دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
131183
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه / نمایندگان مخالف و موافق چه گفتند؟

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۸ مردادماه)، مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت سیدعباس عراقچی وزیر پیشنهادی امورخارجه دولت چهاردهم در دستور کار قرار گرفت. دیپلماسی فراگیر، فعال و اثرگذار با رویکردی متوازن و کارکردی و هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی، تقویت دولت‌ها و مجموعه‌های متحد با ایران از مهمترین دلایل موافقت کمیسیون […]



به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۸ مردادماه)، مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت سیدعباس عراقچی وزیر پیشنهادی امورخارجه دولت چهاردهم در دستور کار قرار گرفت.
دیپلماسی فراگیر، فعال و اثرگذار با رویکردی متوازن و کارکردی و هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی، تقویت دولت‌ها و مجموعه‌های متحد با ایران از مهمترین دلایل موافقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با برنامه‌های سیدعباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه است.
همچنین هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی، حمایت همه جانبه از محور مقاومت، تعامل «عزتمندانه، کارکردگرا و فرصت محور» با اروپا، جلوگیری از بازسازی امنیتی سازی اجماعی علیه ایران در شورای امنیت؛ و رفع شرافتمندانه تحریم‌ها با مذاکرات هدفمند و غیرفرسایشی از جمله محورهای برنامه عراقچی برای اداره دستگاه سیاست خارجی است که به تایید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسید.
موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر پیشنهادی امور خارجه ابراهیم رضایی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت سید عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه را قرائت کرد.
وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی پیرامون وزیر پیشنهادی امور خارجه، وی را حائز شرایط لازم برای تصدی این وزارتخانه دانستند.
احمدی سنگر: آقای عراقچی چرا به ظرفیت داخل ایمان نداشتید؟ محمدرضا احمدی سنگر نماینده مخالف عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: شما برجام را احساسی تصویب گردید و عزت ملی را در مذاکرات رعایت نکردید و آن تعهد را یک طرفه نوشته و اجرا کردید. شما به عنوان یک مسلمان باید انصراف می‌دادید. قلب رآکتور اراک را بتن ریزی کردید و شروط رهبری را هم نادیده گرفتید.

صباغیان بافقی: آقای عراقچی چرا یک قراردادی بستید که یک طرفه بود؟ محمد رضا صباغیان بافقی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه با انتقاد از عملکرد عراقچی در مذاکرات برجام گفت: آقای عراقچی چرا یک قراردادی بستید که یک طرفه بود؟
آزادی‌خواه: آقای عراقچی قانون اقدام راهبردی را قبول دارد حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار کرد: سیاست گذاری کار وزیر نیست و اگر ما به سیاستگذاری‌ها ایراد داریم، سیاستگذاری‌ها در جای دیگر است و وزیر فقط مجری است. آقای عراقچی قانون اقدام راهبردی را به عنوان یک قانون بالا دستی قبول دارد.

ظهوریان: عراقچی مواضعی در گره زدن زندگی مردم به بیگانگان دارد میثم ظهوریان ابوترابی نماینده مشهد و کلات در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: مطالب من ناظر بر مواضع ناپخته آقای عراقچی در مسائل اقتصادی و سیاسی است. در دوره‌ای که معاون وزارت امور خارجه بود مواضعی داشت که زندگی مردم را به اراده بیگانگان گره می‌زد. او بارها گفته بود که باید fatf حل شود تا بتوانیم مذاکره با اروپا را ادامه دهیم.

ثابتی: آقای عراقچی خروجی برجام چیست؟ امیرحسین ثابتی مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث ما منافع ملی است هر کدام از شما که یک بار وقت گذاشته باشید و متن این توافق پرضرر را خوانده باشید امکان ندارد با آن موافقت بکنید و امکان ندارد نسبت به عوامل آن بتوانید حالتی داشته باشید که مجدد رای اعتماد دهید. ما برای سال‌ها در برجام ضرر کرده‌ایم. چه بلایی بر سر رآکتور اراک آمد سال‌ها تلاش دانشمندان ما چه شد و این‌ها بیایند دوباره وزیر شوند اشکالی ندارد اما بعد از آن در روی مردم نگاه کنید و فراموش نکنید.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131183 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]