یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
132055
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۱۱

حاشیه و متن رای اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان ۲۸ مرداد

بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس آغاز شده است و مسعود پزشکیان روز گذشته برای دفاع از کابینه خود به مجلس رفت با گزارش زنده فرارو از رخدادهای مجلس همراه باشید.



احمد میدری وزیر پیشنهادی کار: بر گذشته‌ها صلوات بفرستیم/ اختلاف، اختلافات درون یک خانه بوده است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۱۵

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وزیر پیشنهادی کار:
همان طور که آقای پزشکیان گفته باید بر گذشته‌ها صلوات بفرستیم. گذشته باید عبرت آینده باشد. اختلافی که وجود داشته اختلافات درون یک خانه بوده است. امیدواریم بتوانیم دورانی از وفاق ملی را رقم بزنیم. احمد میدری، وزیر پیشنهادی کار:
هفته پیش در کمیسیون‌های مختلف حضور یافتم؛ در آنجا مساله اصلی نه کارآمدی بنده و برنامه‌ها که حواشی «مجلس ششم» بود. ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۴

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی روانبخش، نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
برخی از افرادی که در این کشور ادعای اصلاح‌طلبی کردند بدنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی‌اند و ما با آن‌ها مخالفیم ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۵۹

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سادات ابراهیمی، موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی:

آقای پزشکیان از همه طیف‌های سیاسی کشور رای گرفت و دولتی هم که تشکیل داده است از همه طیف‌هاست لذا بدیهی است که امروز روزی است که ما باید رئیس‌جمهور کشورمان را یاری کنیم. ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۴۸

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی گودرزی، مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
من تعجب می‌کنم کدام نظام سیاسی حاضر است پست وزارتخانه را به یک چنین شخصی بدهد اگر توبه کرده خدا قبول کند اما چرا مسئولیت وزارت‌خانه؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۳۳

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس احمد میدری، را واجد شرایط تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۱۸

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
مهمترین موضوعات مورد بررسی کمیسیون اجتماعی مجلس در محورهای «انتصابات مدیران متخصص در حوزه های تخصصی وزارت تعاون»، «برنامه های وزیر پیشنهادی در راستای افزایش اشتغال و کاهش فقر»، «راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی»، «اصلاح و روزآمد کردن دهک بندی و نحوه تخصیص یارانه ها»، «اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تقویت صندوق های بازنشستگی» و «پیگیری حقوق معلولان» و «صیانت از امنیت شغلی کارگران» و «دسترسی به اهداف بخش تعاون» بود.
مدارک تحصیلی و سابقه ایثارگری احمد میدری از سوی دستگاه های مربوطه مورد تأیید قرار گرفت.
تطبیق برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اسناد بالادستی حکایت از آن که ۸۹ درصد همسو بوده و موردی مبنی بر مغایرت یافت نشد؛ برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی رفاه در بسیاری از شاخص ها مطلوب بود.
نظر نهایی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره سوابق، عملکرد و برنامه های احمدی میدری، تأیید وی برای احراز پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی اکثریت اعضا بود. بحث رفت و برگشتی یکی از نمایندگان و قالیباف دربارهٔ صلاحیت وزرای پیشنهادی معرفی شده به مجلس ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۰۸

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان: ظفرقندی معتقد است همه ۲۹۰ نمایندهٔ مجلس با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده‌اند. ما چطور شرایط او را بررسی کنیم که انتخاباتی که این نمایندگان از آن بیرون آمده‌اند را قبول ندارد؟
قالیباف: صلاحیت هر ۱۹ وزیر پیشنهادی در دستگاه‌های ذی‌ربط تأیید شده که به مجلس آمده‌اند، اما درنهایت تشخیص با مجلس است. رضازاده، نماینده موافق وزیر پیشنهادی بهداشت: ۷ وزیر قبلی از آقای ظفرقندی حمایت کردند ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۴۹

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
بابک رضازاده نماینده مردم مشکین‌شهر:
برنامه ارائه شده ظفرقندی به مجلس حاوی نکات ارزشمندی است که هم جامع و هم واقع بینانه و هم در مسیر اسناد بالادستی است. شریعتی، مخالف وزیر پیشنهادیِ بهداشت:
در ماجرای اغتشاشات ظفرقندی، توئیت زد و گفت نیروهای نظامی را در آمبولانس‌ها پر کردند ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۴۷

