یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
129312
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲:۱۸

اخبار سیاسی ۲۳ مرداد؛ درخواست پزشکیان از منتقدان/توصیه مهم به زوار اربعین

«ارزیابی‌ها از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم»،‌ «پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی» و «اربعین ۱۴۰۳» از موضوعات مهم خبری بیست و سوم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به روسای پارلمان‌های جهان تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد موظف است برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که با حمایت مستقیم و همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی در حال انجام است، اقدام جدی و فوری به عمل آورد.

در همین ارتباط رئیس جمهور در تماس تلفنی که نخست وزیر انگلیس با وی داشت، سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات بی‌سابقه و ضدبشری رژیم صهیونیستی و حمایت برخی کشورهای غربی از این رژیم را اقدامی مغایر با موازین بین‌المللی و مشوق تداوم جنایت و تهدید صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست.

پزشکیان در ادامه با بیان این‌که «از نظر جمهوری اسلامی ایران جنگ در هیچ نقطه‌ای از جهان به نفع هیچ کشوری نیست»، پاسخ تنبیهی به متجاوز را حق قانونی کشورها و راهکاری برای توقف جنایت و تجاوزگری دانست.

مسعود پزشکیان همچنین در واکنش به انتقادات از فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از مردم خواست که صبر داشته باشند و کابینه را از روی عملکردش نقد کنند.

وی در این پست نوشت: مردم عزیز سرمایه بزرگ دولت شمایید، توجه و حساسیت شما در انتخاب اعضای کابینه ارزشمند است. بی‌تفاوتی به رفتار سیاستمداران جای خود را به انتقاد داده است. این یعنی ما یک گام به جلو رفته‌ایم. در مرحله انتخاب و بررسی کابینه از صاحبنظران متعددی مشورت گرفتیم و تلاش کردیم با رویکرد وفاق و همدلی، بهترین وضعیت ممکن را با ظرفیت‌های موجود رقم بزنیم.

انتقادها از کابینه پیشنهادی در حالی مطرح می شود که مسعود پزشکیان برای انتخاب وزرای پیشنهادی خود، ملاک های توانمندی،‌ تخصص و سوابق مرتبط افراد را در نظر گرفته است. او پیش از اعلام لیست وزرای خود به مجلس شورای اسلامی بیان کرده بود که «بنای ما این بوده و هست که بر اساس همان وعده تشکیل دولت وفاق، افراد توانمند از هر جناح و گروهی در کابینه حضور داشته باشند.» بنابراین معرفی وزرا با جناح های سیاسی مختلف در کابینه چهاردهم بر اساس گفته های رئیس جمهور و معاونان او از جمله شهرام دبیری معاون پارلمانی قابل پیش بینی بود.

پیرامون همین موضوع، آذر منصوری در توئیتی رئیس جبهه اصلاحات درباره کابینه پیشنهادی رئیس جمهور نسبت به تفرقه افکنی ها هشدار داد و نوشت:‌ همه ما در قبال امیدی که در این بزنگاه مهم تاریخی در جامعه ایران شکل گرفته است، مسئولیم. محدودیت های پیش روی رئیس جمهور را پیش بینی می کردیم و رویکردها، رفتارها و نقد و مطالبه گری ها نیز باید در راستای افزایش قدرت چانه زنی و اثرگذاری بیشتر ایشان باشد.

 محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه هم در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن تاکید بر اینکه باید امیدوارانه از پزشکیان حمایت کرد، نوشت: انتظارات اساسی از دکتر پزشکیان برای تحکیم حقوق شهروندی، تعاملات جهانی و گشایش های اقتصادی بیش از آنکه به ترکیب کابینه مربوط باشد به “اراده” و “شجاعت” ایشان وابسته است. خصوصیاتی که در دکتر پزشکیان وجود دارد. 

لازم به ذکر است که اسامی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه هفته جاری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و پس از پایان بررسی صلاحیت و برنامه های وزرا در جلسات هفته جاری مجلس، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آتی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه برگزار خواهد شد.

دیگر اخبار مرتبط با کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

واکنش منفی کمیسیون امنیت ملی نسبت به وزیر پیشنهادی کار

اصلاح‌طلبان حق انتقاد به کابینه را دارند ولی واقعیت ها را هم در نظر بگیرند

وزرای معرفی شده نمایندگان را در توانمندی اقناع کنند

لیست وزرای پیشنهادی نشانه بنای دولت برای همدلی با مجلس را دارد

بیشتر از ۹۰ درصد کابینه پیشنهادی رای می‌آورند

امروز همچنین در مراسم تودیع و معارفه دهقانی فیروزآبادی و حسین افشین معاونان پیشین و جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز به جایی رسیده ایم که در فناوری پیشرفته جزء مدعیان بزرگ دنیا هستیم، گفت: راه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، درست و همراه با نتایج روشن است که باید حتما ادامه یابد.

محمدرضا عارف همچنین در نخستین جلسه «شورای عالی راهبری برنامه هفتم توسعه» با بیان اینکه زمان آغاز برنامه هفتم توسعه از ابتدای ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده اما از تیرماه ابلاغ شده است، گفت: با وجود این تاخیر، تمام تلاش دولت بر اجرای دقیق این برنامه است و اگر هم کاستی هایی وجود دارد سعی می کنیم با همکاری مجلس آن را حل کنیم و امیدواریم که در طی یک دوره چهارساله بتوانیم به چشم اندازهای برنامه دست پیدا کنیم.

****

جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور سردار اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور برگزار شد.

به گفته ابراهیم رضایی، سردار مومنی در این جلسه به تبیین دیدگاه‌ها و سوابق خود پرداخت و همچنین به تعدد و تراکم اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت که در گام اول باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شوند و بعد هم باید آنها را ساماندهی کنیم که راهکارش برای ساماندهی آنها انسداد مرز بود و گفت برای این کار برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

امروز همچنین احمد وحیدی وزیر کشور در سفر خود به استان کرمانشاه در حاشیه نشست با مسئولین استان کرمانشاه در پایانه مرزی خسروی، با اشاره به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی، به زوار اربعین توصیه کرد: برای زیارت عتبات عالیات از این مرز عبور کنند.

وی از زوار عتبات عالیات خواست برنامه سفرشان را به نحوی مدیریت کنند که از هر مرزی که خارج می‌شوند از همان مرز وارد کشور شوند.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) هم با انتشار اطلاعیه شماره ۵ تعداد ثبت نام کنندگان برای زیارت اربعین در سامانه سماح را دو میلیون و ۱۹۶ هزارو ۶۰۷ نفر و تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق تاکنون را ۶۵۹ هزار و ۵۴۰ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 129312 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
دولت بهار 7 ماه پيش [ 0 بازدید ]
آنادولو 6 ماه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 روز پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 7 ماه پيش [ 0 بازدید ]