یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ /
127564
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲:۱۸

سکوت شورای امنیت سازمان ملل در مقابل ترور شهید هنیه و تاوان سخت برای اسرائیل

مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه از سوی جامعه قرآنی کشور با تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی شامگاه جمعه (۱۹ مردادماه) برگزار شد.



به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، شامگاه جمعه (۱۹ مردادماه) از سوی جامعه قرآنی کشور با حضور جمعی از پیشکسوتان، اساتید، قاریان قرآن کریم، حافظان، مدیران و فعالان قرآنی کشورمان برگزار ‌شد. 

در این مراسم جمعی از فرماندهان سپاه از جمله سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

این مراسم دقایقی قبل از اذان مغرب آغاز شد و حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه اذان مغرب به افق تهران در فضای مصلای امام خمینی(ره) که محل برگزاری این مراسم بود، طنین‌انداز شد. 

نماز مغرب و عشاء نیز به امامت حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای اقامه شد.

سپس سیدمحمد حسینی‌پور، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات دهم به بعد سوره مبارکه صف و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمیدرضا مقدسی، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات ۳۸ به بعد سوره مبارکه حج پرداخت. 

تنها راه عزت ما در شرایط کنونی مقاومت است

در ادامه این مراسم خالد قدومی، نماینده دفتر سیاسی حماس در ایران طی سخنانی کوتاه به آیه دهم سوره مبارکه صف «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَی تِجَارَهٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیم» اشاره کرد و گفت: براساس این آیات شهید اسماعیل هنیه با شهادت خود پیروزی را رقم زده است. طبق آیات الهی انسان، مؤمن به دنیا می‌آید که خدا را عبادت کند. راز عبادت و اصل عبادت همان جهاد در راه خداست، اصل و معنای حقیقی عبادت همان جهاد است. 

وی ادامه داد: شهید اسماعیل هنیه کسی بود که جان، مال و خانواده خود را در راه خدای متعال قربانی کرد. 

خالد قدومی با بیان اینکه شهادت اسماعیل هنیه پیروزی واقعی در این میدان است، تصریح کرد: زمانی که در عید فطر خبر شهادت دو فرزندش را به شهید هنیه دادند، فقط گفت «الله یسهل علیهم»، یعنی خدای متعال راه آنها را آسان کند. در فرهنگ ما اینگونه است که وقتی بزرگ خانواده، جایی می‌رود خانواده‌اش برای او دعا می‌‎کنند و می‌گویند خدای متعال راه شما را آسان کند. 

نماینده دفتر سیاسی حماس در ایران اظهار کرد: تجارت شهید اسماعیل هنیه با خدا، عبادت، جهاد و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بود. شهید هنیه فقط رئیس دفتر سیاسی حماس نبود، او حافظ قرآن بود، امام مسجد بود، شخصیت سیاسی و دیپلماسی بود، او شخصیت دانشگاهی و رئیس دانشگاه غزه بود. معاون شیخ احمد یاسین، شهید والامقام و البته نخست وزیر بود. 

وی تاکید کرد: اگر ترور شهید هنیه در جای دیگر و از سوی کسانی دیگر بود، شورای امنیت سازمان ملل به سرعت یکی از بندهایش را فعال ‌می‌کرد تا ارتش به سمت رژیم یا فرد خطاکار حرکت کند، اما چون باند جنایتکار صهیونیستی و با حمایت آمریکا این کار را کرد، چنین اقدامی انجام نمی‌دهند. 

نماینده دفتر سیاسی حماس در ایران با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند از این جنایت فرار کنند، خاطرنشان کرد: شهید اسماعیل هنیه اهل گفت‌وگو، عدالت و حق بود، جای این ابوالشهید در بین ما خالی و نبود ایشان خسارت بزرگی است، اما طبق آیات قرآن یک یحیی آمد. خدای متعال در مورد یحیی فرمود «یَا یَحْیَیٰ خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّهٍ وَ آتَیْنَاهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا»، این یحیی السنوار، همان دوست اسماعیل هنیه است. یحیی السنوار بعد از رها شدن، که در تبادل اسرا صورت گرفت، نزدیک‌ترین شخصیت به شهید اسماعیل هنیه است. 

خالد قدوی ابراز کرد: یحیی السنوار اهل قرآن و اهل آشتی ملی است. کل گروه‌های مقاومت ایشان را دوست دارند. تفاهم کلی فلسطینی‌ها یحیی السنوار است. ایشان زمانی که رئیس دفتر سیاسی غزه بود در سال ۲۰۱۲ همراه با شهید اسماعیل هنیه یک سفر به ایران داشت و با مقام معظم رهبری دیدار کرد. میراث شهید اسماعیل هنیه را مرد مجاهدی دیگری به دست گرفت «اذا غاب سید قام سید» اگر بزرگی رفت، بزرگ دیگری جای او را خواهد گرفت.

