سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
128513
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

طرح‌ها و لوایح باقی مانده از مجلس گذشته برای اظهارنظر در اختیار نمایندگان قرار گیرد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بر اساس ماده ۱۳۷ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس طرح‌ها و لوایح باقی مانده از مجلس گذشته برای اظهارنظر در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.



به گزارش ایلنا، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند (۵) و (۱۱) ماده (۲۲) و ماده (۱۳۷) آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: ماده ۲۲ پیرامون نظارت بر گزارش‌ها و چاپ و توزیع آنها بوده و در ماده (۳۷) آمده است در ابتدای هر دوره قانونگذاری، هیأت رئیسه صورتی از طرح‌ها و لوایحی که معوق مانده به وسیله معاونت قوانین تهیه می‌کند و در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: در دوره گذشته حدود هزار طرح و لایحه وجود داشت که بخش اندکی از آن به تصویب رسید. اصلاح قانون مهریه مطالبه جوانان است و به نمایندگان مراجعه می‌کنند، همچنین قانون تغییر کاربری اراضی نیز از جمله قوانین مهم است، روز گذشته رئیس قوه قضائیه اعلام کرد قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی یکی از قوانین معیوب است.

وی افزود: بعد از گذشت سه ماه از مجلس دوازدهم نه به صورت فیزیکی و نه در سامانه طرح‌های معوق مانده در اختیار نمایندگان قرار نگرفتند. طرح‌ها و لوایح برای اظهارنظر نمایندگان بر اساس ماده (۱۳۷) آیین‌نامه داخلی باید در اختیار آنها قرار گیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ماده ۱۳۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام شده و در حال اجرا است، بیش از ۲۰ مورد از طرح‌های گذشته مجدداً فعال شده و ارجاع داده شده است و کار در حال انجام است.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 128513 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]