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جامعه پزشکی و نخبگان آقای ظفرقندی را تایید کردند ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۳۲

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
سنگدوینی، نماینده موافق ظفرقندی:
آقای ظفرقندی به مجلس می آید و حال حاضر خود را برای نمایندگان مجلس توضیح می دهد؛ اصل حال حاضر افراد است/ جامعه پزشکی و نخبگان آقای ظفرقندی را تایید کردند/ دکتر مرندی، خانم دستجردی و دکتر هاشمی، «ظفرقندی» را تایید کردند. ظفرقندی قلم به دست بیانیه‌هایی که در جهت تضعیف نظام و حمایت از «اغتشاشات» بوده، است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۲۸

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
عباس‌پور نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت:
ظفرقندی قلم به دست بیانیه‌هایی که در جهت تضعیف نظام و حمایت از «اغتشاشات» بوده، است/ جامعه اسلامی پزشکان به دبیر کلی او نسبت به اتفاقات ۱۴۰۱ بیانیه صادر کرد و آن را به عنوان «جنبشی پاک در جهت عدالت خواهی» تعریف خواند.
  کمیسیون آموزش مجلس نیز ظفرقندی را واجد شرایط تصدی وزارت بهداشت دانست ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۲۲

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی واکنش عراقچی به پخش فیلم تقطیع شده توسط ثابتی ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۵۸ وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس گفت: در جمله آخر در فیلم گفتم ترامپ توان ندارد برجام را از بین ببرد نگفتم نمی تواند از برجام خارج شود و همین اتفاق هم افتاد. من نمی‌گویم مرگ بر وطنی که هموطنم عراقچی است. من می‌گویم جانم فدای وطنی که فردی منتقد، ولایت‌پذیری مجلس را هم زیر سوال می‌برد. همان نشانی که ما گرفتیم برای برجام، شهید فخری‌زاده هم گرفت اما به خاطر ماهیت کارش، در اتاق پشتی. ما در برجام با شهید فخری‌زاده از نزدیک کار کرده بودیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی عراقچی: نهراسیدن از قدرت‌های سلطه‌گر و حمایت همه جانبه از محور مقاومت و فلسطین اساس سیاست خارجی ایران است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۴۶ وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس گفت: استقلال، خودباوری، یاری مظلومان، نفی سلطه پذیری و سلطه گری، حسن همجواری با همسایگان، نهراسیدن از قدرت‌های سلطه‌گر و حمایت همه جانبه از محور مقاومت و فلسطین اساس سیاست خارجی ایران و رمز اقتدار و منزلت ماست.
اصول بنیادین سیاست خارجی دولت چهاردهم قانون اساسی، سیاست کلان نظام، سند چشم انداز، برنامه هفتم، تدابیر رهبر انقلاب، اصل راهبردی عزت، حکمت و مصلحت و تمامی قوانین و مصوبات مجلس در حوزه روابط خارجی است.
شهید امیرعبداللهیان به تعبیر رهبر انقلاب وزیری پرکار، با ابتکار و مذاکره کننده قوی و باهوش و پایبند به مبانی و اصول بود؛ این معیارها سرلوحه هر روز کاری من نیز خواهد بود.
سیاست ما در مورد آمریکا سیاست مدیریت تخاصم خواهد بود و نه رفع تخاصم.
اگر اروپا رفتارهای نادرست و خصمانه خود را اصلاح کند در فهرست اولویت های ما قرار خواهد گرفت.
سیاست حسن همسایگی همچنان با سرعت پیش خواهد رفت.
چین و روسیه و دیگر کشورهایی که در زمان تحریم همراه ما بودند و قدرت های نوظهور در اولویت روابط خارجی دولت چهاردهم قرار دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
 
 
 
