دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ /
131421
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲:۱۱

درخصوص تحولات اخیر دولت چهاردهم

انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایران روزنه جدیدی را درخصوص تحولات سیاسی کشور به روی مردم ایران و نیز جهانیان گشوده است. رأی اکثر مردمی که در این انتخابات شرکت کردند به شخصیتی تعلق گرفت که شعار وی تلاش برای تحقق حق و عدالت از طریق تغییر و تحول در سیاست‌ها و رویکردهای نامطلوب گذشته بود؛



انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایران روزنه جدیدی را درخصوص تحولات سیاسی کشور به روی مردم ایران و نیز جهانیان گشوده است. رأی اکثر مردمی که در این انتخابات شرکت کردند به شخصیتی تعلق گرفت که شعار وی تلاش برای تحقق حق و عدالت از طریق تغییر و تحول در سیاست‌ها و رویکردهای نامطلوب گذشته بود؛ با این امید که همه اقشار ملت، آینده روشن و نویدبخشی را در پیش‌رو داشته باشند. سخنان دلگرم‌کننده و گیرای دکتر پزشکیان در روزهای قبل از انتخابات، همراه با صفا و صداقت و سادگی بارز ایشان، چشم‌ها و دل‌های بسیاری را متوجه خود کرد و جان‌های فراوانی را جلا بخشید. با قوام‌یافتن تدریجی دولت جدید، نگاه‌های مردم به سوی اقدامات و تحرکات رئیس دولت، تیز و کنجکاوانه شد. این کنجکاوی نه‌تنها روشی مداخله‌جویانه و مَنِشی آزاردهنده نیست، بلکه نوعی مشارکت و کنشگری در حوزه سیاسی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود که در نظام‌های مبتنی بر اراده و آرای جمهور مردم قابل مشاهده است. ما، به‌عنوان آحادی از مردم که رأی خود را آگاهانه در سبد دکتر پزشکیان نهادند، بنا داریم که از هر‌گونه پیش‌داوری و نقد غیر‌منصفانه درمورد عملکرد رئیس‌جمهور جدید پرهیز کنیم تا دولت منصوب ایشان مستقر و با فراغ بال به انجام خدمت خود بپردازد. اما این همراهی مشفقانه نمی‌تواند رافع نگرانی‌هایی شود که بازتاب برخی تصمیمات دور از انتظار و بروز برخی اتفاقات ناگوار می‌باشد. در وهله نخست، ما همانند بسیاری از حامیان دکتر پزشکیان، انتظار داشتیم که وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در عمل حاملان صادق و مجریان وفادار به وعده‌های ایشان در دوران انتخابات باشند تا بارقه‌های امید و خوش‌بینی، کم‌سو و یا ناپدید نشود. تحقق شعارها و سیاست‌های رئیس‌جمهور مستلزم همراهی همراهانی است که خود به آن شعارها باورمند و وفادار باشند. ما ضمن آگاهی از تنگناهای موجود، امیدواریم که انتظارات برحق خیرخواهان و حامیان رئیس‌جمهور محترم توسط اعضای دولت جدید مورد توجه جدی واقع شود و به وادی فراموشی سپرده و یا بی‌اهمیت تلقی نشود. در مرحله بعد، ما بسی مسرور و امیدوار بودیم که در کنار رئیس‌جمهور مردمی، شخصیتی فرهیخته، اندیشمند، متدین، غیور، متخصص و کارآمد مثل دکتر محمدجواد ظریف فعالانه و مشتاقانه مشغول خدمت به ملک و ملت است. هیچ‌کس نمی‌تواند نقش تأثیرگذار دکتر ظریف در پیروزی درخشان رئیس‌جمهور محترم در انتخابات اخیر را نادیده انگارد. ما سال‌های سال با دکتر ظریف از نزدیک کار کرده‌ایم و به توانایی‌های وی در عرصه سخت و پیچیده دیپلماسی واقف هستیم؛ توانایی‌هایی که در کمتر کسی سراغ داریم. اغراق نیست اگر بگوییم که دکتر ظریف یکی از برجسته‌ترین و کارآمدترین دیپلمات‌ها در صحنه بین‌المللی است. بی‌تردید استفاده از ظرفیت، تجربه و تخصص دکتر ظریف ارزش‌افزوده‌ای برای دولت جدید در حفظ و حراست از منافع ملی کشور خواهد بود. انتظار ما از رئیس‌جمهور فهیم و دردآشنا این است که به هر طریق ممکن اجازه ندهد که دولت وی از توانایی‌ها و خدمات ارزنده و کارساز فرزندان شایسته و امین و غیور کشور محروم بماند. عقده‌ها، حسادت‌ها، توهین‌ها، تهمت‌ها و بی‌وفایی‌ها نباید چشم ما را بر ضرورت حضور و مشارکت فرزندان رشید و سرافراز این ملت در دولت جدید ببندد؛ که اگر ببندد، آیندگان ما را نخواهند بخشید. تاریخ ایران سرشار از این نابخشودگی‌های عبرت‌آموز است.

ما، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی و در حد توان و تخصص خود، آماده کمک به دولت جدید می‌باشیم و برای این دولت در خدمتگزاری به ملت شریف ایران از درگاه خدای بزرگ توفیق روزافزون مسئلت می‌کنیم.

اسامی امضاکنندگان این بیانیه را در سایت شرق بخوانید.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131421 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]