دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
131966
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۱

میرمحمدی: زمانبندی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع به مجلس کمرنگ است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «مهمترین حکم قانونی برای تقویت بنیه دفاعی و تقویت بازدارندگی کشور، اختصاص حداقل ۵ درصد از منابع بودجه عمومی و درآمدهای اختصاصی به عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی است»، عنوان کرد: از وزیر دفاع درخواست داریم تا توضیح دهد قرار است دولت و مجلس را چگونه پای کار بیاورد تا این سهم ۵ درصدی را در اختیار بگیرد.



به گزارش ایسنا، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی صلاحیت امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنانی به عنوان مخالف اظهار کرد: وضعیت معیشتی مجموعه نیروهای مسلح اعم از بازنشستگان و شاغلان با توجه به صعوبت ماموریتی که این بزرگواران در تامین امنیت و دفاع از کشور دارند مناسب نیست و این انتظار می‌رود که وزیر پیشنهادی به صورت شفاف مشخص کند که چگونه می‌خواهد دولت و سازمان برنامه و بودجه را سر کار بیاورد تا وضعیت معیشت این قشر بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، ایشان خیلی بر خودکفایی نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح در ابعاد دفاعی و امنیتی تاکید کرده‌اند. ایشان همچنین ترویج نهضت نرم‌افزاری، تولید و توسعه علوم فناوری و تحقیقات دفاعی و امنیتی را نیز بسیار مورد تاکید قرار دادند؛ در این زمینه درخواست داریم که وزیر پیشنهادی دفاع اهداف و راهبردهایی که می‌تواند فرمایشات و درخواست‌های رهبری را عملیاتی کند به مجلس توضیح دهد.

این نماینده مجلس گفت: مهمترین حکم قانونی برای تقویت بنیه دفاعی و تقویت بازدارندگی کشور، اختصاص حداقل ۵ درصد از منابع بودجه عمومی و درآمدهای اختصاصی به عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی است؛ این اصلی‌ترین حکم است که می‌تواند به وزارت دفاع کمک کند تا همه منویات مورد نظرش را عملیاتی کند. از وزیر دفاع درخواست داریم تا توضیح دهد قرار است دولت و مجلس را چگونه پای کار بیاورد تا این سهم ۵ درصدی را در اختیار بگیرد. همچنین درخواست داریم تا در آمایش صنایع زیر مجموعه وزارت دفاع اقداماتی صورت بگیرد تا استان‌های میزبان این صنایع بتوانند از حضور آنها بهره‌مند شوند. 

میرمحمدی در ادامه عنوان کرد: در بخش رزم نوین دو انتظار از وزارت دفاع وجود دارد؛ یکی افزایش تاب آوری زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی حیاتی در مقابل حملات سایبری و دیگری توسعه تحقیقات و به کارگیری فناوری‌های نوین است؛ در این زمینه تقاضا داریم وزیر پیشنهادی توضیح دهد که چه برنامه و راهکارهایی دارد. همچنین رهبری در کنار هوشمندسازی در حوزه مشارکت‌های دفاعی تاکید دارند که مردمی‌سازی نیز صورت بگیرد؛ از وزیر پیشنهادی می‌خواهم که برنامه‌های خود در این خصوص را ارائه دهد. 

وی با بیان اینکه زمانبندی در برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی دفاع به مجلس کمرنگ است، اظهار کرد: درخواست داریم وزیر پیشنهادی در این خصوص توضیحات ارائه دهد. امروز وزارت دفاع نقطه قوت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و از وزیر دفاع می‌خواهیم تا کمک کنند که بتوانیم این نقطه قوت هر روز به بهترین وجه هر روز تقویت شود.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: اگر پاسخ‌های وزیر پیشنهادی به پرسش‌های مطرح شده قانع کننده بود ان‌شاءالله مجلس به عنوان دفاع از مجموعه وزارت دفاع با رای بالایی به آقای نصیرزاده اعتماد خواهد کرد. 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131966 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]