دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
130721
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

۵۰ درصد کابینه شما کسانی هستند که شما را نمایندگی نمی‌کنند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: ۵۰ درصد کابینه شما کسانی هستند که شما را نمایندگی نمی‌کنند، زمزمه‌های سیاسی در راه روهای مجلس شنیده می‌شود که می‌خواهند به تعدادی وزرا رای ندهند که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد و ما تلاش می‌کنیم کابینه وفاق ملی که از همه جریان‌ها و افراد در آن هستند رای بیاورد، در غیر این صورت وفاق ملی به امر تهی منجر می‌شود.



به گزارش ایلنا، احمد فاطمی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌ ‌مشی کابینه دولت چهاردهم خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور جناب عالی در ایام انتخابات وعده دادید که کابینه ای مبتنی بر وفاق ملی تشکیل دهید و امروز وقتی به لیست پیشنهاد شما نگاه می‌کنیم صادقانه به این وعده‌تان عمل کردید در حالی که نیک می‌دانیم این رفتار و رویکرد شما انتقادات زیادی در جامعه به همراه داشت.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایمان دارم که تصمیم جناب عالی برای تشکیل کابینه وفاق، همدلی و انسجام ملی نشان از عزم جدی و استوار شما دارد برای اینکه در ائتلاف با همه نیروها و افراد توانمند بتوانید مشکلات و چالش‌ها و نظام مسائل کشور را حل کنید.

وی تصریح کرد: آقای رییس جمهور تردید ندارم این سنگ بنا که بنیاد نهادید به سرانجامی نیکو ختم می‌شود و ایمان دارم، اما به شرط‌ها و شروط ها؛ بنده برای بیان این شرط و شروط اینجا هستم و به عنوان مخالف صحبت می‌کنم، به شرط آن که تک تک اعضای کابینه شما علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به برنامه‌ها و رویکردها و شعارهایتان باور داشته باشند.

فاطمی یادآور شد: با اینکه ۵۰ درصد کابینه شما کسانی هستند که شما را نمایندگی نمی‌کنند، به شرط آن که جریان سیاسی مقابل شما و کسانی که در ستادهای رقیب کار می‌کردند این پیام شما را اشتباه برداشت نکنند و با همراهی همدلانه پاسخ مناسب و درخور دهند و به شرط اینکه نمایندگان در رای و قضاوت نسبت به تک تک وزرای پیشنهادی اغراض و جهت‌گیری‌های سیاسی را ملاک عمل قرار ندهند و در خصوص افراد معرفی شده صرفا با منطق کارشناسی و بر مبنای برنامه‌های ارائه شده و توانمندی افراد صحبت کنند.

وی افزود: به شرط اینکه دوستان و همکاران گرانقدر به آینده بنگرند و در گذشته توقف نکنند و با شخم زدن گذشته افراد و اتهامات و افترا ناروا وادار به اعتراف گیری نکنند. کما اینکه در برخی نمایندگان برای سوالاتی که مطرح کردند گلایه داریم چرا که خلاف اخلاق و مشی عقلانیت بود. ضمن اینکه زمزمه‌های سیاسی در راه روهای مجلس شنیده می‌شود که می‌خواهند به تعدادی وزرا رای ندهند که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد و ما تلاش می‌کنیم کابینه وفاق ملی که از همه جریان‌ها و افراد در آن هستند رای بیاورد، در غیر این صورت وفاق ملی به امر تهی منجر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: هیچ کس منکر آزادی نمایندگان در رای و تصمیم‌شان نیست اما یادمان باشد در بزنگاه‌ها و پیچ‌های تاریخی فرصت‌ها تکرار شدنی نیستند و این فرصت مغتنمی است که رییس جمهور با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشمندی ایشان این فضا را خلق کرد که به آینده نگاه کنیم و به جنگ مشکلات و چالش‌ها برویم، ابر چالش‌هایی داریم که باید امید را به آن تزریق کنیم و امید دارم با رای دادن به این کابینه امید را تزریق کنیم.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 130721 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]