چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
128995
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

چرا پاک‌نژاد گزینه مناسبی برای وزارت نفت است؟

نام «محسن پاک‌نژاد» یک‌باره مطرح نشد بلکه جزو گزینه‌های مطرح‌شده در کارگروه تعیین وزارت نفت بود که اتفاقا نمره خوبی هم کسب کرد و ارائه او درباره مشکلات و مسائل صنعت نفت، به زعم اغلب اعضای کارگروه، جامع و کامل بود.



اگرچه انتخاب «محسن پاک‌نژاد» به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر نفت، در روز نهایی معرفی وزرا، کمی غیرمنتظره بود، اما چند نکته را نباید درباره پاک‌نژاد فراموش کرد. 

نخست اینکه، نام «محسن پاک‌نژاد» یک‌باره مطرح نشد بلکه جزو گزینه‌های مطرح‌شده در کارگروه تعیین وزارت نفت بود که اتفاقا نمره خوبی هم کسب کرد و ارائه او درباره مشکلات و مسائل صنعت نفت، به زعم اغلب اعضای کارگروه، جامع و کامل بود.

بنابراین همین که در کابینه‌ای که به اعتراف «محمدجواد ظریف»، نیمی از اعضای پیشنهادی کابینه، جزو گزینه‌های انتخاب شده توسط کارگروه‌ها نبودند، گزینه نهایی وزارت نفت از گزینه‌های مطرح در کارگروه نفت بوده، قابل تامل است که باید آن را به فال نیک گرفت.

دوم اینکه، سوابق پاک‌نژاد در نفت کم نیست و همین سوابق، به ویژه در حوزه بالادستی و برنامه‌ریزی و نظارت، می‌تواند نگرش جامعی به او ببخشد. 

او که از سال ۱۳۷۶، فعالیت خود در وزارت نفت را آغاز کرد، از بدنه صنعت نفت است و سوابقی همچون رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت، مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی، مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت، عضو هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی و معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران را در کارنامه دارد. معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت، مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران و سرانجام از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری، از دیگر سوابق او محسوب می‌شود. 

چنین سوابقی که در طول ۲۵ سال در کارنامه مدیریتی پاک‌نژاد ثبت شده است، قطعا نگرش مناسبی در او ایجاد می‌کند و پاک‌نژاد را به گزینه‌ای مطلوب برای تصدی مسئولیت وزارت نفت تبدیل می‌کند.

نکته سوم اینکه، برخلاف اغلب گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌ها، «پاک‌نژاد» مدیری با سن بالا نیست و این یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از رئیس‌جمهور بود؛ یعنی تشکیل کابینه‌ای با میانگین سنی پایین. اگرچه این موضوع در کابینه «مسعود پزشکیان» به طور کامل رعایت نشده اما در مورد برخی وزارتخانه‌ها همچون نفت شاهد انتخاب وزیری با سن کمتر هستیم که طبیعتا توان اجرایی او را افزایش می‌دهد.

همه این موارد، پاک‌نژاد را به گزینه‌ای مناسب برای وزارت نفت تبدیل می‌کند و همین سوابق، ضامن موفقیت او در مجلس شورای اسلامی برای جلب رای اعتماد نمایندگان خواهد بود.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 128995 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]