پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ /
129655
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

دفاع معاون اجرایی رئیس‌جمهور از وزرای پیشنهادی کشور و بهداشت

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مهم نیست چه کسی وزیر باشد بلکه مهم این است که امید ایجاد کنیم، گفت: برخی اظهارات درباره کابینه در فضای مجازی واقعیت ندارد.



به گزارش ایسنا، محمدجعفر قائم‌پناه امروز در  در بخشی از سخنانش در همایش روز داروساز با بیان این‌که برخی اظهارات درباره کابینه در فضای مجازی واقعیت ندارد، اظهار کرد: آنچه که الان مشکل داریم کمبود منابع خیلی بخش‌های مختلف کشور را متاثر کرده است؛ این اسب زین کرده‌ای که می‌گویند، خیلی هم زینش خوب نیست، اسبش هم خیلی راه نمی‌رود. نمی‌خواهیم خیلی هم این مسایل را بیان کنیم اما چندعدد را اعلام می‌کنم؛ به عنوان مثال برای اجرای همین طرح دارویار ۷۵ همت مصوب بوده که ۱۲ همت داده شده و این درحالیست که نیاز آن حدود ۱۲۰ همت است. یا در گندم، گندم را خریدیم در سیلو گذاشتیم اما پول کشاورز را نداریم بدهیم؛ توانستیم با فشار از جاهای مختلف ۹۵ همت را اخیرا پرداخت کنیم و این درحالیست که مصوب آن ۱۴۰ همت است و پیش بینی و نیاز آن ۲۲۰ همت؛ در واقع ۱۰۰ همت کم داریم. همچنین بازنشسته‌هایی که خواهان حق‌شان هستند و باید از آنها عذرخواهی کنیم، ۲۲ همت برایشان پیش بینی شده، در حالی که نیاز ما ۷۵ همت است. بنابراین اسب‌مان هم خیلی زین کرده نیست و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را با دانایی و توانایی و صبوری مردم حل و فصل کنیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش با درباره برخی مسایل سیاسی کشور که در فضای مجازی مطرح شده نیز گفت: آنچیزی که دولت تعهد کرد و در گفتمان دکتر پزشکان بود، اول صداقت و راستگویی بود؛ دکتر پزشکیان وعده نداد که طلا و گوشت و زمین می‌دهم؛ وعده داد که صادقانه حرف بزنیم و به مردم دروغ نگوییم و آنچه را که می‌گوییم گردنمان را برایش گرو بگذاریم.

وی افزود:  دکتر پزشکیان صحبت از دولت وفاق کرد و گفت که یک دسته و یک گروه نمی‌تواند به تنهایی آن دسته و گروه در کشور را اداره کند. بنابراین همه افراد با همه نگرش‌ها باید ایران را اداره کنند. یک دسته و یک گروه نمی‌تواند کشور را اداره کند. نگرش‌ها و بینش‌های مختلف را باید پای کار آورد که بتوانیم کشور را بر اساس دانایی، توانایی و استفاده از نخبگان و دلسوزان کشور را اداره کرد. دکتر پزشکیان در حضور رهبری معظم و مردم قول دادند که من بر این عهده پایبندم که خدمتگزار مردم باشم. بنابراین دولت وفاق بر این مبنا شکل گرفته است.

قائم پناه ادامه داد: براساس مولفه‌ها و ساختار قدرت باید وارد عرصه سیاست شد نه بر اساس آرمان‌ها و ذهنیت‌هایمان. اصلا سیاست یعنی تحقق ممکن‌ها نه تحقق آرمان‌ها و ایده‌ها و آرزوها. خیلی‌ها آرزوی خیلی چیزها را دارند اما اینکه این‌ها محقق شود موضوع دیگری است؛ نه اینکه آرزوهایمان را در فضای منتشر کنیم و بگوییم بر اساس این آرزوها دولت باید چنین و چنان باشد. بنابراین بر این اساس دولت شکل گرفته و همه همکاران در کابینه دکتر پزشکیان متعهد به چند نکته اساسی هستند؛ اول چشم‌انداز؛ چشم اندازی که در آن ایران باید مقام اول در منطقه باشد. انسان‌ها در این چشم انداز دارای کرامت و دارای ارزش و اعتبار هستند و همین طور سیاست‌های کلی که سیاست‌های کلی مبتنی بر دانایی، خردورزی و استفاده از همه نخبگان کشور است. همچنین حفظ تمامیت ارضی و حفظ ارزش‌های دینی و ملی، بنابراین دولتمردان ما مکلف به این تعهد و اجرای برنامه هفتم توسعه هستند.

