چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
129144
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

از شاخص کیفیت جاده در عربستان تا آزادی زنان ایزدی

در ۶۰ ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، خبرگزاری رسمی عراق، الفرات نیوز، الشرق الاوسط، البیان و عکاظ عربستان.



عکاظ عربستان: عربستان در رتبه چهارم شاخص کیفیت جاده 

اداره کل راه با گذشت ۵۰۰ روز از راه اندازی استراتژی بخش راه که مبتنی بر ایمنی، کیفیت و تراکم ترافیک است، دستاوردها و ابتکارات بسیاری در سطح سازمانی و ارتقای کیفیت راه ها و سطح ایمنی تردد داشته است. 

این دستاوردها افتتاح دفتر منطقه ای برای سازمان IRAP به منظور ارتقای همکاری های بین المللی در زمینه ایمنی ترافیک و اجرای بزرگترین نظرسنجی در جهان بر اساس شاخص های این سازمان بود که تایید کرد بیش از ۷۷ درصد از جاده ها مطابق با استانداردهای ایمنی هستند.

در زمینه بهبود کیفیت جاده‌ها، شاخص کیفیت جاده‌ها به ۵.۷ رسید که عربستان را در جایگاه چهارم در میان کشورهای G20 قرار داد .

 

 

البیان: بیشترین واحدهای مسکونی جهان در دبی

بانک NBD امارات اعلام کرد که دبی یکی از معدود شهرهای جهان است که سالانه شاهد بیش از ۱۰۰۰۰۰ راه اندازی واحد مسکونی جدید است.

این بانک در گزارشی که در مورد بخش املاک و مستغلات مسکونی در دبی منتشر کرد، اعلام کرد که راه‌اندازی واحدهای مسکونی جدید در دبی همچنان فعال است.

این شهر تاکنون شاهد اضافه شدن ۷۷ هزار و ۸۰۰ واحد جدید در بازه زمانی ابتدای دی ماه تا پایان تیرماه بوده است. این تعداد ۱۱۳ درصد بیشتر از ۳۶۵۰۰ واحد راه اندازی شده در دبی طی ۶ سال (از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹) است.

شهر بمبئی در سال ۲۰۲۳ شاهد راه اندازی ۹۲۵۰۰ واحد جدید بوده است. 

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: توافق عراق با یک شرکت قطری برای کابل‌کشی زیر دریایی در بندر فاو

هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق اعلام کرد: تصمیم مهمی را در خصوص موافقت و تصویب کابل کشی زیردریایی با همکاری گروه شرکت قطری«اوریدو» اتخاذ کرده است که شامل ۲۴ جفت کابل با ظرفیت گسترده ۵۰۰ ترابایتی است که تقریبا هم ظرفیت با سایر کابل های دریایی بین المللی خواهد بود که از منطقه عبور می‌کنند.

هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق در ادامه خاطرنشان کرد: اهمیت این پروژه بسیار زیاد است چرا که به بیش از ۲۰۰ کابل زیردریایی جهانی متصل خواهد بود که از سلطنت نشین عمان شروع می‌شود و از کشورهای شورای همکاری عبور می‌کند و به بندر فاو عراق می‌رسد و از آنجا نیز تا اروپا امتداد می‌یابد.

 

 

الفرات نیوز: بازگشت دو تن از زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش به عراق

 یحیی رسول سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز از بازگرداندن دو تن از زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش خبر داد.

رسول بیان کرد بر اساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستگاه های امنیتی و ادارات اطلاعاتی به جست و جوی زنان ایزدی ربوده شده ادامه می دهند.

وی افزود با جمع آوری اطلاعات و پیگیری مداوم این پرونده مهم، نیروهای دستگاه اطلاعات ملی عراق پس از اخذ مجوزهای رسمی از فرماندهی عملیات مشترک و هماهنگی با فرماندهی نیروهای مرزبانی، توانستند یک زن و یک دختر ۱۰ ساله ایزدی ربوده شده به دست داعش را از سوریه بازگردانند.

 

 

الشرق الاوسط: مفتی جدیدی مصر چه کسی است؟

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر امروز دوشنبه، مفتی جدیدی در مصر تعیین کرد.

السیسی، نظیر محمد عیاد، دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی را به مدت ۴ سال به عنوان مفتی مصر تعیین کرد.

مفتی جدید توسط احمد الطیب، شیخ الازهر معرفی شده است.

شیخ الازهر پس از تعیین مفتی جدید، ضمن تبریک مسئولیت او، برای وی توفیق در ارتقای سطح دار الافتاء مصر را آرزو کرد.

وی از شوقی علام، مفتی سابق مصر بابت تلاش هایش در این مدت نیز تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 129144 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]