 
  متکی، نماینده موافق: عراقچی یک دیپلماتیک جامع الاطراف است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۴ نماینده مردم تهران موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس گفت: عراقچی وزارت خارجه را می‌شناسد و کارهای وزارت خارجه را در حوزه‌های دوجانبه و بین‌المللی می‌شناسد و به دلیل دو ماموریت خارج از کشور از مسائل ایرانیان و مسائل ایرانیان خارج از کشور شناخت جامع دارد. قوامی، نماینده موافق: برای رشد اقتصادی ۸ درصدی باید زمینه ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۴ نماینده مردم اسفراین موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس گفت:
از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۴۰۲ متوسط رشد سرمایه گذاری خارجی ما به ۲ میلیارد دلار نرسیده است
باید یک نگاه جدیدی داشته باشیم تا به سرمایه گذاری خارجی ۶۰ میلیارد دلاری برسیم که در برنامه‌های عراقچی این موضوع دیده می‌شود پایان جلسه صبح مجلس؛ رسیدگی به صلاحیت عراقچی در جلسه عصر ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲ بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه به جلسه نوبت عصر مجلس موکول شد.
جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی ایران ساعت ۱۴ به وقت محلی آغاز خواهد شد. احمدی: عزت ملی در مذاکرات برجام رعایت نشد ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲ نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد عراقچی در زمان مذاکرات برجام گفت: در زمان مذاکرات برجام عزت ملی رعایت نشد؛ آمریکا از برجام خارج شد ولی ما در برجام ماندیم و به تمامی تعهداتمان عمل کردیم.
به گزارش ایسنا، محمدرضا احمدی در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: وزیر خارجه باید سوابق بسیار درخشان و اقتدار و صلابت داشته باشد اما وقتی آقای عراقچی به عنوان سرپرست تیم مذاکره‌کننده بود، بسیاری از موارد را رعایت نکرد.
وی خطاب به عراقچی گفت: آقای عراقچی آمریکا از برجام خارج شد اما ایران همچنان در برجام باقی ماند حال اینکه گفته می‌شد اگر ایران از برجام خارج شود اجماعی علیه کشور به وجود می‌آید اما این اتفاق برای دیگران رخ نمی‌دهد؛ به قول رئیس‌جمهور وقت شما زبان سیاست و مذاکره بلد بودید و ما بلد نبودیم اما نتیجه چه شد؟ آمریکا از برجام خارج شد و ایران به تعهدات خود باقی ماند.
این نماینده مجلس با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی گفت: در دولت روحانی بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی کلی بهانه آوردید و آن را اجرا نکردید آن هم در شرایطی که دقت لازم را در متن برجام نداشتید؛ ما آمده‌ایم به دولت وفاق ملی کمک کنیم اما این حق را از خودمان دریغ نمی‌کنیم که تعارفی برای دفاع از ملت و استمرار خون شهدا نداشته باشیم. ما در تایید و رد فردی با خدا معامله می‌کنیم.
احمدی با بیان مجدد اینکه در برجام دقت لازم در متن نشد و احساسی به تصویب رسید، گفت: عزت ملی را در مذاکرات رعایت نکردید و متن یک طرفه نوشتید که طرف مقابل هم آن را اجرا نکرد و خارج شد. بعد در قلب رآکتور اراک بتن ریختید و چقدر آن زمان دانشمندان و اندیشمندان اعتراض کردند ولی شما شرط رهبری را نادیده گرفتید.
این نماینده مجلس گفت: رهبری در سال ۹۴ شروطی را درباره برجام اعلام کردند که در نظر گرفته نشد. اساساً چرا باور و اتکایی به داخل کشور نداشتید و تنها به سمت دیپلماسی التماسی رفتید؟ شما یا ایمانی به نیروهای نظامی و قدرت ایران در زمان سرپرستی تیم مذاکره‌کننده نداشتید یا اینکه تحت تاثیر بودید.