وی افزود: در بند سوم سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده که گزینش‌ها باید به روز و کارآمد باشد و از تنگ نظری خودداری شود؛ ببینید اگر همین یک جمله اجرایی شود چه اتفاقی در کشور خواهد افتاد. عزیزانی که در کابینه هستند همه معتقد به رویکرد تغییر هستند؛ تغییر برای رضایتمندی مردم؛ تغییر برای عزتمندی مردم. اگر کسی عزت ایران را می‌خواهد باید اکثریت مردم را راضی کند. بنابراین باید در رویکردهایمان  اساس را بر این بگذاریم که مردم ارباب ما هستند و در مقابل ارباب باید کرنش کرد و تسلیم شد و خواست مردم را اجرا کرد.

قائم پناه تاکید کرد: باید به زنان این کشور سر تعظیم فرود آورد و احترام گذاشت. باید عزت را پاس بداریم و به جوانان احترام بگذاریم. مردم کرامت را بیش از هر چیز دیگری می‌خواهند. بنابراین تلاش کنیم که متعهد شویم که عزت مردم و جوانان و زنان را در سراسر ایران حفظ کنیم و با زبان تکریم با زنان صحبت کنیم.  

وی ادامه داد: بنابراین اگر وزیر کشوری معرفی می کنیم، بدانید وزیری است که رویکردها و قول های دکتر پزشکیان را می خواهد اجرا کند؛ اگر وزیر بهداشتی انتخاب می کنیم این فرد درد مردم دارد و مجروح جنگ است و برای تمامیت ارضی و عزت ایران جنگیده است.

قائم پناه گفت: اگر وزیر کشوری معرفی می کنیم، بدانید وزیری است که رویکردها و قول های دکتر پزشکیان را می‌خواهد اجرا کند؛ اگر وزیر بهداشتی انتخاب می کنیم این فرد درد مردم دارد و مجروح جنگ است و برای تمامیت ارضی و عزت ایران جنگیده است؛ وزیر پیشنهادی بهداشت وزیری خواهد بود که در خدمت مردم است. بنابراین آنچه در فضای مجازی صحبت می‌شود، واقعیت نیست. آقای مؤمنی (وزیر پیشنهادی کشور) از نیروهای مخلص است و همیشه در کنار مردم بوده؛هرچند که وی اصولگراست اما رویکردش رویکرد تغییر و اصلاح طلبانه است و وفاق یعنی همین که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان هم معتدلان حول محور ایجاد ایرانی با عزت و احترام دور هم بنشینیم و برای ایران کار کنیم.

وی در ادامه با بغض درباره مشکلات کشور افزود: برای فرزندانمان در خارج از کشور، برای نوه‌های آینده‌مان و برای زنان و برای دختران و برای کودکان‌مان بهبودی و امید ایجاد کنیم. مهم نیست چه کسی وزیر شود مهم این است که امید ایجاد کنیم و باور کنیم که ایران باید جایگاهی والاتر و برتر داشته باشد. ایران باید عزتمند باشد، سابقه تاریخی و ملی ما یک ایران با عظمت است. باید تلاش کنیم عزت ایران و مردم را حفظ کنیم. باید ایرانی در تمام دنیا سرافراز باشد. باید کودکان ما در آینده امید داشته باشند که ایران‌شان سرافراز است. همه باید جانفشانی کنیم؛ چو ایران نباشد تن من مباد.

قائم پناه افزود: بنابراین اگر صحبت از دولت وفاق می‌شود و این بیاید و آن نیاید؛ همه حول یک محوریم برای عزت ایران و اینکه کودکان ما آینده‌ای روشن داشته باشند و امیدواریم همگان، این دولت برآمده از مظلومیت مردم و برآمده از یک شرایط سخت بین‌المللی را کمک کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌ها و کمک‌های مقام معظم رهبری افزود: امیدواریم بتوانیم ایران را آباد و آزادتر کنیم و توسعه را در همه عرصه‌ها داشته باشیم؛ به فضل الهی این کار را خواهیم کرد. بنابراین از مجلس از همین تریبون درخواست می‌کنم که به کابینه دکتر پزشکیان با همه فراز و فرودها که نماد یک توافق ملی است، رای دهد و کمک کند دولت زودتر مستقر شود.

مشروح اظهارات قائم پناه در چهل‌وششمین همایش ملی روز داروسازی که امروز – چهارشنبه، ۲۴ مرداد ماه -برگزار شد را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 129655 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]