یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
131591
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵

حضور سیمایی در وزارت علوم باعث جبران عقب‌ماندگی رشته‌های علوم انسانی می‌شود/ امیدوارم حقوق ضایع شده دانشجویان و اساتید به آنها بازگردد

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از آنجایی که دکتر سیمایی صراف حقوق‌دان و تحصیل کرده در رشته حقوق هستند می‌توانند علاوه بر احقاق حقوق ضایع شده اساتید و دانشجویان در سال‌های اخیر می‌تواند عقب‌ماندگی و جاماندگی رشته‌های علوم انسانی را هم ترمیم کند.



به گزارش ایلنا، هفته گذشته کمیسیون آموزش مجلس با بررسی برنامه‌های سیمایی صراف گزینه پیشنهادی وزارت علوم، ضمن تایید برنامه‌ها، وی را شایسته تصدی وزارت علوم دانست.

حجت میرزایی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در گفت‌وگو با ایلنا معتقد است که سیمایی صراف به دلیل ارتباط مناسب با جامعه دانشگاهی و شخصیت میانه‌رو و معتدل یک گزینه مناسب برای وزارت علوم است.

وی افزود« سیمای صراف یک حقوق‌دان معتبر و مورد وثق و احترام جامعه حقوق‌دانان است. از این جهت به وزارت علوم اعتبار مناسبی می‌بخشد و به همین دلیل هم دانشگاهیان از حضور ایشان به عنوان وزیر علوم استقبال می‌کنند.

میرزایی ادامه داد: نکته مهم‌تر این که در ۴ دهه گذشته هیچ وقت وزیر علوم با تحصیلات علوم انسانی نداشتیم. همیشه گزینه‌های وزارت علوم از میان تحصیل‌کردگان رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی بودند و در برخی دوره‌ها پزشکان در مسند وزارت علوم قرار داشتند. درحالی که در کشورمان به شدت با عقب‌ماندگی یا جاماندگی علوم انسانی مواجه هستیم. طبیعتا وقتی که پزشکان و یا متخصصان علوم پایه و یا فنی و مهندسی وزیر می‌شدند همکاران نزدیکشان را عموما در همان رشته‌هایی که خودشان تحصیل کرده بودند، به کار می‌گرفتند و نگاهشان به وزارت علوم یک نگاه کاملا تکنیکال و فنی بود و این مهمترین وجه مشخصه دکتر سیمایی صراف است که امیداوریم به تحول جدی در دانشگاه‌ها و رشته‌های علوم انسانی و دانشگاه‌هایی که به صورت تخصصی در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کنند شکل بگیرد.

وی افزود: نکته دیگر این است که دکتر سیمایی صراف شخصیت بسیار آرامی دارند از حیث تعلقات سیاسی بسیار میانه‌رو و معتدل هستند و مورد قبول و پذیرش استادان دانشگاه‌ها با گرایش‌های سیاسی هستند

این استاد دانشگاه کشورمان تاکید کرد: واقعیت این است که ترکیب اعضاء هیات علمی امروز با ۲۰سال گذشته تفاوت بسیاری کرده است. صرف نظر از اینکه آیا چه روندی طی شده و در چه مسیر رخ داده است، واقعیت این است که بخش بزرگی از اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها امروز اساتیدی با گرایش‌های اصولگرایی هستند که ترکیبی از گرایش‌های مختلف امروز در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند و واقعیت این است که در بین دانشجویان هم امروز بخش بزرگی غیرسیاسی هستند و تمایلی به تبدیل دانشگاه‌ها به مراکز تخصصی و حرفه‌ای سیاست‌ورزی ندارند؛ البته قاعده هم در تمام دنیا همین است.

میرزایی گفت: به نظر می‌رسد با آسیبی که در گذشته حوزه سیاست به دانشگاه وارد شده و بار سنگین سیاست را به جای احزاب و سیاست‌ورزان بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته‌اند، بسیاری از افراد تمایل دارند که دانشگاه‌ها امروزه به کارکردهای اصلی خودشان بازگردند و کار حرفه‌ای علمی بکنند و کار سیاست را به احزاب و نهادهای سیاسی واگذار کنند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: آقای سیمایی صراف یک سیاست‌ورز حرفه‌ای و شناخته شده هستند، اما اینکه با این اعتدال و میانه‌روی شناخته شده و قابل احترام بتوانند در دانشگاه‌ها فضای آرامی فراهم کنند و امیدوارم حقوقی که از دانشجویان و اساتید در سال‌های گذشته ضایع شده را به آنها بازگردانند. به خصوص که هم حقو‌ق‌دان هستند و هم معتدل و میانه‌رو هستند و حتما نسبتا به این موارد حساسیت‌های جدی دارند.

وی در پایان افزود: نکته بعدی این است که آقای سیمایی صراف در سطح ملی قبلا کار کرده‌اند و روابط بسیار مناسبی با  سایر اعضای هیات دولت و نهادهای خارج از دولت دارند و این برای دانشگاه‌ها یک فرصت بی‌نظیر و بی‌بدیل است که وزیر علوم بتواند برای دفاع از حقوق دانشگاه‌ها از این ارتباطات به خوبی استفاده کند و تاثیرگذار باشد. امیدوارم حضور سیمایی صراف یک رویداد مبارک برای دانشگاه‌های کشور و دولت چهاردهم باشد.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131591 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]