سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
132416
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۵۰

اربعین نمایش قدرت حق و کربلا طریق رسیدن به غزه است/رژیم صهیونیستی در دو جبهه‌ لبنان و غزه شکست را پذیرفته است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب گفت: اربعین نمایش قدرت جبهه حق و کربلا طریق رسیدن به غزه است. اربعین نمایش مردمی است که عاشقانه براساس مودت به اهل بیت(ع) حضور پیدا می‌کنند. از طرفی اربعین نمایش قدرت مقاومت است.



به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سردار علی محمد نائینی سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه با موضوع خدمات سپاه در مراسم اربعین عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

علی محمد نائینی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اربعین حسینی و گرامی داشت یاد و خاطر همه شهیدانی که راه کربلا را برای مشتاقان حسینی باز و هموار کردند به ویژه شهید سلیمانی و ابومهندس، همه شهیدان جبهه بزرگ مقاومت، ۱۶۶ شهید خبرنگار در غزه، گفت: اربعین نمایش قدرت جبهه حق و کربلا طریق رسیدن به غزه است. امسال اربعین حسینی مصادف است با چهلم هزار شهید در غزه که به یاد این عزیزان این مراسم برگزار می‌شود. 

وی افزود: اربعین نمایش مردمی است که عاشقانه براساس مودت به اهل بیت حضور پیدا می‌کنند. از طرفی اربعین نمایش قدرت مقاومت است. نقش اصلی را مردم عراق به عنوان میزبان برعهده دارند و بعد از آنان سپاه پاسداران مفتخر به میزبانی از زائران است. خدمات سپاه و بسیج در شش مرز در عرصه‌ها مختلف در حال اجرا است. امنیت، ترابری و حمل نقل، بهداشت و درمان، آموزش های فرهنگی، درمانگاه و بیمارستان‌های صحرایی جز خدماتی هستند که تا بازگشت زائرین همچنان ادامه خواهند داشت. این اقدامات توسط فرماندهان استانی در معاونت لجستیک سپاه برنامه ریزی شده است.

سردار نائینی تصریح کرد: سپاه بیش از هزار دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس در مسیرهای تردد در خدمت زائران اربعین حسینی قرار داده است. دویست دستگاه تریلی در اختیار ستاد حمل و نقل اربعین قرار گرفت که کمک‌های موثری داشته است. حمل و نقل زائرین با استفاده از حمل و نقل هوایی از دیگر اقدامات سپاه است. کمک به آماده‌سازی زیرساخت موکب‌ها در مرزهای شش گانه، کمک در تامین برخی از نیازهای مورد نظر عراق مانند تجهیزات سرمایشی بنا به درخواست مسئولان عراقی و ستاد اربعین از دیگر اقدامات سپاه است. دو تا سه روز بعد از اربعین بازگشت پر حجم زائرین را داریم و خدمات سپاه تا آن زمان ادامه دارد.

وی افزود:حدودا دو و نیم میلیون زائر ایرانی داریم که احتمالا به سه میلیون نفر خواهد رسید. عدد زوار خارجی حدود دو و نیم میلیون از سوی کشور عراق اعلام شده است. ظرفیت خدمات حمل و نقل سپاه متمرکز بر مناطق مرزی می‌شود و به زائران برای برگشت به داخل کشور خدمات ارائه می‌دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات آتش بس در غزه منجر به عدم پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی شده است، گفت : رژیم صهیونیستی برای ترور شهید هنیه به دنبال دستاوردهایی بود که به هیج کدام دست نیافت. دشمن فکر می‌کرد با ترور می‌تواند استیصال خودش در جبهه را برطرف کند اما شکست خورد و جبهه مقاومت با قدرت به فعالیت خود ادامه داد. رژیم صهیونیستی در دو جبهه لبنان و غزه شکست را پذیرفته است. شکست قطعی و حتمی را سیاست مدارها آمریکایی به زودی اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: در مورد خون‌خواهی آنچه مسلم است، این است که ملت ایران ،مردم هوشمند و فهیمی هستند و می‌دانند فرماندهان سپاه و مقامات در سطوح بالا تصمیم‌گیری، همه شرایط را می‌سنجند و تصمیم دقیق و حساب شده می‌گیرند. زمان در اختیار ما است و ممکن است زمان انتظار از پاسخ طولانی‌تر شود. فعلا صهیونیست ها در ترس و بی تعادلی در این شرایط قرار بگیرند.

سردار نائینی در پاسخ به این سوال که پاسخ به رژیم صهیونیستی به چه نحو خواهد بود، بیان کرد: کیفیت پاسخ و ابزارها همیشه یکسان نیست. فرماندهان شجاع و خرمند در جمهوری اسلامی دارای درایت و برنامه هستند و هیچ اقدامی در ایران بدون پاسخ نبوده است، پس باید منتظر ضربات دقیق در زمان خودش باشیم.

وی در پایان گفت: ما مجموعا از هر حرکتی که به پایان جنگ ختم شود و به مردم غزه کمک کند، حمایت می‌کنیم و این موضوع ربطی به پاسخ ایران ندارد. اقدامات آمریکایی‌ها را قبول نداریم و آمریکا را یک طرف جنگ می‌دانیم.ما آمریکایی ها را به طور جدی به دنبال صلح نمی‌دانیم. اقدامات آن‌ها بیشتر بازی سیاسی است. جمهوری اسلامی از اقدامات صادقانه کسانی که به دنبال آتش بس هستند، حمایت می‌کند. کیفیت پاسخ و ابزار آن به تدابیر فرماندهان مربوط است.

 

 

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132416 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]