دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
132872
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد شد

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با ۱۹۲ رای موافق، رای مخالف، رای ممتنع و رأی سفید عبدالناصر همتی را به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب کردند. عبدالناصر همتی، مرد کهنه‌کار اقتصاد ایران که وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت اقتصاد است برای مردم چهره‌ای شناخته شده محسوب می‌شود. […]



به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با ۱۹۲ رای موافق، رای مخالف، رای ممتنع و رأی سفید عبدالناصر همتی را به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب کردند.
عبدالناصر همتی، مرد کهنه‌کار اقتصاد ایران که وزیر پیشنهادی پزشکیان برای وزارت اقتصاد است برای مردم چهره‌ای شناخته شده محسوب می‌شود. همتی ۶۷ ساله، زاده کبودرآهنگ همدان با ته لهجه آذری، نامزد دوره سیزدهم ریاست جمهوری و رییس کل بانک مرکزی دولت دوازدهم بود. او در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم که به انتخاب سیدابراهیم رییسی منتهی شد با حدود ۲.۵ میلیون رای هشت درصد آرا را کسب کند.
جامعه، همتی را بیشتر به عنوان یک چهره اقتصادی می‌شناسد اما او از سال ۱۳۵۹ به مدت ۹ سال در سمت مدیرکل خبر صدا و سیما فعالیت کرد. در سال ۶۸ به مدت پنج سال معاون سیاسی سازمان صدا و سیما شد. از آن به بعد اغلب مسئولیت‌های او اقتصادی بوده است.
در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، همتی وارد حوزه بیمه شد. او از سال ۷۳ تا سال ۸۵ طی سه دوره به عنوان رییس کل بیمه مرکزی و رییس شورای عالی بیمه فعالیت کرد و نقشی کلیدی در طراحی و اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی در صنعت بیمه داشت.
عبدالناصر کابینه پیشنهادی پزشکیان متولد ۱۳۳۶ دارای مدرک دکترای اقتصاد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که ریاست بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه را به مدت ۱۵ سال برعهده داشته، ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعاملی بانک ملی ایران را هم تحربه کرده و در سمت ریاست بانک مرکزی ایران در دولت دوازدهم فعالیت کرده است.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132872 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]