دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
127988
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۳۸

قدرت بازدارندگی امروز کشورمان به برکت خون شهداست

ایسنا/یزد معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این که قدرت بازدارندگی امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمده است، گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی نیز می‌داند که حتما تو دهنی سختی از ناحیه بازدارندگی جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایتش در کشورمان متحمل خواهد شد.



امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در اجلاسیه استانی کنگره شهدای در غربت استان یزد که شامگاه امروز، شنبه بیستم مردادماه مقارن با شام شهادت حضرت رقیه(س) در پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد تمام شهدا به ویژه شهدای غریب و تسلیت ایام عزاداری ماه صفر، یادآور شد: امام راحل(ره) فرمودند؛ «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته» و این از بار معنایی بالایی برخوردار است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این جلاسیه استانی، افزود: مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند؛ «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»

وی با اشاره به بیانات معظم له مبنی بر این که «ما هر چه داریم به برکت خون شهداست»، عنوان کرد: دشمن به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی از هر ترفندی برای شکست انقلاب و بازگشت حکومت مستبد پهلوی استفاده کرد؛ ابتدا با تفرقه افکنی بین قومیت‌ها پرداخت و در ادامه ۱۷ هزار نفر را در کشورمان ترور کرد و پس از ناکامی در این حربه، حمله نظامی به خاک جمهوری اسلامی را عملیاتی کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش، اولین هدف عراق در حمله به خاک کشورمان را شکست انقلاب اسلامی خواند و با بیان این که در آن مقطع زمانی، جهان در وضعیت دو قطبی قرار داشت ولی هر دو بلوک شرق و غرب بر سر شکست انقلاب اسلامی متحد شدند، گفت: کشورهای زیادی از طریق نظامی و اطلاعاتی و مالی، رژیم بعث عراق را بر علیه کشورمان تجهیز و تا بن دندان مسلح کردند.

وی افزود: رژیم بعث از چنان پشتوانه‌ای برخوردار بود که بنا بر تصوراتش می‌خواست یک روزه خرمشهر، سه روزه آبادان و یک هفته‌ای تهران را به تصرف خود درآورد ولی در همان ساعات اولیه حمله هواپیماهای عراق به ایران در روز ۳۱ شهریورماه، با پاسخ نیروی هوایی کشورمان مواجه شد.

امیر سیاری با اشاره به دستاوردهای بزرگ دوران هشت ساله دفاع مقدس و سربلندی جمهوری اسلامی در این نبرد، گفت: آثار این پیروزی در تمام بخش‌ها همچنان مشهود است و این ثمره خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان بوده است.

وی به پشتیبانی همه جانبه ملت در برابر اتحاد دشمن در دوران دفاع مقدس و پیروزی مردم ایران، تصریح کرد: نه تنها انقلاب اسلامی پس از جنگ تحمیلی به مسیر خود ادامه داد، بلکه تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ شد و جایگاه جمهوری اسلامی در نظام بین الملل ارتقا یافت.

دریادار سیاری با اشاره به ایفای نقش بازیگری اصلی امروز جمهوری اسلامی مقتدر در تمام اتفاقات منطقه غرب آسیا، گفت: جمهوری اسلامی بازدارندگی خود را در دوران دفاع مقدس به دنیا نشان داده و امروز بازدارندگی کشورمان به اندازه‌ای است که کسی جرات تعدی و تجاوز به کشورمان را ندارد.

وی افزود: حتی رژیم غاصب صهیونیستی نیز می‌داند که حتما تو دهنی سختی از ناحیه بازدارندگی جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایتش در کشورمان متحمل خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز نیروی زمین ارتش و سپاه نه تنها کمبودی در تسلیحات نظامی ندارد بلکه علاوه بر تامین دهها سال نیاز خود، قابلیت صادرات نیز دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به ارتقای نیروهای پدافندی کشورمان، گفت: اکنون سامانه‌های پدافندی کشورمان از فاصله ۳۱۵ کیلومتری پهپادی کوچکی مانند کرار را شناسایی و هدف قرار می‌دهد و نیروی دریایی کشورمان با دور زدن دنیا، امنیت را در خلیج عدن و در برابر دزدان دریایی برقرار کرده است.

