چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
130799
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۵

نماینده موافق وزرای پیشنهادی: جدایی نظام از دولت توهمی بیش نیست

«مجلس می‌تواند تکمیل کننده و مسئولیت دارد چنین راهبردی را توسعه دهد و به پیروزی او کمک کند. مجلس، دولت و قوه قضائیه در یک کشتی نشستند و جدایی نظام از دولت توهمی بیش نیست، این کشتی باید به درد مردم ایران بخورد. پزشکیان رئیس جمهوری صادق و فرزانه و با نحوه کابینه نشان داد به دنبال بازسازی و ترمیم است. وزرای پیشنهادی او تلفیقی از همه جناح‌ها و استعداد‌ها است، همانطور که رهبری فرمودند موفقیت رئیس جمهور موفقیت همه ما است.»



محمدعلی فروردین در موافقت با برنامه کابینه دولت چهاردهم گفت: رئیس جمهور در معرفی کابینه فراجناحی عمل کرده است و به شعارهای خود جامه عمل پوشانده است.
به گزارش میزان، محمدعلی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: خوشبختم امروز از برنامه‌های رئیس جمهوری دفاع می‌کنم که به فرمایش مقام معظم رهبری شخصیتی فرزانه، صادق، مردمی و دانشمند دارد.
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عنصر تعاملی ما نباید حذف باشد، باید به سمت جذب رفت، جریان‌های سیاسی داخلی در ۴۰ سال گذشته نتوانستند یکدیگر را از صحنه سیاست حذف کنند. هرکدام در مقاطعی قصد حذف یکدیگر را داشتند، اما پویایی جامعه ایرانی و عقبه تاریخی این خاک عزیز اجازه برخورد حذفی را تاکنون نداده است چرا که حذف و برخورد حذفی به نزاع سیاسی مداوم، امنیتی شدن و خشونت‌آمیز شدن زندگی سیاسی و ناکارآمدی می‌انجامد.
وی با بیان اینکه پزشکیان با شعار با هم دعوا نکنیم و در کنار یکدیگر باشیم که در واقع هم این عمل را نشان داد بر صندلی ریاست جمهوری نشسته است، اضافه کرد: می‌طلبد ضمن وجوه نظارتی مجلس، یاری‌گر او باشیم. پزشکیان رئیس جمهوری صادق، دانشمند، فرزانه و مردمی به قول رهبر معظم انقلاب با نحوه انتخاب کابینه خود نشان داده است به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیر حذفی است.
فروردین تصریح کرد: پزشکیان می‌خواهد سیاست در آغاز راهی قرار گیرد که بتوان سیاست ورزی به مثابه کنش معطوف به خیر جمعی انجام داد نه کنشی برای حذف دیگری و انحصارگری در قدرت.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه وزرای پیشنهادی پزشکیان ترکیبی از گروه‌های سیاسی و تجلی نگاه غیر حذفی و بهره گیری از تمامی استعدادها است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت فرمودند که موفقیت رئیس جمهور، موفقیت ما است. مجلس با عنایت به شرایط خطیر موجود به منظور کردن مانیفست اعلامی رئیس جمهور می‌تواند تکمیل کننده و موید راهبرد وفاقی و سیاست غیر حذفی باشد.
وی بیان کرد: مجلس نه فقط می‌تواند بلکه مسئولیت دارد که چنین راهبردی را توسعه دهد و به پیروزی آن کمک کند. مجلس با رأی اعتماد مستدل خود باید بخشی از فرآیند توافق سازی، کاهش دادن سطح منازعه سیاسی، تقویت انسجام اجتماعی و همراهی با رویکرد توافق‌سازی رئیس جمهور برای تحقق غیرجمعی و مصالح عمومی ایرانیان باشد.
مجلس، دولت و قوه قضائیه و کل نظام سیاسی در یک کشتی نشسته‌اند و جدایی نظام از دولت توهمی بیش نیست. این کشتی باید به درد ملت ایران بخورد و بتواند بار تامین شرایط زندگی مردم را که تحت فشار اقتصادی و تحریم هستند به دوش کشد.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم ادامه داد: در مورد برنامه‌های فردی صحبت می‌کنیم که در طول دوره نمایندگی که توفیق همکاری با این دانشمند را داشتیم جز صداقت چیزی از او ندیدیم، امروز زمان آن رسیده با توجه به وعده‌هایی که آقای رئیس جمهور داده‌اند یعنی اعتقاد و باورهای قلبی به آمایش، توجه به محرومین، نقاط محروم به وی کمک کنیم.
فروردین گفت: پزشکیان کابینه خود را بر اساس وفاق ملی انتخاب کرده است، وی با انتخاب نامزدهایی برآمده از گرایش‌های سیاسی مختلف به این توافق‌سازی عمل کرده است. حتی انبوه انتقادات را به جان خریده است و حال مجلس در موقعیتی قرار گرفته که در یک تعامل سازنده و چارچوب وظایف نظارتی خود به کابینه پیشنهادی رأی اعتماد دهد.
امیدوارم دولت وفاق ملی پس از رأی اعتماد از مجلس پیگیری و تسهیل منافع ملی و مسائل عمومی را با توجه به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی نظام سرلوحه کار خود قرار داده و مطالبات مردمی به ویژه در حوزه معیشتی و اقتصادی را تحقق بخشد.
وی گفت: تمرکز بر دستورالعمل‌های حکمرانی اسلامی که بخشی از بیانات رئیس جمهور است در واقع همان چیزی است که مجلس و ملت می‌خواهند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چیزی است که رئیس جمهور به آن پایبند و معتقد است.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه رئیس جمهور به برنامه هفتم پایبند است، اضافه کرد: رئیس جمهور در معرفی کابینه فراجناحی عمل کرده است و به شعارهای خود جامه عمل پوشانده است.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: در روزهای گذشته اتفاقات بسیار میمون و مبارکی برای ورزش کشور رخ داده است، امیدوارم روحیه ورزشی شما در مسند ریاست جمهوری نیز تقویت شود، امروز مدال آوران المپیکی چشم انتظار اتفاقات و ترمیم زیرساخت‌های ورزشی هستند، با وجود سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه که هر سه عزیز نگاه ویژه‌ای به جوانان و ورزش دارند انتظار می‌رود در حوزه زیرساختی ما کشورمان را در مسیری حرکت دهیم که دیگر آرزوی سایر کشورها را در حوزه زیرساختی نداشته باشیم.
فروردین بیان کرد: امروز زیرساخت‌های ورزشی ما برازنده ورزشکاران جمهوری اسلامی نیست، با نگاه شما که علاوه بر اینکه به ورزش علاقمند هستند و خود نیز ورزشکار هستید و نگاه تحولی وزیر پیشنهادی ورزش آقای دنیامالی که در ورزش نیز دستی دارند و از حوزه ورزش آگاه هستند، جامعه ورزش انتظار دارد که زیرساخت‌های لازم در این حوزه ایجاد شود.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 130799 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]