دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
128367
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

جزئیات برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ در هفدهم آبان

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری گفت: بر اساس توافقی که با سازمان سنجش صورت گرفته است آزمون وکالت ۱۴۰۳ بدون تاخیر در تاریخ هفدهم آبان برگزار می‌شود. دفترچه آزمون نیمه دوم شهریور منتشر و جزئیات ثبت نام در آن قید می‌شود.



به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رییس و نواب اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا دادگستری ایران (اسکودا) به مناسبت روز خبرنگار، ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

جعفر کوشا در ابتدا نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین گفت: امیدوارم از ایشان در مسیر آزادگی تاسی کنیم. روز خبرنگار مصادف است با روز شهادت شهید صارمی که در روز ۱۷ مرداد بود. خبرنگاری یک فن و حرفه‌ای است که انسان باید نسبت به شفاف‌سازی خبرنگار باشد. قلم هیچ حصاری در زمان و مکان ندارد. قلم از جنس اندیشه و شعور است. وقتی بخواهیم آگاهی و شعور مردم را بالا ببریم، باید با شور و هیجانات مقابله کنیم و بخواهیم که مردم فکر کنند و آگاه باشند چون مردمی که آگاه باشند، کمتر صدمه می‌بینند.

وی افزود: خبرنگارها می‌خواهند افکار مردم را شفاف کنند و این رسالت بزرگی است اما حاکمیت می‌خواهد با آگاه‌سازی مردم مقابله کند، لذا خبرنگاران با جهل و ظلمات مردم مبارزه می‌کنند که این جهل را به علم و آگاهی تبدیل کنند. ممکن است که با آنان برخورد شود و زندانی شوند‌. خبرنگاران دوست دارند مردم‌شان آزاد باشند و با آن‌ها در ارتباط مستقیم هستند. خبرنگاران ما در روشنگری و آگاه سازی مردم بسیار تلاش کردند و ما همین‌جا از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

کوشا ادامه داد: امیدواریم همکاری میان نهاد وکلا با خبرنگاران برقرار باشد چراکه هر دو گروه به دنبال آزادی‌های مشروع هستیم. انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد ما برای آقای پزشکیان آرزوی سلامت و موفقیت داریم و امیدواریم بتوانند نسبت به معیشت مردم اقداماتی داشته باشند چراکه مردم در تنگناهای شدید اقتصادی هستند. ما امیدواریم در مجلس هم فراکسیون حقوقی تشکیل شود تا ما بتوانیم مشکلات حقوق‌دانان را پیگیری کنیم اما متأسفانه کسی داوطلب حضور در کمیسیون حقوقی مجلس نمی‌شود. مردم ما از نمایندگان مجلس انتظار آبادانی دارند در حالی که وظیفه آنان نظارت بر قانون است.

رییس اسکودا عنوان کرد: امروز با خبر شدیم، رییس مجلس اعلام کرد که در رای‌گیری مجلس هفتاد نماینده رای ندادند و ایشان تاکید کرد که در سایت‌ها اسامی رای دهندگان در مجلس مشخص می‌شود. اهل رسانه انتظار دارند که از نظر حقوقی از آنها حمایت شود به خصوص در جایی که خبرنگاران ما مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، دستگیر می‌شوند و اخبار آنان را منتشر نمی‌کنند. ما به عنوان نماینده وکلا، حامی و پشتیبان خبرنگاران هستیم. در مشکلاتی که در ارتباط با حرفه شما اتفاق می‌افتد، ما پشتیبان شما هستیم.

وی با بیان اینکه شما خبرنگاران واسطه مردم با حاکمیت هستید و شما و ما باید مستقل باشیم، گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم خبرنگارانی که  خواهان هرگونه حمایت حقوقی برای خودشان و خانواده‌شان خواستند، می‌توانند به مراکز کانون وکلا در سراسر کشور مراجعه کنند و انشالله ما بتوانیم، کمک کنیم. خبرنگاران باید مورد حمایت قرار بگیرند تا قلم آن‌ها موجب تنویر افکار عمومی شود.

