دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
132117
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

دفترچه اظهارنامه اموال مسئولان به مقامات دولت سیزدهم و چهاردهم ارسال شد/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش/ توضیح درباره پرونده آرزو بدری

به گزارش مشرق، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نهمین نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اکنون در یمن و لبنان مسلمانان مانند اصحاب امام حسین علیه السلام در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند. وی افزود: سر و راز ماندگاری قیام و نهضت حسینی آن است که با گذشت زمان نه تنها از تازگی […]



به گزارش مشرق، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نهمین نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اکنون در یمن و لبنان مسلمانان مانند اصحاب امام حسین علیه السلام در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.
وی افزود: سر و راز ماندگاری قیام و نهضت حسینی آن است که با گذشت زمان نه تنها از تازگی این قیام کاسته نمی‌شود بلکه هر لحظه موجب بیداری دل‌های جدیدی در عالم می‌شود و عشق به حسین عشق به همه خوبی ها است. سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: عاشقان اباعبدالله الحسین در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهند که اگر مولای ما تنها ماند اما این نهضت ادامه دارد و نهضت فریاد مظلومان بر سر استکبار همیشگی است و موجبات زوال مستکبرین را فراهم خواهد کرد. وی با اشاره به افتخارآفرینی کاروان قهرمانان ورزشکار به المپیک پاریس گفت: اقدامات آنها زمینه سرور و غرورملی را فراهم کرد و بی‌شک کسب مدال این جوانان نشانگر توانایی‌های بالقوه ملت است و آنها می‌توانند الگو و نمادهایی برای ملت باشند.
اثبات وقف بودن اراضی با مشکلاتی روبروست
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده موقوفات گفت: در مسأله وقف از چند جهت دارای مشکل هستیم؛ یکی درباره اثبات وقف بودن اراضی است زیرا در گذشته اسناد ثبت نشده است یا دقیق نبوده و یا مخدوش است که باید مشخص شود.
وی ادامه داد ؛ اگر کسی یا کسانی ادعایی دارند باید ادعای خود را اثبات کنند و پس از اثبات اصل وقف بودن اراضی، مشکل بیشتر می‌شود چراکه باید حد و حدود آن مشخص شود. در بسیاری از اراضی وقفی حدود عرفی مشخص شده است از این‌رو اکنون محل اختلاف است.
جهانگیر با اشاره به ضرورت همکاری مردم و دستگاههای متولی برای رفع اختلافات گفت: دستگاه‌های متولی باید برای اجرای قانون حدنگار با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: برخی از قوانین مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ قانون اصلاحات ارضی مربوط به قبل است و براساس آن اراضی تقسیم شده است و باتوجه به نسخ این قانون و به موجب حکم امام راحل و رهبر معظم انقلاب سازمان اوقاف مکلف به رسیدگی به این امور شد باید این مشکلات را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب اراضی وقف شده است که جزو انفال بوده است و اصولاً مالکیت برای وقف نداشته اند و این موارد موجب پیچیدگی در پرونده‌های وقف شده است و سعی بر این است که با جمع‌آوری ادله حقوق مردم و متولیان با مصالحه رسیدگی شود زیرا وقف سنت حسنه اسلامی و کمک به نیازمندان است و قاعده واجب کفایی است و بسیاری از افراد از این طریق توانسته‌اند مشکلات خود را حل کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که این سنت حسنه بتواند بیش از پیش احیا و تداوم داشته باشد و اگر در این مسیر مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است حل و فصل شود.
آخرین وضعیت سامانه ثبت اموال مسئولان
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره فعالیت سامانه ثبت اموال مسئولان گفت: این سامانه برای مشمولان قانون عادی پیش‌بینی و طراحی شده است.
جهانگیر با اشاره به اصل ۱۴۲ قانون اساسی افزود: مطابق این اصل از قانون، مسئولان قبل از شروع کار و پایان خدمت باید اموال خود را اعلام و ارزیابی شود که خارج از رویه و حق افزایش نیافته باشد.
وی اضافه کرد: اکنون دفترچه‌های اظهار نامه اموال مسئولان دولت سیزدهم برای ثبت اموال در پایان خدمت ارسال شده است همچنین این اظهارنامه ها برای مسئولان دولت چهاردهم نیز در بدو خدمت ارسال شده است.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: این سامانه به صورت خوداظهاری در حال ثبت دارایی‌های مسئولان است و اطلاعات آن به دلیل حفظ حریم خصوصی افراد محرمانه و افشای آن ممنوع است همچنین هیات عالیرتبه با دستور رئیس قوه قضاییه تشکیل شده است تا نسبت به اجرای قانون اقدام شود.