وی همچنین به توان پهپادی، سایبری و توان نیروی انتظامی کشورمان اشاره کرد و گفت: همه این افتخارات به برکت خون شهدا و با ایثار و از خود گذشتگی و شهادت طلبی و حرکت در خط ولایت به دست آمده و این مسیر قطعاً ادامه خواهد داشت.

امیر سیاری با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غربت به ابتکار شهید آیت الله رئیسی، گفت: تاکنون ۱۸۳۰ شهید در غربت در کشورمان شناسایی شده که از این تعداد حدود ۷۴ شهید مربوط به استان یزد هستند.

وی به نوع نگاه متفاوت کشورمان با نوع نگاه کشور دشمن در رابطه با اسیر و اسیرداری، گفت: همین نگاه‎‌های نرم از ارکان قدرت جمهوری اسلامی در دنیاست، چرا که خدمات متنوعی به عنوان میهمان در کشورمان به این اسرا ارائه می‌شد.

امیر دریادار سیاری با بیان این که کشورمان ۳۹ هزار آزاده در کشور عراق داشت و در برابر عراقی‌ها بیش از ۷۲ هزار اسیر در ایران داشتند که ۱۹ هزار نفر از آن‌ها مربوط به عملیات بیت المقدس بود، خاطرنشان کرد: طولانی‌ترین زمان اسارت نیز مربوط به شهید لشکری به مدت ۱۸ سال بود که بالاخره در سال ۱۳۷۷ به ایران بازگشتند و سال بعد به شهادت رسیدند.

وی اشاره‌ای نیز به اقدامات جمهوری اسلامی در قبال اسرا در کشورمان کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: امروز کشورمان در برابر دشمنان در قالب جنگ ترکیبی در حال نبرد است و باید در همه این جبهه‌ها آمادگی مقابله با دشمن را داشته باشیم.

معاون هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی در پایان نیز با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ نرم دشمن که با هدف تسلط بر مغزها به ویژه مغز جوانان و نخبگان کشورمان ایجاد شده است، گفت: نباید اجازه بدهیم دشمن در این نبرد پیروز شود و یکی از روش‌های مقابله با این جنگ نرم دشمن اصلاح سبک زندگی در خانواده‌هاست.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به آیاتی از قران کریم مبنی بر زنده بودن شهدا و ارتزاق آنها نزد خداوند متعال، خاطره‌ای در این باره از عنایت شهید کوروش‌فر، از  شهدای شهرستان انقلابی مهریز و علی الظاهر اولین شهید این شهرستان ذکر کرد.

حجت الاسلام «عباس زارع» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هم از دستگاه‌های همکار در برگزاری این اجلاسیه و نیز آزادگان که تمام این برنامه به همت آن‌ها برگزار شده‌ است، قدردانی کرد.

به گفته حسین حیدری، دبیر این کنگره، تاکنون ۱۸۳۰ نفر شهید غریب در اسارت در سطح کشور شناسایی شده که پرونده ۱۰۳۵ نفر از آن‌ها تاکنون تکمیل شده است و از این تعداد ۷۴ شهید مربوط به استان یزد هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۳  نفر از این شهدا به دست گروهک‌های ضد انقلاب و پس از تحمل شکنجه‌های فراوان به شهادت رسیدند، ۲۰ نفر مربوط به اسارت در بند رژیم بعث عراق و ۲۱ نفر ایرانی الاصل‌هایی بودند که در زندان‌های بعثی به شهادت نائل آمدند.

اجرای برنامه شعرخوانی، مداحی و عزاداری، پخش کلیپ، ‌خاطره‌گویی سردار «مهدی فرهنگ‌دوست» از فرماندهان استان در دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای غربت، از دیگر برنامه‎های این اجلاسیه استانی بود.

استان یزد قریب به چهار هزار شهید و افزون بر۱۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در جریان دوران دفاع مقدس ۷۵۱ آزاده داشته که اکنون حدود ۶۸۰ نفر از آنها در قید حیات هستند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127988 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]