احمدی با طرح این پرسش که چرا تحریم‌ها بعد از برجام برداشته نشد و برجام چه دستاوردی داشت، گفت: رئیس بانک مرکزی وقت و وزیر اقتصاد وقت گفتند که بانک‌های خارجی با ایران همکاری نمی‌کنند حال اینکه گفته بودید بانک‌ها به سوئیس منتقل شده‌اند.
وی گفت: چرا برجام را طوری نوشتید که وقتی ترامپ از آن خارج شد بتواند آن را از بین ببرد و ما هم کاری نکنیم؟ می‌توان گفت که توافق برجام برای ما پرخسارت بود.
احمدی در پایان بیان کرد: ما به چه جرأتی به آقای عراقچی رای دهیم که همان سیاست لبخند را ادامه ندهد؛ عراقچی کارنامه مثبتی در زمان مذاکره ندارد و بسیاری از مشکلات داخل کشور به خارج گره زده نشود. ظهوریان: عراقچی صریحاً تفاوت خود با ظریف را مشخص کند ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۱ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی سکان وزارت امور خارجه عنوان کرد: آقای عراقچی اشاره کردند که من ظریف نیستم؛ به نظرم اتفاق خوبی است اما خوب است که این تفاوت صریحاً مشخص شود که کجاها اختلاف دارند؛ چرا که در دوره سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ ایشان تصویر مکمل آقای ظریف بودند.
به گزارش ایسنا، میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه در سخنانی به عنوان مخالف اظهار کرد: نکته‌ای که درباره آقای عراقچی دارم بیشتر ناظر به مواضع ناپخته ایشان هم در حوزه اقتصادی و بعضاً در مسائل سیاسی است؛ در دورانی که ایشان زحمت معاونت وزارت خارجه را می‌کشیدند مواضعی داشتند که مشخصا مصداق گره زدن زندگی مردم به اراده بیگانگان بود.
وی افزود: یکی از مباحثی که ایشان چند بار تاکید کردند در مورد FATF است؛ «باید FATF حل شود تا بتوانیم مذاکرات با اروپا را ادامه دهیم»، «مساعدت اروپا بستگی به پذیرش FATF از طرف ایران دارد»، «برای عبور از تحریم باید به FATF بپیوندیم» و «FATFهیچ خطری ندارد» جملاتی هستند که آقای عراقچی مطرح کرده‌اند.
این نماینده مجلس با طرح این پرسش که ‏FATF چیست؟ گفت: آن چیزی که امروز درباره ایران مطرح است یک توافقنامه ۴۱ بندی است که آقای دکتر طیب‌نیا با مجموعه FATF بستند و ما ۳۹ بند آن را امضا کردیم و صرفا دو موافقت‌نامه درباره پالرمو و CFT باقی مانده است. من در جلسه‌ای که در کمیسیون اقتصادی با آقای همتی داشتم به دلیل اینکه FATF در برنامه‌های ایشان نیز ذکر شده بود از ایشان پرسیدم که اگر ما در مجلس FATF را نیز امضا کنیم آیا روابط بانکی ما حل می‌شود که ایشان گفت برای بانک‌های کوچک ممکن است روابط ما با آنها برقرار شود.
ظهوریان در ادامه به دو بند از FATF اشاره و عنوان کرد: بند ۳۱ این توافقنامه عبارتست از تضمین همکاری بین‌المللی در زمینه تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات ذی‌نفع واقعی و بند ۳۲ این توافقنامه عبارت است از تضمین وجود دروازه‌ها و کانال‌های تبادل‌های اطلاعات به منظور اشتراک گذاری اطلاعات بدون هیچ محدودیتی؛ من از آقای همتی پرسشی مطرح کردم که آیا معقول است که تمام شبکه تراستی خود را قربانی ارتباط چند بانک کوچک کنیم که آقای همتی پاسخی به این پرسش ندادند. آیا آقای دکتر عراقچی همچنان می‌خواهند که بخشی از این نظام پیوند زدن زندگی مردم به اراده بیگانگان باشند یا رویکردشان تغییر کرده است؟ ایشان اشاره کردند که من ظریف نیستم. به نظرم اتفاق خوبی است اما خوب است که این تفاوت صریحا مشخص شود که کجاها اختلاف دارند؛ چرا که در دوره سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ ایشان تصویر مکمل آقای ظریف بودند.