جهانگیر اضافه کرد: از سال ۹۸ این سامانه فعال است و تعامل خوبی میان قوای سه گانه برای اجرای قانون در حال انجام است.
پرونده ترور شهید هنیه در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌شود
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات بین‌المللی دستگاه قضایی در پرونده حادثه تروریستی شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این جنایت مصداق بارز تروریسم دولتی توسط رژیم کودک کش صهیونیستی است و همچنان مورد انزجار جهانیان است.
وی ادامه داد: همه آزادگان و جریان مقاومت پاسخ سخت و دندان شکن این اقدام را خواهند داد اما این اقدامات نافی پیگیری‌های حقوقی نیست و بلافاصله پرونده‌ای در داخل در رابطه با این حادثه تشکیل شده است همچنین ابعاد خارجی در حال پیگیری است.
جهانگیر افزود: مسئولان امر به‌ویژه مسئولان وزارت امور خارجه و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر پیگیری‌های بین‌المللی را داشته‌اند و شورای امنیت تشکیل شده است؛ هرچند که امیدی به این شوراها نداریم اما از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد همچنین نحوه پاسخگویی به این جنایات در دستور کار قرار دارد.
تدابیر قوه قضاییه برای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه رمزارزها
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره خلأ قانونی در حوزه رمزارزها و تدابیر و اقدامات پیشگیرانه قوه قضاییه برای پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه باتوجه به تاکیدهای مورد ریاست دستگاه قضایی در این باره اظهار داشت: امروزه موضوع رمزارزها نه‌تنها در کشور ما بلکه مورد ابتلای همه دولت‌ها شناخته می‌شود و حتی بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف به این موضوع توجه داشته‌اند.
وی ادامه داد: در ایران نیز جلسات متعددی با دستگاه‌های متولی از جمله بانک مرکزی برگزار شده و یکی از نتایج این جلسات این بود که بانک مرکزی نسبت به ساماندهی این موضوع ورود کند و حضور موثرتر داشته باشد که متاسفانه تا امروز وظایف خود را به خوبی انجام نداده است.
جهانگیر افزود: از آنجایی که غالبا این رمز ارزها پشتوانه مشخص ندارند اغلب از فرآیندهای نظارتی خارج هستند از این‌رو بستر مناسبی برای فعالیت‌های مجرمانه از جمله پولشویی و کلاهبرداری را فراهم می‌کنند و البته دولت با مصوبه‌ای که داشته است همچنین باتوجه به ریسک فعالیت و مخاطرات در این نوع معاملات، این نوع معاملات را ممنوع اعلام کرده است.
وی اضافه کرد: در زمینه جرم‌انگاری و آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی در این حوزه نیز قوه قضاییه با همکاری ضابطان در فضای مجازی رصد لازم را انجام می‌دهد تا اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه اتخاذ شود.
جهانگیر به اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این حوزه اشاره کرد و گفت: این معاونت خلأهای قانونی را شناسایی کرده است همچنین اقدامات فنی با رویکرد پیشگیری و شناسایی آخرین شگردهای حوزه رمزارزها از دیگر اقدامات این معاونت برای پیشگیری از وقوع جرم است.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: سمینار پیشگیرانه از مخاطرات رمزارزها با همکاری ۱۰۰ قاضی دادگستری تهران و البرز با همکاری شرکت توانیر برگزار می‌شود که امیدواریم نتیجه آن ارتقای آگاهی های عمومی باشد.
آخرین وضعیت پرونده چای دبش 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده چای دبش اظهار داشت: در این پرونده برای ۲۰۰ نفر از افرادی که در این شرکت و شرکت‌های تابع آن بودند تحقیقات لازم صورت گرفته است. 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ شرکت وابسته به گروه دبش فعال است همچنین تعدادی شرکت نیز غیر فعال شده است که این شرکت‌ها از ۲۱ بانک ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اخذ و تعهدات سنگینی تقبل کرده بودند. 
جهانگیر با بیان اینکه تحقیقات گسترده توسط دستگاه قضا در حال پیگیری است، گفت: تاکنون ۶۵ تا ۷۰ نفر احضار و برای آنها قرار تامین صادر شده است؛ همچنین در خصوص مدیران و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد گمرک سازمان غذا و دارو و شبکه بانکی پرونده در حال تکمیل است که پی از جمع‌آوری مستندات اقدام قضایی انجام خواهد شد.
سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: اکنون یک نفر از وزارت جهادکشاورزی، یک نفر از بانک مرکزی و سه نفر از کارمندان چای دبش در بازداشت هستند همچنین اکبر رحیمی متهم ردیف اول این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز و کالا و رشاء و ارتشاء به دلیل ناتوانی در تودیع وثیقه ۱۵۷ هزار میلیاردی در بازداشت به سر می برد.
جهانگیر علت طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده را عدم همکاری متهم ردیف اول در مرحله تحقیقات عنوان کرد و در عین حال تاکید کرد که عدم همکاری وی مانع از تحقیقات نخواهد شد.
آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق ‌قوه قضاییه گفت: این پرونده دو بخش دارد که بخش اصلی مربوط به اتهام ۲۶ شخص حقیقی و یک شخص حقوقی بود که کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و ۲۲ جلسه دادگاه هم برگزار شده است.
وی افزود: بخش دوم مربوط به اتهام ارتشای یکی از متهمان قضایی پرونده بود که از سمت خود تعلیق و امکان رسیدگی به اتهامات او مهیا شد.
جهانگیر اضافه کرد: با تقاضای متهمان قرار ارجاع به کارشناسی در خصوص بخشی از پرونده انجام شده که نظر تخصصی به دادگاه ارائه خواهد شد و امیدواریم رأی بدوی طی زمان نزدیکی توسط دادگستری اعلام شود.
کانون‌های وکلا به درگاه ملی صدور مجوزها متصل شوند
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اتصال کانون‌های وکلای دادگستری به درگاه ملی مجوزها گفت: در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اقدامات لازم برای اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها انجام شده است و امیدواریم که کانون‌ها هم به درگاه متصل شوند تا مشکلی پیش نیاید.
وی افزود: کارگروه ویژه‌ای در دادستانی کل کشور و دادستانی تهران تشکیل شده که موضوع عدم اتصال به درگاه و صدور مجوزها را بررسی می‌کند تا دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نکردند را مورد پرسش قرار دهند.جهانگیر ادامه داد: در مرکز وکلای قوه قضاییه اقدامات لازم انجام شده و در دو مورد استانی این اتصال انجام شده است. امیدواریم که کانون‌ها هم بیایند تا مشکلی پیش نیاید.
سخنگوی قوه قضاییه به موضوعات فنی نیز اشاره کرد و افزود: بحث دیگر هم فنی است و از همکاران خود در مرکز آمار و فناوری اطلاعات درخواست می‌کنیم تا با همکاری با درگاه ملی، مشکلات فنی را رفع کنند تا اجرای قانون با تأخیر مواجه نشود.
آخرین وضعیت پرونده آرزو بدری
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آرزو بدری که در حادثه تیراندازی پلیس مصدوم شده است، گفت: براساس گزارش فراجا، اساسا موضوع مرتبط با حجاب نبوده بلکه عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه و تعقیب و گریز بوده است.
جهانگیر اظهار داشت: با توجه به اقدام مامور، بلافاصله ضارب دستگیر و اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد و پرونده در مرحله تحقیقات تکمیلی است.
توضیحاتی درباره اجرای قانون الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول
جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره اینکه ارزیابی‌تان از اجرای قانون الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول چیست و بعد از اجرای این قانون چه اتفاقاتی بناست رخ دهد؟ بیان کرد: درباره ثبت اموال مسائل متعددی داریم و بلافاصله از زمانی که بحث الزامی شدن این قانون مطرح شد، فازهای متعددی را در دستورکار قرار دادیم. وی با اشاره به اهداف تعیین شده در این قانون افزود: ساماندهی نقل و انتقال اسناد عادی یک سال پس از راه‌اندازی سامانه ساماندهی اسناد عادی است. در طول تاریخ اسناد عادی توسط مردم رد و بدل می‌شده و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است؛ از اینرو  از آنجاکه گاهی اوقات تمام دارایی مردم با یک سند عادی از بین می‌رفته است، در این قانون تکلیف شده نقل و انتقال اسناد عادی باید بیاید در این سامانه تا یک سال ساماندهی شود و بعد از آن اگر کسی بخواهد به روش عادی انتقال اسناد را داشته باشد مشمول شرایطی که قانون پیش بینی کرده می‌شود. سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این قانون ساماندهی مشاوران املاک است، گفت: رفع موانع و تسهیل صدور اسناد مالکیت رسمی و تسهیل در تنظیم اسناد و در نهایت تعیین تکلیف نقل و انتقال اسناد عادی است که در سال‌های قبل صورت گرفته و تعیین تکلیف نشده است و باید مشخص شود که این‌ها می‌توانند سند رسمی دریافت کنند یا خیر.
