جمعه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ /
131644
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲

تجلی حقوق بشر غربی آنجاست که برای اسراییل کودک‌کش کف می‌زنند

معاون قوه قضاییه گفت: امروز اسرائیل وحشیانه حمله می‌کند نه کودک می‌شناسد نه جوان و نه پیر از مرد و نه زن؛ اما اعلامیه حقوق بشر می‌گوید که او دارای کرامت است و در خیمه گاهی جمع می‌شوند و جنایات را می‌شمارند و برایش کف می‌زنند و این تجلی اعلامیه حقوق بشر آن‌هاست.



به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضائیه در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر طی سخنانی گفت: حقوق بشر از یک مفهوم ارزشی است که دارای مبانی متفاوتی است و با دو مبنا در حال تعریف است یک مبنا می‌کوشد در مسیر حدود و حقوق الهی تعریف کند و در یک مبنا دیگر در جهت مطامع قدرت هاست.

وی ادامه داد: ما امروز با یک مبنای پایه‌ای حقوق بشر اسلامی مواجه هستیم و در مجالس علمی دانشگاهی حوزوی این مفهوم با ادبیات خاص فقهی و دینی و حقوقی خود در حال بحث و بررسی است، ما این مفهوم را پی میگیریم تا به تفاوت ها برسیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: ما در نظام دینی و ادبیات دینی خود می‌گوییم که انسان دارای ارزش است چرا که خلیفه خدا بر روی خدا روی زمین است و اگر به تعبیر عرفا بگوییم انسان نماینده صفات و ویژگی های الهی بر روی زمین است، همین انسانی که خلیفه است باز میتوان گفت صاحب کرامت است، عزت دارد، شرافت دارد، عزیز است، او مخلوق است اما در درگاه خالق خیلی خیلی عزیز است؛ به همین خاطر کسی که بی پناه است و آه می‌کشد خداوند حتماً به ندای دل او توجه دارد، وقتی میگوییم او انسان است و کرامت دارد، هیچ قومیت، رنگ و فقر و غنا و سرزمینی نمی‌تواند این کرامت را برهم بزند.

وی افزود: تفاوت آشکاری که حقوق بشر مادی غربی با مبانی دینی ما دارد این است که ما به کرامت انسانی و عزت انسان ها چون خدا عزیز داشته است پیامبری فرستاده که اگر خاری به پای کسی می‌رفت این پیامبر دچار رنج و اندوه می‌شد

خلیلی در ادامه عنوان کرد: : امروز اسرائیل وحشیانه حمله می‌کند نه کودک می‌شناسد نه جوان و نه پیر از مرد و نه زن؛ اما اعلامیه حقوق بشر می‌گوید که او دارای کرامت است و در خیمه گاهی جمع می‌شوند و جنایات را میشمارند و برایش کف میزنند و این تجلی اعلامیه حقوق بشر آن‌هاست. این مبنایی است که انسان‌ها وقتی جنایت هم می‌کنند کرامت دارند و کسی نمی‌تواند به آن‌ها تعرض کند نه تعرض بلکه آن‌ها را محاکمه کند.

وی افزود: این درحالی است که ما کرامت را در این می‌دانیم که حامی و مدافع حقوق همه انسان ها باشیم؛ و نمی‌توانیم رنج انسانی را نادیده بگیریم. لذا وقتی شما به قرآن مراجعه می‌کنید می‌بینید که انسان ها کرامت دارند اما تقوا راز و رمز نزدیکی به پروردگار است

وی با اشاره به پرونده هایی که اکنون بهم منظور احقاق حقوق ملت ایران دادگاه آن ها تشکیل شده است، اظهار داشت: در خصوص پرونده‌های دیگر و جنایت‌های مختلف که کار تحقیقاتی آن در حال انجام است و در حال شکل‌گیری است آمادگی داریم تا همانند منافقین، برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل شود واز جامعه حقوقدانان بسیجی انتظار داریم فعالانه به این عرصه‌ها ورود کنند.

معاون اول دستگاه قضا در پایان عنوان کرد: ما امروز با دنیای غرب و با حقوق بشر غربی فاصله داریم این ناشی از ادبیات دینی ماست و ادبیات انسانی و الهی ماست و وقتی مراجعه می‌کنیم و با ادبیاتی مواجه می‌شویم که از انسانیت به دور شد شاهد این همه جنایت می‌شویم نه فقط اسرائیل بلکه همه آن‌هایی که برای او کف می‌زنند با این مبنا جلو می‌روند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131644 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]