سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
130665
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

یک محکوم به قصاص در استان خوزستان به عشق امام حسین (ع) بخشیده شد

اولیای‌دم یک پرونده قصاص در نشستی که با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان برگزار شد، به عشق امام حسین (ع) از قصاص محکوم صرف نظر کردند.



به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: چهار سال پیش در نزاعی بین دو طایفه در شادگان رخ داد که منجر به قتل یک خانم شد و این حادثه باعث تشدید اختلاف بین این دو طایفه شد.

وی افزود: متهم پس از طی مراحل قانونی، به قصاص نفس محکوم شد و با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی وی از بزه خود، اعضای شعبه ۲۹ شورای حل اختلاف مجتمع شماره ۴ اهواز با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان و مصلحین، و تشکیل چندین جلسه با اولیای دم، زمینه رضایت و صلح و سازش را فراهم کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه این جلسه از اقدام شایسته و ماندگار اولیای دم که به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرف نظر کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و افزود: مردم خوزستان همواره در گذشت و بخشش، صلح و سازش و دوستی و همچنین استقرار صلح با توجه به ارادت خاصی که به اهل بیت (ع) دارند در سطح کشور سرآمد هستند و امیدواریم در پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در صلح و سازش پرونده‌ها حقوقی و قضایی خوش بدرخشند.

وی با بیان اینکه ایمان و اعتقادات مردم باعث گسترش فرهنگ بسیار ارزشمند صلح و سازش در کشور شده است، عنوان کرد: ارزش و اهمیت ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه و رفع خصومات میان مردم آثار مفیدی را به‌دنبال خواهد داشت و موجب تحکیم، تقویت، برادری و دوستی در جامعه خواهد شد.

در این جلسه اولیای دم از بیانات و رهنمود‌های رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تقدیر و با اعلام رضایت، زندگی دوباره‌ به محکوم هدیه دادند.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 130665 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]