وی ادامه داد: در همین ارتباط یک شورای راهبری اجرای قانون با ریاست معاون اول قوه قضاییه تشکیل شد و به صورت هفتگی اداره می‌شود و در آنجا نیز بحث تدوین آیین نامه‌های مربوطه در دستورکار است، ایجاد و راه اندازی زیرساخت‌های لازم مورد توجه قرار گرفته است. اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد در حال انجام است که این سه اصل بسیار مهم هستند.
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: امیدواریم قبل از مواعدی که قانونگذار برایمان پیش بینی کرده است، بتوانیم شاهد آمادگی لازم برای راه اندازی قانون الزام باشیم. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشیم این است که فرهنگ‌سازی این قانون بسیار مهم است، اگر مردم همراهی نکنند این قانون روی زمین می‌ماند؛ اطلاع رسانی و آگاهی مردم از جزئیات قانون در این راستا مهم است. برابر ماده ۱۰ این قانون سازمان ثبت مکلف شده است سامانه ساماندهی به اسناد عادی را راه اندازی کند، در این سامانه مدعیانی که دارای اسناد و مدارک عادی هستند و تاکنون نتوانستند نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام کنند مکلف هستند ظرف دو سال مستندات خود را در سامانه ثبت کرده و تا ۲ سال اقدام قانونی لازم اتفاق بیفتد و اگر انجام نشد، بعد از انقضای زمان ثبت نام، ثبت نام جدیدی انجام نخواهد شد.
وی با بیان اینکه چهار سال پیش بینی شده است تا مردم بیایند و مدارک خود را تحویل دهند و پیگیری شوند، افزود: اطلاع رسانی باید به نحوی باشد که هم سازمان ثبت به وظیفه خود عمل کند و هم حقوق مردم تضییع نشود.
جهانگیر تصریح کرد: فرهنگسازی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها از جمله شهرداری و سایر مجموعه‌ها لازم است تا این قانون مهم و مترقی که برای پاسخ به دغدغه مردم است و رهبر انقلاب نیز برآن تاکید داشتند، انجام شود و شاهد کاهش دعاوی مردم در این عرصه باشیم.
 علت نقض برخی احکام در دیوان عالی کشور از زبان سخنگوی دستگاه قضا
سخنگیو قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره علت نقض برخی احکام در دیوان عالی کشور و اینکه آیا برای پیوست رسانه‌ای احکام دستورالعملی صادر شده است، گفت: دستگاه قضایی دستورالعملی را از سال ۹۷ تاکنون در عرصه اطلاع رسانی داشته که براساس آن عمل می‌کند و پیوست رسانه‌ای درباره صدور احکام اتفاق می‌افتد. 
جهانگیر با اشاره به تشریفات قانونی پرونده‌های قضایی، افزود: از مرحله تشکیل پرونده که بخشی توسط ضابطان صورت می‌گیرد، ضابطان دارای اختیاراتی هستند که براساس آن، پرونده‌هایی را تشکیل می‌دهند، زمانی که پرونده وارد دادسرا به عنوان یک مرحله جدید می‌شود از آنجا اقدامات در دادسرا به صورت تفتیشی انجام و مقامات دادسرا به عنوان مدعی العموم وارد قضیه می‌شوند لذا جمع آوری ادله براساس این روش صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: بعد از اینکه بررسی‌ها صورت گرفت و مستندات، کافی بود و اتهامات متوجه فردی شد، قرار جلب به دادرسی صادر می‌شود. به موجب قانون می‌بینیم که هر گزارشی که ضابط می‌دهد به معنای این نیست که این گزارش حتما باید به سیستم قضایی بیاید و منجر به رای شود، فرآیندهای قانونی باید رعایت شوند. در مرحله بعدی که رسیدگی در دادگاه است، چون در دادگاه رسیدگی‌ها اتهامی است و قاضی نقش بی‌طرف را دارد از اینرو خود مقامات دادسرا باید بیایند از این کیفرخواست صادره دفاع کنند لذا اگر مستندات کامل نباشد می‌تواند موجباتی را فراهم کند که شرایط آن با مرحله قبل متفاوت باشد. سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: بعد از این به مرحله تجدیدنظر می‌رسد و بعد هم به دیوان عالی کشور می‌رسد. از آنجایی که دیوان عالی کشور، عالی‌ترین مرجع قضایی کشور شناخته می‌شود و در آنجا خبره‌ترین و با سابقه‌ترین قضات کشور حضور دارند لذا نقش آن‌ها نیز ممتاز است. پس اگر آرایی در مراحل بالاتر نقض می‌شود به خودی خود دلیل بر نقص پرونده و نقص کار در مراحل قبلی نیست؛ چراکه افراد براساس حدود کاری که در مراحل قبلی دارند به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند و بر این اساس ممکن است بخش‌هایی نادیده گرفته شود. به عنوان مثال وقتی که متهم ادله جدیدی را مطرح می‌کند