سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
131677
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

قمار اوکراین و حامیان غربی اش در حمله به خاک روسیه

ارتش اوکراین که اخیرا در اقدامی تحریک‌آمیز دست به حمله به منطقه “کورسک” روسیه زده، متحمل خسارات سنگینی شده و نیروها و تجهیزات زیادی را از دست داده است.



به گزارش اسپوتنیک، مدتها بود که اوکراین علی‌رغم حمایت همه جانبه اتحادیه اروپا و ایالات متحده هیچ دستاورد قابل توجهی در نبرد با روسیه نداشت. میلیون ها دلار از سوی حامیان غربی اوکراین روانه خزانه دولت شد و انواع تسلیحات از کشورهای غربی ارتش اوکراین را مجهز کرد، بلکه این سپر بلای کشورهای اروپایی موفق شود آرزوی حامیان غربی خود را به واقعیت تبدیل کند و روسیه را طوری سرگرم مسائل و مصائب خود نمایند که دیگر مجالی برای مقاومت در برابر نفوذ و پیش‌روی ناتو و غرب به سمت شرق را نداشته باشد. اما اینطور نشد.به تدریج زمزمه‌هایی از توقف حمایت مالی و تسلیحاتی غربی‌ها و آمریکا به گوش می‌رسید و در نظرسنجی ها دیگر امید چندانی به پیروزی اوکراین وجود نداشت، مردم هم از زلنسکی به عنوان فردی که دوره ریاست‌جمهوری آن از ماه می تاکنون به پایان رسیده چندان دل خوشی نداشتند، پس زمان آن رسیده بود تا بارقه هایی از امید به جان‌ مردم و حامیان مالی تزریق شود. بنابراین ارتش اوکراین با حمایت اطلاعاتی صددرصدی غرب و با کمک مزدوران خارجی به منطقه کورسک روسیه حمله کردند.حمله به کورسک برای اوکراین فایده هایی داشت و پیش از همه یک تقویت روحی بزرگ برای اوکراینی‌ها و حامیان آنهاست تا جاییکه برخی آن را نقطه عطف احتمالی در جنگ می‌دانند. این حمله باور مردم به اینکه اوکراین می‌تواند پیروز شود و همچنین اعتماد به رهبری سیاسی و نظامی کیف، که به دلیل عدم موفقیت اخیر در میدان نبرد و اخراج والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش مردمی توسط زلنسکی تضعیف شده است، تقویت کرد.یا به عنوان مثال اکنون‌ می‌توانند از سربازان اسیر گرفته شده روسی برای تبادل با اسرای اوکراینی استفاده کنند. یا نمونه دیگر اینکه ظاهرا هدف از تهاجم نظامی به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل برای جلوگیری از حملات بیشتر مسکو در سراسر مرز بوده است.عملیات ویژه روسیه در اوکراینپدافند هوایی روسیه پهپادهای اوکراینی را بر فراز استان های بلگورود و کورسک سرنگون کرد۱۴ مارس, ۰۹:۵۹اما این حمله یک قمار بزرگ برای اوکراین و حامیان غربی آن است چون علاوه بر این‌که پیش‌روی روسیه در خاک اوکراین کماکان ادامه دارد، هر روز احتمال جمع کردن نیروهای اوکراین از خاک روسیه بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تا این لحظه علاوه بر خسارات سنگین به ادوات و تسلیحات جنگی اوکراین بیش از ۳۶۰۰ سرباز اوکراینی نیز در این حمله جان خود را از دست داده‌اند.اکنون طبق اعلام وزارت دفاع روسیه یکی از یگان‌های‌ ارتش این کشور در حال “شناسایی و انهدام گروه‌های خرابکار دشمن” در جنوب شهرک‌هایی واقع در منطقه “کورسک” روسیه است.بر اساس گزارش‌ها، روسیه نیروهای خود را از مناطق دیگر، به منطقه کورسک اعزام نموده و این سوال شکل می‌گیرد که اوکراینی‌ها تا چه زمانی می‌توانند ادامه دهند و میزان خساراتهای آن‌ها چقدر خواهد بود. اساسأ این اقدام پر ریسک ارزش اجرایی شدن داشت؟تلفات اوکراین بیشتر خواهد شد و اوکراینی ها مجبور می شوند از خاک روسیه عقب نشینی کنند. حمله به کورسک همچنان یک قمار باقی می‌ماند که نتیجه‌ای بالقوه خطرناک دارد.تصمیم اوکراین در انجام این عملیات پر ریسک تا حدی ناشی از تردید غرب برای ارائه حمایت کافی بود. اگر کیف گزینه‌های دیگر و کم خطرتری برای وارد کردن خسارات سنگین به روسیه داشت، ممکن بود از آنها استفاده می‌کرد.این حمله به طور چشمگیری دست روسیه را برای اقدامات واکنشی بیشتر مثل حملات گسترده تر و نقاط کلیدی تر باز کرد و باید دید سرانجام‌ این قمار خطرناک کام چه کسانی را شیرین می‌کند

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131677 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا چند لحظه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]