وی گفت: آقای عراقچی باید توضیح دهند که آیا قرار است در دوره ایشان عدم تعادلی که در ارتباط با شرق و غرب رخ داد در دوره ایشان نیز اتفاق افتد؟ آیا همچنان قرار است دنیا را در چند کشور خلاصه کنیم؟ بخش زیادی از روابط اقتصادی ما با چین نامتعادل است؛ آقای عراقچی توضیح دهند که برنامه‌شان برای حل این عدم تعادل در ارتباط با چین چیست؟
ظهوریان در پایان گفت: من درباره قانون اقدام راهبردی از آقای عراقچی پرسیدم و ایشان گفتند که ما این قانون را اجرا می‌کنیم، اما اجرای این قانون یک حداقل است؛ نگاه شخصی ایشان خیلی مهمتر از اجبار قانونی است که امروز به وجود آمده است و ایشان توضیح دهند که نگاه شخصی‌شان چیست؟ آقای عراقچی توضیح دهند که نگاه‌شان مشخصاً در خصوص ارتباط میان میدان و دیپلماسی چیست؟ سال آینده انتهای مکانیزم ماشه در برجام است و ما در برابر یک تحریم قرار خواهیم داشت و از ما خواهند خواست که در ازای تبدیل مکانیزم ماشه امتیازاتی بدهیم از آقای عراقچی می‌خواهیم که موضوع خود را به طور شفاف در این حوزه بیان کنند. آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی برای ۱۵ کشور همسایه و همسو دارد ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۲۱ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: قولی که آقای عراقچی دادند حمایت از قانون اقدام راهبردی بوده است که رهبر انقلاب فرمودند مردم را از سردرگمی نجات داد.
به گزارش ایسنا حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: وزیر سیاست گذار نیست بلکه مجری است. آقای عراقچی که تا به حال وزیر هم نبوده است. آقای عراقچی در هشت سال دفاع مقدس پاسدار رسمی بوده است. وی به دنبال خنثی سازی تحریم ها و ایجاد تعامل میان دولت و میدان است.
وی ادامه داد: تقویت تعامل با چین و روسیه از دیگر برنامه های ایشان است. حمایت با تمام توان از محور مقاومت در برنامه های آقای عراقچی خواهد بود. مقابله جدی با سیاست های خصمانه رژیم صهیونسیتی نیز از این برنامه ها خواهد بود. مدیریت تخاصم را از آقای عراقچی شنیدیم و امیدواریم تبدیل به جریانی به نفع جمهوری اسلامی شود. به آقای جهانگیری گفتم ای کاش وقت و تلاش خود را به جای پنج به اضافه یک برای همسایگان می‌گذاشتید.
آزادیخواه تاکید کرد: آقای عراقچی برنامه خوبی برای ۱۵ کشور همسایه و همسو دارد. قولی که آقای عراقچی دادند حمایت از قانون اقدام راهبردی بوده است که رهبر انقلاب فرمودند مردم را از سردرگمی نجات داد. امیرحسین ثابتی: برخی در مجلس راه افتاده‌اند و می‌گویند آقا گفته به عراقچی رای بدهید ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ ثابتی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت:
برخی موافقان عراقچی می‌گویند حتما به او رای بدید چون یک نفری گفته او رای بیاورد
متوجه عوارض این اتفاق هستید؟ پس مجلس را تعطیل کنیم
رهبرانقلاب فرموده‌اند مجلس در تصمیم‌گیری مستقل باشد.
ما معتقدیم آقای عراقچی دیپلمات واقع‎‌بینی نیستند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی احمدی سنگر، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی خارجه : چرا پس از خروج آمریکا از برجام ایران بر تعهدات خود ماند؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۳۸ نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس:
وزیر امور خارجه باید سوابق درخشان و اقتدار داشته باشد
آقای عراقچی زمانی که سرپرست مذاکره کننده بودند بسیاری از موارد را رعایت نکردند