وی یادآور شد: ما برای انتقام شهید اسماعیل هنیه مسئولیت بزرگی داریم. اولین واکنشی که مقاومت نشان خواهد داد منسجم و قوی خواهد بود. قرآن دستورالعمل ماست، همین قرآن ما را هدایت می‌کند و می‌فرماید اگر ما جهاد را ترک کردیم، زندگی ذلت‌باری خواهیم داشت، اما اگر به سمت جهاد برویم خدای متعال در این دنیا و در آخرت به ما عزت می‌دهد. تنها راه عزت ما در شرایط کنونی مقاومت است و نباید خون این شهید والامقام از بین برود. 

خالد قدومی در پایان گفت: شهید یکی از بهترین نام‌های خداوند متعال است، شهید یعنی کسی که گواهی می‌دهد، هر کسی که میدان جنگ برود، شهید نمی‌شود، شهدا انتخاب می‌شوند، خداوند متعال می‌فرماید این سنت است. ان‌شاءالله مردم غزه پیروز شده و خون شهدا از بین نخواهد رفت. به امید فتح‌الفتوح نهایی و اقامه نماز در مسجدالاقصی خواهیم بود. 

در ادامه این مراسم گروه همخوانی «احسان» که متشکل از دختران نوجوان بود به اجرای یک قطعه حماسی پرداختند و پس از آن قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از سوره مبارکه آل عمران را تلاوت کرد.

صهیونیست‌ها بهای جنایات خود را می‌دهند

سپس ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین به بیان سخنانی پرداخت و گفت: بهترین مراسمی که می‌شد برای شهید اسماعیل هنیه برگزار کرد همین مجلس قرآنی است، خط شهید هنیه، خط ملت فلسطین، خط مردم و شهدای فلسطین که تعداد آنها در جنایت اخیر به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است، همان خط قرآن است. 

ابوشریف به آیات تلاوت شده در این مراسم اشاره و اظهار کرد: همه این آیات بیانگر خط شهید اسماعیل هنیه است، شهید هنیه بیش از ۶۰ نفر از خانواده خود را از دست داد، ایشان جان و مال و خانواده خود را فدای راه خدا کرد. هنگامی که فرزندان و نوه‌های ایشان به شهادت رسید، فرمودند خون فرزندان و نوه‌های من با ارزش‌تر از خون ملت فلسطین نیست، روح و جان و دارایی‌های ملت فلسطین بسیار با ارزش است و فرزندان من هم بخشی از این بهایی است که باید در راه حرکت در مسیر خدا پرداخت شود.

وی تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه یک رهبر بزرگ در جبهه مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی بود. ملت فلسطین بیش از ۱۰۷ سال است که انواع جنایت‌ها و کشتار را به خود دیده و مجبور به کوچ از وطن خود شده‌اند، همه این جنایات که برخلاف جریان انسانیت است، در برابر دیدگان جهانیان صورت می‌گیرد، اما متأسفانه کشورهایی که خود را مدافع حقوق انسانی می‌دانند هیچ اقدامی برای ملت فلسطین انجام نمی‌دهند. 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: ما به اینکه مرگ انسان‌ها به اذن خداوند متعال است ایمان داریم و تسلیم امر خداوند متعال هستیم، ایمان داریم که همه انسان‌ها روزی می‌میرند، اما شهادت بهترین نوع مرگ است.

ابوشریف با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بهای جنایت خود را خواهد پرداخت، گفت: آمریکایی‌ها، غربی‌ها و کسانی که در این جنایت دست داشتند با پشتیبانی و حمایتی که از این باند جنایتکار دارند، زمینه را برای جنایت‌های آنها فراهم می‌کنند. ما شاهد هستیم که در یک روز در غزه انواع جنایت‌ها را مقابل دیدگان جهانیان انجام می‌دهند اما کشورهای بزرگ از جنایت‌های آنها حمایت می‌کنند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن ابراز تأسف از اینکه تعدادی از حکام امت اسلامی تابع یهود و نصارا شده‌اند، گفت: می‌توانم بگویم اکثر رهبران اسلامی یهودی‌ها را اولیاء خود قرار داده‌اند و با این کار آنها نیز در برابر مردم فلسطین و در مقابل این جنایات مسئول هستند و مسئولیت دارند. 

ابوشریف در پایان با اشاره به اینکه شهید اسماعیل هنیه، شهیدِ قرآن، جهاد و وحدت اسلامی است، گفت: این شهید، تلاش زیادی کرد تا میان گروه‌های مختلف فلسطینی وحدت ایجاد کند، با شهادت ایشان این وحدت میان همه ما و همه امت اسلامی ایجاد شده است، لذا در اینجا با شما و با شهید هنیه عهد می‌بندیم که به راه خود در خط جهاد ادامه دهیم. 

در بخش دیگری از این مراسم محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی کشورمان بیاینه جامعه قرآنی کشور در محکومیت ترور شهید هنیه از سوی باند جنایتکار صهیونیستی را قرائت کرد. 

سپس متن عربی این بیانیه از سوی سیدعباس انجام، پیشکسوت قرآنی کشور قرائت شد. 

پایان‌بخش این مراسم که از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شد، تلاوت حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان بود. 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127564 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]