعالان این زیست بوم دنبال می‌کند، به نقش صندوق‌های پژوهش و فناوری در تامین مالی تخصصی حوزه‌های مختلف فناوری اشاره کرد و گفت: در زمینه صندوق‌ها به خصوص صندوق‌های دولتی، باید یک‌سازوکار ویژه تعریف شود و لازم است صندوق‌ها را تخصصی کنیم؛ چرا که اکنون به بلوغ رسیده‌اند و موضوع تخصصی شدن آنها را پیگیری می‌کنیم.

افشین افزود: از صندوق‌های دولتی انتظار شفافیت می‌رود و علی‌رغم آنکه ممکن است واکنش‌هایی را در پی داشته باشد، اما داده‌های صندوق‌ها باید به صورت شفاف منتشر شود، چون در این صورت است که صندوق‌ها دقت بیشتری در عملکرد خود خواهند داشت.

معاون علمی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای افزایش تاثیرگذاری صندوق‌های تخصصی مالی برنامه‌ داریم، اظهار کرد: با توجه به بلوغ زیست بوم نوآوری و فناوری ضروری است که با همکاری وزارت صمت، طرح جامعی در زمینه مالکیت فکری، تدوین و فرهنگ‌ مالکیت معنوی و فکری در فضای آکادمیک کشور اصلاح شود. اختراع و ثبت پتنت به عنوان یک امتیاز و ارزش تلقی شود. همچنین سعی کنیم ادبیات مالکیت معنوی را در فرهنگ دانشگاهی علمی کشور نهادینه کنیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی با بیان اینکه اگر به سمت مالکیت فکری نرویم، نوآوری محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در این دوره معاونت، دو موضوع مهم روش‌های نوین تامین مالی و بازارسازی و افزایش تاثیرگذاری دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد کشور مد نظر است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 135809 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]