جمعه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ /
128843
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۰۴

چرا غرب با بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان درگیر است؟

معاون نخست وزیر صربستان در سخنانی گفت، اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو می‌خواهند روسیه بدون توجه به تلفات، شکست بخورد، آنها علاقه‌ای به صلح ندارند، اما روسیه یک قدرت هسته‌ای است.



به گزارش اسپوتنیک، اندیشه کاظمی پژوهشگر مسائل بین الملل در گفتگو با اسپوتنیک گفت: آقای “الکساندر وولین” معاون نخست وزیر صربستان در این سخنان به نکته ای اشاره کردند که هیچ کدام از رهبران اروپایی جرات به زبان آوردن آن را نداشتند، حتی اگر به آن باور هم داشته باشند. وولین در سخنان خود به روشنی و به درستی اظهار داشت که اعضای اتحادیه اروپا و ناتو نه تنها تمایلی به برقراری صلح بین روسیه و اوکراین ندارند، بلکه فارغ از آمار تلفات و خسارات ناشی از جنگ فقط می خواهند که روسیه شکست بخورد و مغلوب شود، اما باید بدانند که شکست دادن یک قدرت هسته‌ای جهانی مثل روسیه غیرممکن است. حال سوال اینجاست؛ پس چرا با بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان درگیری ایجاد می‌کنند تا آن را به وضعیتی برسانند که از سلاح‌های هسته‌ای استفاده شود؟کاظمی در ادامه گفت: وجود تسلیحات هسته‌ای نزد قدرت‌های بزرگ مانع انجام اقدامات تهاجمی می شود، هرچند که امکان درگیری را از بین نمی‌برد به همین دلیل ناتو و ایالات متحده درصدد هستند تا جایی که امکان دارد از عوامل مختلف مثل جنگ طولانی و درگیریهای نظامی به عنوان عامل بازدارنده در برابر روسیه استفاده کنند. نکنه قابل توجه این است که در “دکترین فعلی هسته ای” روسیه آستانه استفاده از سلاح هسته‌ای بسیار بالا در نظر گرفته شده و این تصور را برای غرب ایجاد می‌کند که سطح تهدیدات فعلی به گونه ای است که کرملین هرگز به زرادخانه هسته‌ای خود دست نخواهد زد. البته شاید هم این ارزیابی واقعا درست باشد به همین دلیل هم است که با بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان درگیری ایجاد می‌کنند بدون اینکه ترسی از عواقب آن داشته باشند.وزیر دفاع روسیه: غرب عمدا بحران اوکراین را طولانی می کند۳ ژوئیه, ۱۴:۰۱اخیرا اوکراین با هدایت و حمایت ایالات متحده و ناتو اقدام به حمله به خاک روسیه و حملات متعدد به زیرساختها و اماکن مسکونی و غیر نظامی نموده و در تلاش است تا جبهه را از خاک اوکراین به خاک روسیه بکشاند که چنین اقداماتی در ادبیات جنگ منجر به وضعیتی می شود که تنش ها به طور غیرمنتظره ای افزایش یابد. اوکراین در مخمصه ای گیر افتاده که شاید متوجه عمق آن نباشد و آن تحریک اوکراین به ادامه خصومت‌ها با هدف تضمین سود بردن آمریکا است.وی در پایان گفت: ادامه درگیریهای نظامی اوکراین با روسیه منجر به تقاضای بیشتر از تولیدکنندگان آمریکایی برای تامین تسلیحات، مهمات و تجهیزات نظامی شده است و این مسئله می تواند سود قابل توجهی را برای شرکت های بخش دفاعی ایالات متحده به همراه داشته باشد. از سویی کشورهای اروپایی به دنبال کاهش وابستگی به انرژی روسیه هستند که در حال حاضر برای تامین منابع مورد نیاز به ایالات متحده روی آورده اند. بعلاوه ایالات متحده با حمایت از اوکراین، موقعیت ژئوپلیتیک خود را در اروپای شرقی تقویت می کند و نفوذ خود را در منطقه گسترش می دهد. تمام این عوامل باعث می شود که فعلا اروپا و آمریکا با کمال میل با روسیه سر شاخ شوند.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 128843 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]