سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
130536
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۲۴

چهار نکته کلیدی درباره گفتگوی سران ایران و انگلیس

«این اولین تماس در سطح رهبران دو کشور طی بیش از سه سال گذشته است. بیانیه دولت انگلیس، دستخوش یک تغییر لحن ملموس نسبت به ماه‌های اخیر است و نشانی از عبارت اهانت‌آمیز «رژیم ایران» که بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱ لقلقه زبان سیاستمداران انگلیس شد، دیده نمی‌شود.»



هادی نادری روزنامه نگار با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به نکات مهم تماس تلفنی مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشور و کر استارمر نخست وزیر انگلیس پرداخت.
هادی نادری نوشت: تماس رئیس‌جمهور پزشکیان و نخست وزیر انگلیس حائز چند نکته کلیدی است:
۱- این اولین تماس در سطح رهبران دو کشور طی بیش از سه سال گذشته است.
۲- بیانیه دولت انگلیس، دستخوش یک تغییر لحن ملموس نسبت به ماه‌های اخیر است و نشانی از عبارت اهانت‌آمیز «رژیم ایران» که بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱ لقلقه زبان سیاستمداران انگلیس شد، دیده نمی‌شود.
۳- درباره مسائل کنسولی (محکومان امنیتی)، نخست وزبر انگلیس برخلاف اتهام‌زنی‌های کلیشه‌ای مبنی بر بازداشت «خودسرانه» اتباع خارجی در ایران و درخواست آزادی این افراد، به این ادعا بسنده کرده است که آن‌ها از «مراقبت‌های پزشکی لازم را [در زندان] دریافت کنند»
۴- اعلام آمادگی طرف انگلیسی برای انجام گفت‌وگوهای سازنده با ایران در راستای گسترش روابط فی‌مابین، در شرایطی که گروه‌های معاند طی دو سال گذشته در کریدورهای سیاسی لندن جولان داده و با کارت تحریم سپاه فشار زیادی را بر روابط دوجانبه تحمیل کرده‌اند، بسیار حائز اهمیت است.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 130536 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]