سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
131251
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲

۴۰ سال است که به‌طور مستقیم در مسیر خدمت‌رسانی به مردم هستم

وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: من ۴۰ سال است که به طور مستقیم در مسیر خدمت رسانی به همین مردم هستم. از روستاهای دورافتاده تا حضور داوطلبانه در جنگ تحمیلی تا بیمارستان سینا در مرکز در بخش حراحی عروق و از سوی دیگر ۴۰ سال است با همکاران زندگی میکنم و با کادر درمان کشور در ارتباط هستم.



به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه عصر امروز مجلس در دفاع از برنامه های خود طی سخنانی گفت: با درود به روان پاک شهدا و صدیقین که جان خود را بر سر عهد نهادند و درود به شهدای سلامت از انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی و به خصوص آن هایی که برای خدمت به مردم و حفظ جان مردم جان خود را فدا کردند. من امروز آمده ام و وارد عرصه مدیریت خطیری شدم و آماده ام که با تمام توان ظرفیت تجربه و همراهی و حمایت گسترده جامعه سلامت کشور تلاش کنم تا مردم به جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل نکنند این جمله عصاره همه سیاست های سلامت و عصاره برنامه های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: همچنین وظیفه خود می دانم که از تمام کارکنان حوزه سلامت که از دورافتاده ترین روستاها تا بزرگترین بیمارستان ها تشکر و تقدیر به عمل آورم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم! وزیربهداشت از یک طرف نماینده ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۵۰ هزار نفر دانش آموخته پزشکی، ۲۳۰ هزار نفر پرستار، ۲۲ هزار نفر هیات علمی و. …. کلیه افراد فعال و شاغل در حوزه سلامت کشور است و از طرف دیگر خدمتگزار ۸۷ میلیون نفرایرانی دریافت کننده خدمات سلامت در سراسر کشور است. 

وی ادامه داد: من به عنوان یک پزشک یاد گرفتم که باید حامی همین مردم باشم، مردمی که علیرغم پیشرفت های قابل توجه هنوز با محرومیت هایی مواجه هستند. من ۴۰ سال است که به طور مستقیم در مسیر خدمت رسانی به همین مردم هستم. از روستاهای دورافتاده تا حضور داوطلبانه در جنگ تحمیلی تا بیمارستان سینا در مرکز در بخش حراحی عروق و از سوی دیگر ۴۰ سال است با همکاران زندگی میکنم و با کادر درمان کشور در ارتباط هستم.

وی افزود: بنده از جهت سابقه مدیریتی ۸ سال به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۲ دوره رئیس کل سازمان نظام پزشکی بودم لذا به معضلات و مشکلات هر دو سو به خوبی آشنا هستم.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پذیرفتن این مسئولیت در شرایط فعلی کشور تفاوت زیادی با حضور در تیم های اضطراری در زمان جنگ تحمیلی ندارد چون شرط آن از خودگذشتگی و جهاد برای خدمت به مردم و کشور است که برای آن خون های پاک بسیاری ریخته شده است اما برای حفظ کشور از هر گزند و آسیبی متعهد هستم و این تعهد را بارها در عمل ثابت کرده ام.

وی افزود: کشورمان اکنون درگیر بحران های مختلفی است، ما دچار تحریم های ظالمانه و محدودیت های مالی و پولی متعددی هستیم که مانع جدی در تبادلات اقتصادی و روابط بین المللی است. ما همچنین با مشکلات و معضلات داخلی از جمله مهاجرت نیروهای درمان که غصه بزرگ امروز معلمین دانشگاه ها است. همچنین با هزینه های بالای دارو و تجهیزات و هزینه های کمرشکن سلامت، کمبودهای بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مواجه هستیم.

ظفرقندی اظهار کرد: همچنین ما در منطقه بحران زده ای در دنیا هستیم که یکی از بحران های انسانی آن هجوم ناجوانمردانه ۳۰۰ روزه رژیم اشغالگر به مردم مظلوم غزه و شهادت بیش از ۴۰ هزار انسان شامل هزاران زن و کودک است. در این شرایط وظیفه دولت همان طورکه رئیس جمهور محترم مکرر اشاره کردند کسب رضایت مردم است و حوزه سلامت یکی از مهم ترین ارکان کسب رضایت مردم است و من اکنون آماده هستم تا تمام تلاش، توان، تجربه و همت خود را برای ارتقای حوزه سلامت و کاهش رنج مردم به کار برم.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تائید کرد: حوزه سلامت یک بخش خدماتی و تخصصی است که برای موفقیت در آن راهی به جز استفاده از شواهد معتبر در داخل و عرصه بین المللی نداریم.

ظفرقندی گفت: حوزه سلامت در ۴ دهه گذشته از افتخارات کشور به شمار می‌رود و باعث شده است در منطقه سرآمد باشد و از کشورهای دیگر برای درمان به کشورمان سفر می‌کنند که این باعث افتخار است. باید گفته شود که بخش پیوند کبد در بیمارستان شیراز رتبه نخست در جهان را دارد. همچنین در تهران نیز ۱۸۰۰ پیوند کبد انجام گرفته است که همه اینها با تلاش همکاران عزیزمان صورت پذیرفته است.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این موضوعات باعث شده است که نظام سلامت ما در منطقه و جهان سرآمد باشد و دوست و دشمن هم می‌دانند که در ۴ دهه اخیر نظام پزشکی ما رشد چشمگیری داشته است. همچنین در آموزش پزشکی گوی سبقت را ربوده‌ایم و متخصصین زیادی را تربیت کرده‌ایم. در ضمن ۱۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل فقط در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند که این موضوع نشان می‌دهد ما در بحث پزشکی توانمند هستیم.

وی بیان کرد: البته در حوزه سلامت چالش‌هایی هم وجود دارد که باید برای برطرف کردن آنها توجه جدی صورت گیرد. چالش نخست تولیت سلامت است که برعهده وزارت بهداشت بوده است و بدون ابزارهای لازم هم امکان‌پذیر نبوده است. بحران نیروی انسانی نیز از چالش‌های موجود حوزه سلامت است، همچنین بحث مهاجرت، خروج از شغل و اینگونه موضوعات هم از چالش‌های سلامت به شمار می‌رود.

ظفرقندی ادامه داد: موضوع مهاجرت یک معضل است و می‌توانیم آن را کم کنیم و می‌توانیم این موضوع را کم و نهایتا معکوس کنیم. همچنین بحران دارو، توزیع دارو و قیمت دارو هم وجود دارد که برای حل آنها راهکارهای فوری لازم است. کمبود ۳۰۰ قلم دارو وجود دارد که با تزریق منابع می‌توانیم آن را برطرف کنیم. همچنین فرسودگی زیرساخت‌های حوزه درمان مثل بخش‌های بستری و بیمارستان‌ها و فناوری پیشرفته و مواردی که نیاز سلامت کشور است باید به آنها توجه جدی شود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در کنار چالش‌ها و تهدیدهای پیش رو، فرصت‌های مهمی وجود دارد همچون حمایت رهبری نظام از دانش و علم و توجه ایشان به دانشگاه است و البته شخص رئیس جمهور نیز که خود پزشک و شعارشان حل مشکلات این حوزه بوده است. دولت وفاق ملی به معنای خدمت به مردم بدون نگاه به سلیقه‌های مختلف سیاسی است،همچنین امکان تعامل مثبت و فعال با نمایندگان به ویژه کمیسیون‌های تخصصی است.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131251 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]