دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
132876
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش شد

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با ۲۶۸ رای موافق، رای مخالف، رای ممتنع و رأی سفید علیرضا کاظمی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند. علیرضا کاظمی که قائم مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری را عهده‌دار است در شهریور ۱۴۰۰ […]



به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با ۲۶۸ رای موافق، رای مخالف، رای ممتنع و رأی سفید علیرضا کاظمی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند.
علیرضا کاظمی که قائم مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری را عهده‌دار است در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی، وزیر وقت، سه ماهی (از ۴ شهریور تا ۷ آذر سال ۱۴۰۰) عنوان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم را تا زمان انتخاب وزیر جدید بر عهده داشت.
وی همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش متوسطه این وزارتخانه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارتخانه و مدیرکلی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.
علیرضا کاظمی که تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است، ۴ شهریور سال ۱۴۰۰ توسط شهید رئیسی، رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا ۸ آذر سال ۱۴۰۰ یعنی تا زمان مراسم معارفه رضا مراد صحرائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، این سمت را عهده‌دار بود.
وی که متولد ۱۳۴۴ مشهد است در مراسم معارفه صحرائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش ( ۸ آذر ۱۴۰۰) گفته بود: «در دوره‌ای سخت و دشوار مسئولیت آموزش و پرورش را قبول کردم و «بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی»؛ «پیگیری مطالبات فرهنگیان» و «ارائه برنامه ۶۰ روزه» سه استراتژی مهم در دوران سرپرستی‌ام بود. نگاه ما در این دوران سخت این بود که آموزش و پرورش را با رویکردی آرام، مدیریت کنیم تا از این دوران دشوار گذرکنیم، لذا حوزه‌های مختلف را وارد تلاطم‌های مدیریتی نکردیم و بدون ورود به حوزه تغییرات سیاسی کار را در استانها با آرامش پیگیری کردیم.»
وی که معتقد است بر اساس آموزه‌های قرآنی، «مسئولیت» ابتلا و امتحانی بیش نیست گفته بود:« بنابراین اگر مسئولیت را یکی از مصادیق برتری انسان ها نسبت به یکدیگر بدانیم، در کنار نوع نگاهی که افراد به مسئولیت‌ها دارند و می توانند مسئولیت را سرشار از نعمت های الهی بدانند، باید به مسئله امتحانی بودن مسئولیت خود نیز توجه جدی داشته باشد.»
به گزارش ایسنا، هجدهمین وزیر آموزش و پرورش در حالی بر کرسی این وزارتخانه خواهد نشست که وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور همواره با چالش‌هایی از جمله تامین نیروی انسانی، تامین بودجه سالیانه، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، فضاهای آموزشی و … همراه بوده است.
این وزارتخانه در بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پذیرای ۱۷ وزیر بوده که هر یک برنامه‌ها و اهدافی برای دستگاه تعلیم و تربیت داشته‌اند و اکنون قرار است ۱۸ امین وزیر بر کرسی وزرات بنشیند.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132876 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]