سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
128497
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵

کمپین ترامپ مدعی هک شدن ارتباطات داخلی خود توسط ایران شد

ستاد انتخاباتی ترامپ از هک شدن برخی از ارتباطات داخلی خود خبر داده و برخی طرف‌ها را مقصر دانست و خود ترامپ هم بدون ارائه سند و مدرکی آن را به عواملی از ایران نسبت داد.



به گزارش ایسنا، بیانیه کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه اندکی پس از آن منتشر شد که وب‌سایت خبری پولیتیکو گزارش داد که در ماه ژوئیه شروع به دریافت ایمیل‌هایی از یک منبع ناشناس کرده مبنی بر اینکه اسناد معتبری را از داخل این کارزار ارائه می‌دهد، از جمله گزارشی در مورد «آسیب‌پذیری‌های احتمالی جی. دی ونس» معاون ترامپ.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «استیون چونگ» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای مدعی شد: «این اسناد به‌ طور غیرقانونی از منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده به ‌دست آمده‌اند تا در انتخابات ۲۰۲۴ مداخله کنند و در روند دموکراسی ما هرج‌ومرج ایجاد کنند.»

وی در ادامه در سخنانی بی‌پایه و اساس، انگشت‌اتهام را به سمت عواملی مرتبط با ایران گرفت. دونالد ترامپ هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایران متوقف نخواهد شد زیرا دولت ما ضعیف و ناکارآمد است، اما این مدت طولانی نخواهد بود.»

در واکنش به این اتهامات و ادعاها، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در ایمیلی اعلام کرد «دولت ایران نه قصد یا انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دارد، و نه دارای آن است.» نماینده ایران همچنین در واکنش به اتهام‌زنی‌های کمپین ترامپ افزود: «ما هیچ اعتباری برای چنین گزارش‌هایی قائل نیستیم.»

در رابطه با گزارش ادعایی مایکروسافت، نمایندگی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با رویترز بار دیگر تاکید کرد که قابلیت‌های سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه است و هیچ برنامه‌ای برای انجام حملات سایبری ندارد.

اواخر ماه گذشته و با ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا، یک مقام ارشد اطلاعاتی در یک جلسه توجیهی به خبرنگاران مدعی شد که تهران و مسکو ترجیحات ریاست جمهوری خود را مانند دوره‌های گذشته حفظ می‌کنند، «جایی که عواملی تلاش خواهند کرد تا نامزد جمهوری‌خواهان را از دور خارج کنند، در حالی که روسیه تلاش‌هایی را برای لکه‌دار کردن دموکرات‌ها انجام داده است.»

اواخر روز شنبه، ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشال مدعی شد که مایکروسافت به تازگی به کمپین او اطلاع داده است که ایران یکی از وب‌سایت‌های آن را هک کرده است. او با مانور روی این داده‌هایی که صحت و سقم آنها در هاله‌ای از ابهام است، به طور کلی اتهاماتی مطرح کرد، اما توضیح بیشتری در مورد این هک ارائه نکرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ به گزارش روز جمعه محققان مایکروسافت اشاره کرد که می‌گفت هکرهای وابسته سعی کرده‌اند به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کمپین ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن نفوذ کنند. در این گزارش آمده است که هکرها یک حساب کاربری متعلق به یک مشاور سیاسی سابق را هک کرده و سپس از آن برای هدف قرار دادن این مقام استفاده کردند. این گزارش جزئیات بیشتری در مورد هویت اهداف ارائه نکرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 128497 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 12 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 38 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]