یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ /
131333
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

پزشکیان ثابت کرد می‌توان از همه جریان‌های سیاسی برای رشد کشور استفاده کرد

قطعا نوع انتخاب‌های آقای پزشکیان تاثیر بسیار مثبتی در سیاست ورزی کشور خواهد داشت. سیاست ورزی ما، تا کنون معیوب بوده. یعنی بدون رعایت مصالح ملی، فقط از یک طیف سیاسی به کابینه دعوت می‌شدند؛ بنابراین کاری که آقای پزشکیان انجام داد می‌تواند تبدیل به بدعت گذاری ارزنده‌ای شود. تا پیش از این اینطور بود که وقتی کاندیدای یک جریان رای می‌آورد فکر می‌کرد باید همه افراد جریان خود را باید دعوت کند. اما آقای پزشکیان ثابت کرد می‌شود از همه قابلیت‌های جامعه برای رشد کشور استفاده کرد



فرارو- با حضور مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی، دور بررسی جدی صلاحیت وزرای پیشنهادی و اعطا یا عدن اعطای رای اعتماد به وزرا رسما آغاز شده است. کابینه دولت چهاردهم که با نقد‌ها و تأیید‌هایی همراه شده، به اعتقاد برخی کارشناسان یک کابینه فراجناحیست.
به گزارش فرارو، رئیس کابینه دولت چهاردهم در روز اول بررسی صلاحیت وزرا گفت: «من به مردم قول دادم و به شما هم قول می‌دهم و در زندگی‌ام اینگونه بودم، امکان ندارد دروغ گفته باشم و به حرفی که زدم پایبند نباشم. معتقد بودم و اعتقاد دارم اتفاقی نیفتاده من در طی دوران نمایندگی و زندگی همیشه به بی‌عدالتی در هر حالتی حمله کرده و از حق مردم، مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم و شواهد آن تمام صحبت‌هایی است که تاکنون داشته‌ام، هر کسی باور ندارد آن‌ها را پیدا کند.»، پیشتر رهبر معظم انقلاب هم بر لزوم همراهی دولت و مجلس تاکید کرده بودند؛ بنابراین از امروز چشم‌ها به عملکرد مجلس شورای اسلامی دوخته شد تا روند کار تشکیل دولت چهاردهم هر چه سریعتر اجرایی شود. عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با فرارو به بررسی احتمالات مرتبط با عملکرد مجلس و چگونگی تایید وزرا پرداخته است:
جریان اصلاح طلب درگیر دوقطبی شده است
عباس سلیمی نمین به فرارو گفت: «احتمالا حداکثر سه تن از وزرا، برای قانع کردن مجلس به مشکل بر می‌خورند. البته نمایندگان هم این حق را دارند که با دقت، شرایط را بررسی کرده و نظرات خود را نسبت به نامزد‌های پیشنهادی اعلام کنند. البته از نمایندگان مجلس که عمده آن‌ها را اصولگرایان تشکیل می‌دهند، انتظار می‌رود در شرایط کنونی که ما فاقد دولت منسجم به معنای واقعی آن هستیم، تا حد امکان سرعت عمل بیشتری به خرج دهند و با وسعت نظر بیشتری به کابینه پیشنهادی بنگرند. در شرایط بی دولتی، کشور لطمه می‌خورد. به هر حال مجلس هم باید بی حب و بغض به وظایف خود عمل کند.»
وی افزود: «من در جریان این که روند انتخاب وزرا چه مسیری طی کرده نیستم. اما مشخص است که درباره انتخاب‌های آقای پزشکیان دو نگرش در جریان اصلاحات وجود دارد. یک جریان منطقی که از تندروی پرهیز می‌کند و می‌خواهد افرادی در کابینه قرار بگیرند که عناصر منطقی تری باشند. همانطور که آقای پزشکیان در معاونین خود عمل کرد و افراد وزین و غیرجنجالی را دعوت کرد، انتطار این بود که در ارتباط با کابینه هم افرادی را دعوت کند که تنش را به جامعه تزریق نکنند و اتفاقا آرامش را به جامعه ارزانی کنند. خب این انتظار به حقی است. اما همین انتظارات مرزبندی ایجاد کرده هست. یعنی در زمانی که شخصی مثل آقای ظریف، معترص شده اند، افرادی مثل آقای خاتمی، از این ترکیب کابینه استقبال کردند. این مسئله نشان می‌دهد در خود جریان اصلاح طلب، در این زمینه اختلاف جدی وجود دارد..»
درباره وزارت کشور شاهد بالاترین اختلافات بودیم
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: «به طور ویژه درباره وزارت کشور، اختلافاتی جدی رخ داد. این در حالیست که آقای مومنی یک شخصیت اجتماعیست و می‌تواند مسائل اجتماعی جامعه را که بخشی از وظایف وزارت کشور است، به خوبی برطرف کند. یعنی گام‌های خوبی در این زمینه بردارد. این بسیار مهم است که ما برای اولین بار، وزیری در وزارت کشور داشته باشیم کا مسائل اجتماعی برای او اهمیت ویژه‌ای داشته باشد و توانمندی‌های او هم، در زمینه حل مسائل اجتماعی به اثبات رسیده باشد. برخی نیرو‌های اصلاح طلب فقط نگاه سیاسی دارند و به مسائل اجتماعی توجه ندارند و لذا، با نگاه تردید آمیز به این مسئله نگاه می‌کنند که شاید ایشان نتواند قوی عمل کند. در حال حاضر یکی از بخش‌های مهم معضلات کشور ما مسائل اجتماعیست.»
وی افزود: «قطعا نوع انتخاب‌های آقای پزشکیان تاثیر بسیار مثبتی در سیاست ورزی کشور خواهد داشت. سیاست ورزی ما، تا کنون معیوب بوده. یعنی بدون رعایت مصالح ملی، فقط از یک طیف سیاسی به کابینه دعوت می‌شدند؛ بنابراین کاری که آقای پزشکیان انجام داد می‌تواند تبدیل به بدعت گذاری ارزنده‌ای شود. تا پیش از این اینطور بود که وقتی کاندیدای یک جریان رای می‌آورد فکر می‌کرد باید همه افراد جریان خود را باید دعوت کند. اما آقای پزشکیان ثابت کرد می‌شود از همه قابلیت‌های جامعه برای رشد کشور استفاده کرد.»

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131333 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]