چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
127723
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

گلایه از دهن‌کجی مجلس به قوه قضاییه/ انتقاد رسانه‌ها از خاتمی

هاشمی رفسنجانی روز بیستم خرداد در مورد تصمیمات مجمع تشخیص، دیدار با برخی روحانیون و سفیر کره جنوبی و انتقاد رسانه‌ها از سید محمد خاتمی نوشته است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

در جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، اجازه تحقیق و تفحص مجلس از نهادهاى تحت امر مستقیم رهبرى با اجازه ایشان، داده شد. کمیسیون قضائى در مصوبه قبلى خود، اضافاتى هم براى این اصلاحیه داشت که با تذکر دفتر رهبرى، امروز صبح اصلاح کردند. ضمناً تفسیر شوراى نگهبان، در مورد ممنوعیت نهادهاى فوق مجلس، از قبیل شوراى نگهبان و [مجلس] خبرگان هم بر قوت خود باقى ماند.

ظهر آقاى [عباس واعظ] طبسى، [محمد] یزدى، [محمدعلی] موحدى [کرمانی]، [احمد] جنتى و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. از آرای سفید اکثریت مجلس [ششم]، در مورد [انتخاب] حقوقدانان [شورای نگهبان]، به عنوان دهن‌کجى به رهبرى و مجمع و قوه قضائیه انتقاد شد و اخبار مربوط به اعضاى جدید کابینه بررسى و کابینه با این ترکیب، ضعیف و چپ‌تر از گذشته ارزیابى شد. از سخنرانى روز تحلیف رئیس‌جمهور هم انتقاد شد که به جاى برنامه کار آینده، شعارهاى سیاسى و انتخاباتى تکرار شد. براى راهکارهاى آینده بحث شد.

در رسانه‌هاى دوم خردادى و خارجى هم از اظهارات آقاى [سیدمحمد] خاتمى در مصاحبه با خبرنگاران انتقاد شده که چرا گفته، معلوم نیست روزنامه‌هاى تعطیل‌شده و خبرنگاران بازداشت‌شده، بی‌گناه باشند و نیز اینکه گفته با راه‌گشاهى اخیر مجمع تشخیص مصلحت، مشکل کشور حل شد و معلوم شد که با وجود مجمع، کشور دچار بن‌بست نمى‌شود. گفتند، مگر شما سخنگوى مجمع هستید؟!

عصر، [آقاى هان‌سیونگ‌سو]، وزیر امورخارجه کره‌جنوبى آمد و قدردانى‌ کرد که در دوران مسئولیت ریاست‌جمهوری، هم کشور ایران را ساختیم و هم روابط ایران و کُره را ارتقا دادیم. دعوت کرد که به کُره بروم. در مورد توسعه روابط حرف زدیم. گفتم، تکمیل کشتى‌سازى [خلیج‌فارس در] بندرعباس، مهم است و کُره، باید وظیفه قراردادی خود را انجام دهد؛ اطلاعى از آن نداشت، یا تجاهل کرد.

دیشب در استان گلستان، جاجرم، بجنورد و شاهرود، سیل آمده است. در گلستان، تاکنون ۵۲ جسد پیدا شده و هنوز عده زیادى مفقودند. در جاجرم، یک جسد پیدا شده و ۲۵ نفر مفقودند و خسارات مالى زیاد است. اگرچه معمولاً مدیران مناطق، آمار خسارات مادى را زیاد مى‌گویند که کمک بهترى بگیرند، ولى عده کشته‌ها بالاتر خواهد رفت.

تصرف‌ ساختمان بیت‌الشرق، [مقر رسمی تشکیلات خودگردان] فلسطینى‌ها در بیت‌المقدس، انتقادهاى زیادى متوجه اسرائیل کرده و فشار بر اسرائیل زیاد است. امروز هم زدوخورد زیاد بوده.

 

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127723 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]