چرا زمانی که آمریکا از برجام شد شما از برجام خارج نشدید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موافقت خود را با عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه اعلام کرد ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی همتی: مشکلات اقتصادی، کشور را به نقاط بحرانی نزدیک کرده است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۱۸ وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی بنا به ماموریت‌های محوله وظیفه اصلی مدیریت خزانه کشور، رصد سیاست‌گذاری کلان اقتصادی، مدیریت کمک‌های فنی و اقتصادی، مدیریت بانکها و شرکت‌های دولتی، تنظیم‌گری صنعت بیمه کشور، مدیریت بازار سرمایه و فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری‌های خارجی را بر عهده دارد.
بنده با بیش از ۳ دهه فعال مستمر در مدیریت‌های اقتصاد کلان و با کوله‌باری از تجربه اجرایی در کنار مجهز بودن به علم اقتصاد و آشنایی عمیق با آخرین یافته‌های این علم مسئولیت این وزارتخانه را در زمانی به عهده می‌گیریم که مشکلات اقتصادی ریشه‌دار، کشور را به نقاط بحرانی نزدیک کرده است.
وسعت جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، سرمایه عظیم انسانی و برخورداری از منابع غنی ایران را مستعد رشد و توسعه کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی همتی: همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به کار خواهم گرفت ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۴ همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند که امروز اولویت با مسائل اقتصادی است
با توجه به توصیه های معظم له خود را موظف می دانم که با قبول این مسئولیت تجربیات خود را در مسیر خدمت به مردم کشورم به کار برم
بایستی با تمام قوا برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم قدم برداشت
برنامه پیشنهادی خود برای وزارت اقتصاد با رویکرد جدید تدوین کرده و به مجلس عرضه کردم
امیدوارم دوران جدیدی برای ایران زمین رقم بخورد
همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حمکرانی درست به کار خواهم گرفت
هدف برنامه ها عملکرد موفق اقتصاد با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه در شکل ثبات اقتصادی و تورم پایین در جهت کاهش فقر است
مسئولیت این وزراتخانه را در زمانی به عهده می‌گیرم که مشکلات ریشه دار کشور به نقاط بحرانی نزدیک شده و راه بسیار پرخطری با انتخاب‌عای محدود وجود دارد
وسعت جغرافیایی، سرمایه انسانی و برخورداری از منابع غنی ایران را مناسب رشد و توسعه کرده است
رشد اقتصادی منابع محور و متکی بر صادرات نفت در کنار بی ثباتی اقتصادی ناشی از تورم مضمن که در ۵ سال گذشته نزدیک ۴۰ درصد بوده، قدرت خرید مردم و معیشت آنها را تحت تاثیر جدی قرار داده است
در شرایط حاضر که تحریم های ظالمانه بر تولید کشور فشار می آورد، لازم و حیاتی است که با استعانت از خداوند متعال و در یک وفاق ملی برای رفع مشکل ها اقدامات مناسبی در عرصه اقتصاد انجام دهیم.
امیدوارم دوران جدیدی برای ایران زمین رقم بخورد
همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حمکرانی درست به کار خواهم گرفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی واکنش نماینده موافق همتی به سخنان نماینده مخالف درباره مشارکت در پرونده چای دبش: گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی همتی الگویی از تعهد تخصص و میهن پرستی را به نمایش گذاشته است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۲ موسوی نماینده موافق همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: همتی یکی از سرمایه‌های مدیریتی کشور است
او چهره‌ای نام آشنا برای اقتصاد و کشور است
همتی الگویی از تعهد تخصص و میهن پرستی را به نمایش گذاشته است
