یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
127558
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۵۴

امیدواریم در آینده تعداد زائران اربعین به ۵۰ میلیون نفر برسد

ایسنا/خوزستان وزیر کشور با بیان اینکه مسیر اربعین ادامه دارد و عراقی‌ها منتظر رسیدن تعداد زائران به ۵۰ میلیون نفر هستند، گفت: در حال حاضر تعداد زائران اربعین را حدود ۲۰ میلیون نفر اعلام می‌کنند و ان‌شاءالله این رقم به ۵۰ میلیون نفر برسند.



احمد وحیدی امروز (۱۸ مردادماه) با حضور در حرم علی بن مهزیار اهوازی در اهواز با اشاره به آثار زیارت حرم امام حسین(ع) اظهار کرد: در روایات در مورد راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و گام برداشتن در راه امام حسین(ع) آمده است هر گام در این مسیر معادل هزار حج است و برای آن فضائل بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا وی افزود: اربعین حسینی یک سیر و سلوک واقعی است و زائر در این راهپیمایی در همه لحظات می‌تواند با به یاد داشتن خدای بزرگ و ثارالله، خود را دائما در راه خدا ببیند و این یک تمرین بندگی و سلوک الی الله در بهترین حالات است.

وزیر کشور بیان کرد: یکی از شرایط رفتن به حج واجب سلامت و امنیت است و اگر در مسیر امنیت نباشد، می‌توان به حج نرفت اما برای زیارت امام حسین(ع) شنیدیم و خواندیم که کسانی دست و پا و چشم از دست می‌دادند اما هیچ مرجع و فقیهی از پیمایش این راه منع نکرده است و این نشانه عظمت این راه است. این راهی است که ان‌شاءلله تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد و زمینه‌ساز ظهور است.

وی افزود: کرامت و میزبانی مردم عراق مثال‌زدنی و نمونه است و ما وظیفه تشکر از این مردم که زائران از ۱۵۰ کشور را می‌پذیرند را داریم و از آن‌ها تشکر می‌کنیم. کل کشورهای اسلامی حدود ۵۷ کشور هستند بنابراین از کشورهای غیراسلامی هم به زیارت امام حسین(ع) می‌روند.

وحیدی گفت: از مردم و دولت عراق که به ویژه در دو سال گذشته همکاری زیادی برای این مراسم داشتند، تشکر می‌کنیم. جایگاه بزرگ میزبانی، مزور و زائر همه حکایت از آغاز راه‌های بزرگ در تاریخ بشریت دارد. اتفاقات مهمی در دنیا در حال رخ دادن است و این جریان مهم اربعین حسینی در شرایطی در حال شکل‌گیری است که جریان جهانی هم در حال شکل‌گیری جدیدی است.

وی بیان کرد: امروز اربعین حسینی(ع) جهانی شده است و همه به این سمت شتافته‌اند. مهم‌تر از همه این است که مردم امام حسین(ع) را بشناسند. شناخت امام حسین(ع) یعنی شناخت فضیلت‌ها، اوج انسانیت و بشریت. مگر مردم برای رسیدن به سعادت در دنیا به چیز دیگری نیاز دارند؟ سعادت بشری در راه شناخت این ویژگی‌های امام حسین (ع) است.

وزیر کشور با اشاره به درس‌های مکتب امام حسین(ع) عنوان کرد: انسان بیش از گذشته به درس‌های عشق، وفا، تربیت انسان‌های بزرگ، جهاد و تسلیم نشدن در مقابل ظلم نیاز دارد. آشنا شدن با مکتب امام حسین(ع) نیاز قلبی همه انسان‌ها برای رهایی از این گرفتاری‌ها است و غیر از این هیچکس نمی‌تواند این بشریت که در چنگال تمدن منحط شیطانی غرب گرفتار شده است را نجات دهد.

وی افزود: اگر مکتب امام حسین(ع) نبود مبارزه مردم غزه به این نقطه نمی‌رسید و امروز ملت‌های آزاده این گونه دور هم جمع نمی‌شدند.

 وزیر کشور گفت: اربعین حسینی نقطه تکاملی و نشان‌دهنده پیروزی عاشورا است. اربعین حسینی(ع) نقطه اتمام مسیر عاشورا و اعلام پیروزی است. فرموده شده است یکی از پنج نشانه مومن بودن زیارت اربعین حسینی(ع) است و یکی از بزرگان می‌فرماید اربعین، ستون ولایت است.

وی بیان کرد: هر آنچه به شناخت بهتر این راه کمک می‌کند از الطاف الهی است و ان‌شاءلله برگزارکنندگان آن از سوی خداوند پاداش دریافت می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه مسیر اربعین ادامه دارد و عراقی‌ها منتظر رسیدن تعداد زائران به ۵۰ میلیون نفر هستند، گفت: در حال حاضر تعداد زائران اربعین را حدود ۲۰ میلیون نفر اعلام می‌کنند و ان‌شاءالله این رقم به ۵۰ میلیون نفر برسند.

وی افزود: خوزستان و اهواز یک نقطه معنادار و الهام‌بخش برای ما است. خوزستان نقطه بسیار مهمی است و شور اربعینی در این استان و شهر اهواز بسیار ارزشمند است و امیدواریم امسال هم اربعینی بهتر از سال گذشته داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: زیارت امام حسین(ع) و به ویژه اربعین حسینی(ع) روزبه‌روز قوی‌تر و عزتمندانه‌تر ادامه خواهد داشت. آنجا همه نهرها به هم می‌پیوندند و رودخانه خروشنده‌ای درست می‌کنند که راه قدس را باز خواهد کرد. کربلا – طریق الاقصی واقعا این گونه است. راه نجات فلسطین و قدس از کربلا می‌گذرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127558 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]