و امکان اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور برایش مطرح می‌شود، چون اصولا این بحث در مراحل قبلی دیده نشده بوده، لذا به آن‌ها پرداخته هم نشده بوده است. پس اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور نمی‌تواند به عنوان نقض در مراحل قبلی شناخته شود و این یک روش مترقی پذیرفته شده در همه دنیاست که نشان دهنده استقلال بخش‌های مختلف قضایی در رسیدگی به حقوق مردم است و آن را نباید به عنوان نقطه ضعف بدانیم. جهانگیر با اشاره به اینکه در موضوع اعدام سلب حیات مطرح است، گفت: در این موضوع احتیاط‌های لازم باید صورت گیرد، از اینرو قانونگذار در مسئله اعدام سخت‌گیری بسیار خاصی دارد و برای اینکه موضوعی از چشم تیزبین قضات عالی رتبه دیوان دور نماند با وسواس و احتیاط لازم به این موضوع می‌پردازد. سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اگر می‌بینیم آرایی در حوزه محکومان اعدام در دیوان عالی کشور نقض می‌شود به معنای ضعف در مراحل قبلی نیست بلکه به معنای دقت‌های لازم در رسیدگی است و از آن به عنوان یک امتیاز باید یاد کرد و این رویه در همه دنیا است و نقض آرا در بخش‌های مختلف دلیل بر ضعف در بخش‌های قبلی نیست، چون شرایط و ادله آن فرق می‌کند، ممکن است کسانی به پرونده اضافه یا کم شود.
جزییات پرونده فولاد مبارکه
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بازدید اخیر رئیس قوه قضاییه از مجتمع ویژه اقتصادی، وی از جلسه رسیدگی به موضوع فولاد مبارکه نیز بازدید کرد، درباره جزییات جدیدی از این پرونده گفت: در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ با توجه به گزارشی که از سوی کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی واصل شد، موضوع در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت.
وی افزود: در آن زمان بحثی در رسانه‌ها تحت عنوان فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی که فوق العاده منجر به خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی شد و زیر سوال بردن آسن شد، بلافاصله با دستور رئیس قوه قضاییه، مأموریتی در این خصوص به دادگستری تهران داده شد و شعبه ویژه در این خصوص تشکیل شد که تمامی ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد. از طرفی مسائل حقوقی پرونده به دقت رصد و مورد بررسی قرار گیرد و همچنین مسائل آسیب شناسی پرونده مدنظر قرار گیرد.
جهانگیر اظهار داشت: از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل ۹۰ در این خصوص دعوت به عمل آمد و اطلاعات تکمیلی از آنها اخذ شد. استعلامات مختلفی از مراجع ذی‌ربط در طول دو سال گذشته صورت گرفت.در نتیجه استعلامات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مسئله‌ای که تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی مطرح شده بود، صحیح نیست؛ بنابراین در کیفرخواست این عنوان اصلاح شده است همچنین رقمی که در ابتدا توسط مجلس شورای اسلامی و افرادی از این مجلس مطرح شده بود که رقم بسیار زیادی بود اکنون این رقم بسیار کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه رقم مربوط به پرونده فولاد مبارکه سپاهان بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: در این پرونده فسادی اتفاق نیفتاده بلکه تاکنون آن چیزی که دستگاه قضایی و جریان دادرسی به آن دست پیدا کرده، تخلف عرضه خارج از شبکه است. در همین رابطه نیز تحقیقات در حال تکمیل است و اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.
وی اتصریح کرد: موظف هستیم اگر درگذشت اطلاع رسانی‌ها به صورتی بوده که افکار عمومی مشکل ایجاد کرده و منجر شده اعتماد عمومی کاهش پیدا کند به محض اینکه اخبار واقعی را در این خصوص دریافت کردیم‌، اطلاع رسانی کنیم. پرونده که موسوم به فساد فولاد مبارکه سپاهان است باید اصلاح شود این حق جامعه و حق مجموعه فولاد مبارکه  سپاهان است که باید به آن پرداخته شود تا حقوق مادی و معنوی که ناشی از اطلاع رسانی‌های غلط و یا برداشت‌های سو می‌تواند باشد، منجر نشود که جریان مطمئن سرمایه‌گذاری در کشور آسیب جدی ببیند.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132117 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]