همتی در هر مسئولیتی که بر عهده گرفتند منشأ خدمات ارزنده برای کشور بودند
فراموش کردید زمانی که ایشان رئیس کل بانک مرکزی شدند کشور ما شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را تجربه می‌کرد
فراموش کردید کرونا چه بلایی سر اقتصاد ما و اقتصاد بین الملل آورده بود؟
  زنگنه: همتی اعتقادی به انضباط‌بخشی نظام بانکی ندارند ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۳۴ نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد: تورم در سال ۹۶ حدود ۹ درصد، در سال ۹۷ حدود ۲۰ و در اردیبهشت با ۴۶.۵ تحویل نفر بعد دادند.
مسئولیت کنترل تورم بر عهده بانک مرکزی است. اکثر دلایل تورم ما سیاست‌های پولی است و رئیس بانک مرکزی وقت نمی‌تواند از آن شانه خالی کند.
مسئله ما سر میزان نقدینگی نیست سر نرخ رشد نقدینگی است، نرخ رشد نقدینگی جناب همتی ۲۰ درصد تحویل گرفتند و ۴۰ درصد نرخ رشد را تحویل دادند.
آقای همتی اعتقادی به انضباط‌بخشی نظام بانک ندارند. خود ایشان در سال ۹۹ بانک ملی را با ۷ هزار و ۴۴۵ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌گیرند ۲ سال بعد همین بانک را با ۱۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد زیان انباشه تحویل می‌دهند که این دو برابر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی حسینی، نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد: می‌گویند برای همتی نامه بازرسی آمده است، برای صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی دولت شهید رئیسی هم نامه بازرسی آمده است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۱۳ حسینی، نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت:  همتی دکتری اقتصاد با رتبه ممتاز در دانشگاه تهران بوده
همتی تمام دوران پس از انقلاب کم و بیش مسئولیت داشته‌اند
از ستاد اجرایی فرمان امام تا در دولت
خط فکر سیاسی دارند ولی آدم حرفه‌ای هستند
می‌گویند برای همتی نامه بازرسی آمده است، برای صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی دولت شهید رئیسی هم نامه بازرسی آمده است
سال‌های متمادی رئیس بیمه مرکزی بوده مدیرعامل بانک بوده، رئیس کل بانک مرکزی بوده خب این انسان فرد مجربی است
آقای همتی ۱۹ ماه در جبهه بوده
وزارت خانه جای آزمون و خطا نیست
با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی‌توانیم افراد بی تجربه را در وزارت خانه های حساس بگماریم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اختیارات ویژه همتی چالش‌هایی برای کشور ایجاد کرد ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۸ «حسین صمصامی» مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد:
آقای همتی با فاصله زمانی کوتاه به عنوان رئیس کل بانک مرکزی از دریافت اختیارات ویژه از سران قوا جهت ساماندهی بازار ارز و اصلاحات بانکی خبر دادند.
این اختیارات خاص و ویژه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تمدید شد اما ماحصل آن چالش‌های مضاعفی برای کشور ایجاد کرد.
در حوزه بانکی ورود به موضوع بانک آینده و بانک‌های نظامی در پانک سپه را که می‌توان از مهمترین اقدامات بانک مرکزی برشمرد.
در خصوص بانک آینده اقدامات نامتعارف و ریشه دواندن فساد در این بانک از بانک تات شروع شد و عمده چالش‌های آن سوءاستفاده سهامداران کلان از منابع عمومی و احداث پروژه‌های خصوصی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
  موافقت کمیسیون اقتصادی با «همتی» وزیر پیشنهادی اقتصاد ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۹

