چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
132549
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۱

از ابتدای محرم زمینه آزادی بیش از ۵۰ زندانی فراهم شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: از ابتدای ماه محرم و همزمان با اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» تاکنون زمینه آزادی بیش از ۵۲ نفر از زندانیان استان تهران فراهم شده است.



به گزارش ایلنا، «علی القاصی» رئیس کل دادگستری استان تهران روز سه‌شنبه گفت: در راستای اجرای دستورات ریاست معزز قوه قضاییه در زمینه کاهش جمعیت کیفری با مساعدت خیرین و تلاش‌های روسای دادگستری و بخش‌ها و دادستان‌های استان تهران و تصمیمات صورت گرفته از از ابتدای ماه محرم و همزمان با پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» تاکنون زمینه آزادی بیش از ۵۲ نفر از زندانیان استان تهران فراهم شده است.

القاصی در حاشیه برنامه ملاقات مردمی دادگستری که منتج به آزادی ۲ نفر از زندانیان شد، به برنامه‌های ابلاغی ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان تهران اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در نظر است تا پایان ماه صفر حد اقل ۷۲ زندانی با اولویت بالای ۱۰ سال که دارای محکومیت مالی یا رد مال می‌باشند، با کمک خیرین و استفاده از نهادهای ارفاقی از زندان‌های استان تهران شناسایی و آزاد شوند.

طبق گزارش میزان، القاصی افزود: از ابتدای از ابتدای ماه محرم و همزمان با پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم تا کنون در هر روز یک الی ۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان آزاد شده اند.

او گفت: در همین راستا برنامه جمعی بازدید از زندان‌های استان و برگزاری نشست ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با حضور تمامی روسا، دادستان‌ها و قضات ناظر زندان در دستور کار قرار دارد که در این بازدیدها ضمن ایجاد فرصت ملاقات حضوری و چهره به چهره با زندانیان، مددجویانی که شرایط لازم را برای دریافت نهادهای ارفاقی و یا بهره مندی از تاسیسات قانونی جدید دارند شناسایی و همچنین با کمک خیرین و نیکوکاران تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد می‌شوند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132549 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]