یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ /
132897
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

موسسه گوته سفارت دوم آلمانی‌ها در ایران

موسسه گوته زبان آلمانی در تهران پلمپ شد، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا یک موسسه زبان آموزی معمولی باید پلمپ شود.



محمدحسین واحدی؛ برای پاسخ به این پرسش باید به زمان پلمپ مرکز اسلامی هامبورگ و مراکز زیر مجموعه آن برگردیم؛ که با واکنش شدید جمهوری اسلامی ایران مواجهه شد. زیرا که این مسجد در آلمان برای ایران همانند مرکز اسلامی لندن بسیار کار آمد است.
مرکز اسلامی لندن نیز یکی دیگر از این مراکز است که توسط افراد مخالف نظام در جریان اتفاقات سال ۱۴۰۱ مورد حمله قرار گرفت. اما بر گردیم به بحث خودمان مرکز اسلامی هامبورگ که در آلمان مسئول صدور انقلاب اسلامی و ایدئولوژی اسلامی است. این مرکز حدود ۵۰ زیر مجموعه داشت. امسال این مجموعه توسط دولت و با یورش پلیس آلمان پلمپ شد. این حرکت دولت آلمان صدای مسلمانان و حتی حکومت ایران را نیز در آورد.
چرا که این پلمپ طبق اخبار دولت آلمان سعی دارد این مرکز اسلامی را به موزه تبدیل کند. حتی دولت فعلی آلمان تهدید‌های پیش روی خود را در سال جاری گسترش تروریسم، نفوذ ایران و اسلام گرایی و نئونازی‌ها اعلام کرده است. آلمان سعی می‌کند با این سه گروه که از آن‌ها به عنوان تهدیدات خود یاد کرده است، مبارزه کند. اما در قبال این اقدام جمهوری اسلامی با پلمپ کردن مرکز آموزشی گوته سعی کرده به نحوی به تعطیل کردن این مرکز اسلامی پاسخ دهد. با توجه به واکنشی که مقامات آلمانی به این موضوع داشتند و احضار سفیر ایران، به نظر می‌رسد این یک مرکز آموزش زبان معمولی نیست.
مرکز آموزش زبان گوته از حمایت دولت آلمان گویا برخوردار است. به نظر من حتی می‌شود گفت این مرکز آموزشی به نوعی یک پایگاه آلمانی در ایران برای جمع آوری اطلاعات باشد. حتی در حد یک سفارت می‌توان آن را دانست. گویا سفارت آلمان در ایران به تعطیلی در آمده است. رابطه ایران آلمان بعد از حادثه میکونوس به طور جدی دوباره روی جدال را به خود گرفته است. همان طور از اسم این موسسه پیداست این آموزشگاه بسیار ارزشمند است. زیرا نام گوته بهترین شاعر و نویسنده آلمانی بر روی این موسسه گذاشته شده است.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132897 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]