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جباری، نماینده موافق: خطیب به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارد؛ خطیب کار خود را از کف کار اطلاعاتی شروع کرده ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۵

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی خطیب: امنیت ایران مورد توجه سیاستمداران جهان است ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۷ وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: امروز سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند. امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که قدرت، امنیت و اقتدار کشور ایران مورد توجه سیاستمداران جهان است.
امید است نمایندگان محترم بر اساس وظیفه قانونی خود حمایت همه جانبه را از دولت داشته باشند.
در مسیر خط پر افتخار علوی و ولایی امروز در نقطه ای ایستاده ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.
از یک سو در منطقه ای قرار داریم که با جنگ ها و تنش های متعدد مواجهیم از جمله خلق درنده ترین مصداق تروریسم تکفیری تحت عنوان داعش و از سوی دیگر رونمایی از تروریسم دولتی با گسیختن افسار وحشی ترین باند نژادپرست صهیونیست و تولید بی سابقه ترین قتلگاه زنان و کودکان و سالخوردگان در منظر و مرآی جهانیان مواجه است
رویارویی دشمن با نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تا امروز همواره وجود داشته و امروز دشمن جنگ ترکیبی را با ابزار جنگ شناختی در دستور کار خود قرار داده است.
دشمن با طراحی اقدامات، تضعیف ساخت درونی را هدف گرفته است.
امروز سرویس های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند و بسیاری از پروژه های ضد امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می پذیرد.
با این همه، جمهوری اسلامی ایران با لطف خدا و تدابیر رهبر انقلاب و حضور مردم و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است.
دستگاه های امنیتی و نیروهای مسلح کشور توانسته اند قدرتمندانه بر توطئه ها قائق آیند و امنیت و یکپاچگی را تأمین کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بروجردی: دشمن روی نیروهای نظام کار می‌کند ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۲ نماینده موافق با وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس گفت: در مصوبه مجلس شورای اسلامی۴ شرط برای وزارت اطلاعات مصوب شده است که شامل تحصیلات در حد اجتهاد، اشتهار به عدالت و تقوی، سابقه روشن از نظر سیاسی و مدیریتی و در آخر عدم عضویت در احزاب و سازمان‌ها و گروه‌هاست که همه این شرایط در آقای خطیب جمع است و به همین علت در دوره شهید رئیسی به عنوان وزیر اطلاعات فعالیت می‌کردند
دشمن روی همه نیروهای نظام کار می‌کند. خود نمایندگان عزیز در محضر تهدید جدی هستند؛ از کار ساده تخلیه اطلاعاتی تلفنی گرفته تا اینکه نیرو را از مسیر منحرف کنند.
رصد این نیروها توسط حفاظت اطلاعات با هدف حفظ یکی از موفقیت‌های وزارت اطلاعات است و در این عرصه با جدیت بیشتری عمل شود. جباری موافق وزیر اطلاعات: نگاه وزیر پیشنهادی اطلاعات به اقوام و مذاهب، رشد دادن آنهاست ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۰ جباری موافق وزیر اطلاعات گفت: خطیب از سطوح پایین سیستم امنیتی کار خود را آغاز کرد و تا بالاترین سطح رسیده است
نگاه وزیر پیشنهادی اطلاعات به اقوام و مذاهب، رشد دادن آنهاست
وزیر پیشنهادی اطلاعات شخصیتی فراجناحی است و به هیچ گروه سیاسی تعلق ندارد زارعی، نمایندۀ مجلس: درود بر پزشکیان که به جای آقای جهانگیری، آقای عارف را معرفی کرد ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۵۵ زارعی، نمایندۀ مجلس گفت: مگر فراموش کردیم ۸۰۰ هزار میلیارد تومان را؟ با توزیع رانت نمی‌شود جامعۀ علوی درست کرد.
رئیس‌جمهور اول به خودش خدمت کرده که به جریان رادیکال فرصت نداده
حساب کنید اگر یک شخص رادیکال که می‌گفت مخالفین ما طالبان هستند روی کار می‌آمد چه اتفاقی می‌افتاد؟
الحمدالله وزیر محترم رای خواهد آورد اما من به او رای منفی می‌دهم
رای منفی من نمادین است؛ هیچ کس را دعوت به رای ندادن به خطیب نمی‌کنم
شورای نگهبان نامه وزرای دولت سیزدهم را که فلان کس برای ریاست جمهوری شایستگی دارد را اعتنا نکرد، درود بر شورای نگهبان
با توزیع رانت نمی‌شود جامعه علوی درست کرد
بر دستان جناب پزشکیان بوسه میزنم که به جامعه مدنی اسلامی مراجعه کرده‌اند و نه غربی
رئیس جمهور اول به خودش خدمت کرده که به جریان رادیکال فرصت نداده
وزیر اطلاعات فرمود وزرا انشاالله یکدست رای بیاورند
سمت ایشان در این فیلم چه بود؟
می‌دانم اشتباه لُپی آقای وزیر بود ولی اصلاح نکردند
کسی که نظام را متهم به تقلب ۱۱ میلیونی کرده از شما رای اعتماد بگیرد؟
کسی که در ماجرای دروغین جنگ هیبریدی انتشار گاز شیمیایی به دختران جوان مداخله داشته از شما رای اعتماد بگیرد؟
کسی که بعد از گذشته ۱۵ سال از خلاف تاریخی خودش عذرخواهی نمی‌کند فردا از رئیس جمهور هم گوش نخواهد کرد
رئیس جمهور اگر فردی بی‌سیم به دست که جامعه را مورد تحریک قرار می‌داده را به جای اسکندر مومنی وزیر کشور می‌کرد خوب بود؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی موافقت کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با وزیر پیشنهادی اطلاعات ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۴۴ سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سومین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۳۹ سومین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم امروز -یکشنبه ۲۸ مردادماه- به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۸ تن از نمایندگان آغاز شد.
دیروز اولین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بود و مسعود پزشکیان رئیس جمهور برای دفاع از ترکیب کابینه و تشریح برنامه‌های دولت در صحن علنی مجلس حضور یافت و در دومین جلسه نوبت عصر هم نمایندگان صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.
ابتدا صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت؛ نماینده‌ای به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت نکرد، لذا وزیر پیشنهادی در فرصت ۳۰ دقیقه‌ای به تشریح برنامه‌های خود پرداخت؛ سپس نوبت به بررسی صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید؛ بعد از اظهارات دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف، وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح کرد.
قرار است در نشست علنی امروز صلاحیت وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی شود.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132055 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]