جمعه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ /
135925
۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹

عملیات «حزب‌الله»، جاده صاف‌کن عملیات بعدی

حزب الله در انتظار گام به گام مراحل و بررسی های جدیدی و مستقل از عملیات اربعین نخواهد بود بلکه از هم اکنون همه مقدمات و لوازم عملیات بعد از اربعین هم فراهم شده است.



عملیات اربعین آنگونه که سید حسن نصرالله آن را نامگذاری کرد یک تحولی در مسیر تقابل اسرائیل و حزب الله محسوب می شود. ازاین نظر که این عملیات با طرح و ساز وکار جدیدی همراه بوده و گرچه به انتقام گیری از شهادت سید فواد شُکُر متصل شده اما خود یک گام جدیدی در معادلات بین حزب الله و رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

این عملیات از این نظر گام جدید محسوب می شود که ضمن اینکه همه مقدمات عملیات اربعین فراهم شده ، مقدمات عملیات بعد از اربعین هم آماده شده است و زمینه ای برای اقدام در صورت نتیجه نگرفتن از عملیات اربعین فراهم شده و این یک حرکت جدیدی به حساب می آید . حزب الله در انتظار گام به گام مراحل و بررسی های جدیدی و مستقل از عملیات اربعین نخواهد بود بلکه از هم اکنون همه مقدمات و لوازم عملیات بعد از اربعین هم فراهم شده است.

در حقیقت رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا با تهدید و با دعوت از آمریکا و اروپا و همه هم پیمانان خود در منطقه  نوعی ترس و نگرانی به حزب الله القا بکند،به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی لمس کرده است که به تنهایی توان مقابله با حزب الله را ندارد ،یا به عبارت سوم به شکست توان ارتش شکست ناپذیر منطقه اذعان کرده است.

اقدام حزب الله و انجام عملیات اربعین با تاکید بر اینکه این عملیات صرفا شامل آسیب زدن و از کار انداختن مراکز استراتژیک نظامی و امنیتی است و هیچ گونه هدفی مبنی برحمله یا آسیب زدن به افراد و جمعیت ساکن اراضی اشغالی نداشته و ندارد که این خود یک نکته اساسی است .البته به لحاظ تاکتیک های نظامی و عملیاتی اقدام عملیات اربعین خود نشان دهنده این است که حزب الله همه امکانات مقابله با رژیم صهیونیستی را شناسایی کرده و براحتی توانسته پایگاه های نظامی ،ضد هوایی ، موشکی و گنبد آهنین و همه امکانات را مورد هدف قرار دهد و به آنها ضربه وارد کند و به عبارتی این عملیات نوعی صاف کردن جاده برای عملیات بعدی بوده است.

با توجه به سخنان و بیانیه‌های رژیم صهیونیستی بنظر می آید این رژیم عملا اعلام شکست مقابله با حزب الله را از خود نشان داده و حالا باید منتظر شد تا حزب الله طبق وعده سید حسن نصرالله بررسی کند که در میدان عملیات و آنچه که اتفاق افتاده آیا رژیم صهیونیستی به پند رسیده و آیا این عملیات باعث خواهد شد که رژیم صهیونیستی بطور کامل از اینگونه تقابل ها و اینگونه تهدید ها در استفاده از قدرت های فرا منطقه ای برای عملیات علیه لبنان و حزب الله درس بگیرد یا خیر؟

باید منتظر شد و آخرین تجزیه وتحلیل آقای نصرالله را دید و آن تجزیه وتحلیل رهنمون خواهد شد که آینده شاهد چه نوع معادلات و اقداماتی خواهد بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه

۲۱۲

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 135925 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اطلاحات 19 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]