کوشا با اشاره به تصویب قانون تسهیل کسب درآمد در مجلس یازدهم گفت: در این قانون گفته شده است که برای صدور پروانه کسب و کار، روند تسهیل شود. متأسفانه پروانه وکالت هم جزو این قانون قرار گرفت با این حال که عده‌ای موافق هستند من تقاضا دارم یک سری مناظرات چالشی میان موافقین و مخالفان این قانون برگزار شود تا ابعاد علمی این موضوع بررسی شود.

وی با اشاره به حذف ظرفیت و تراز برای قبولی در آزمون وکالت، معضلاتی ایجاد شده‌ است و وقتی اعتراض می‌کنیم که این وکلا کارآمدی و توانایی لازم را نخواهند داشت، می‌گویند وکلا چون آموزش نمی‌بینند مشکل از نهاد آموزش است نه از این قانون ما می‌گویم شما نمرات پایین را دارید جذب می‌کنید و امروز دارد کار آموزی وکالت می‌کند را چطور می توانیم، آموزش دهیم. ما نمی‌توانیم کسی که با هیاهو و جوهای مجلس موفق شده ‌است را آموزش دهیم. بررسی کنیم اگر این قانون کارآمد نبوده آن را تغییر دهیم.

رییس اسکودا خطاب به نمایندگان مجلس گفت: انتظار می‌رود اراده و افکار عمومی را بسنجید. وکیل، پزشک و مهندس بی سواد معضل و نقص در جامعه است. وقتی جمعیت وکلا زیاد می‌شود، احتمال افزایش دلال‌ها زیاد می‌شود، چون نیاز دارند که کسب درآمد کنند، مگر ما چقد پرونده داریم که نیاز به این حجم نهاد وکالت داشته باشیم. باید به سمتی بریم که یک کشور در حال توسعه و پیشرفته قرار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اتحادیه هستیم و هماهنگ کننده کانون‌ها هستیم، انتظار داریم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌ها به عنوان کارشناس شرکت کنیم که می‌توانیم به طور رایگان این کارشناسی‌ها را در اختیار مجلس قرار دهیم. در رابطه با قوه قضاییه چندین بار تقاضا دیدار با رییس قوه را داشتیم ولی هنوز پاسخ نگرفتیم ما می‌خواهیم حرف‌های وکلا را با ایشان مطرح کنیم. وکلا در ورود به مراجع قضایی مشکل دارند. چرا یک وکیل باید در مقابل موکلانش تحقیر شود. این درد و دل‌هاست که رسانه‌ها باید مطرح کنند. تا حالا وکیلی دید که جاسوس باشد یا جرائم اقتصادی داشته باشد. وجود نهاد موازی برای ما یعنی مرکز مشاوران به معنای این است که ما نمی‌خواهیم استقلال را بپذیریم.

صداوسیما: نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا گفت: دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳ نیمه دوم شهریور منتشر و آزمون هفدهم آبان برگزار می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری گفت: بر اساس توافقی که با سازمان سنجش صورت گرفته است آزمون وکالت ۱۴۰۳ بدون تاخیر در تاریخ هفدهم آبان برگزار می‌شود. دفترچه آزمون نیمه دوم شهریور منتشر و جزئیات ثبت نام در آن قید می‌شود.

در ادامه کیانی نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری در واکنش به درخواست رئیس کانون وکلای سمنان مبنی بر تاخیر در برگزاری آزمون امسال تاکید کرد: با توجه به اینکه داوطلبان برنامه ریزی مطالعاتی خود را طبق زمان اعلامی قبلی یعنی ۱۷ آبان تنظیم کرده اند، لذا برگزاری این آزمون به هیچ وجه به تعویق نمی‌افتد.

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا گفت: از نظر ما قانون تسهیل ایراداتی دارد و برای اصلاح آن تلاش می‌کنیم، اما تا زمانی که این قانون لازم الاجرا است خود را مکلف به اجرای کامل و به موقع آن می‌دانیم؛ لذا داوطلبان نگران برگزار نشدن و یا تاخیر در زمان برگزاری آزمون نباشند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 128367 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]