سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
127695
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

آقای رئیس جمهور کابینه مد نظر را با قاطعیت معرفی کند

نماینده ادوار مجلس گفت: آقای رئیس جمهور شما آن چیزی را که باید به ملت منتقل کنید شفاف و بدون تعارف با مردم در میان بگذارید، هماهنگی‌هایی هم که باید با مقام معظم رهبری داشته باشید، انجام دهید بعد کابینه‌ای که بتواند کشور را از وضعیت اقتصادی بسیار نامناسب فعلی به وضعیت مطلوب نزدیک کند انتخاب و با قاطعیت انتخاب و به مجلس معرفی کنید.



عوض حیدرپور شهرضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در قطعه‌ای از یک کلیپ در فضای مجازی دیدم که آقای پزشکیان می‌گویند: «به ما فشار می‌آورند و نمی‌گذارند کار کنیم.» ایشان در این کلیپ تاکید کردند: «نمی‌دانیم به این افراد چه بگوییم.» 

وی متذکر شد: آقای پزشکیان «نمی‌دانیم چه بگوییم» که برای رئیس جمهور پسندیده نیست. شما آن چیزی را که باید به ملت منتقل کنید شفاف و بدون تعارف با مردم در میان بگذارید، هماهنگی‌هایی هم که باید با مقام معظم رهبری داشته باشید، انجام دهید بعد از آن هم به صراحت و با شفافیت کابینه‌ای که بتواند کشور را از وضعیت اقتصادی بسیار نامناسب فعلی به وضعیت مطلوب نزدیک کند انتخاب و به مجلس معرفی کنید.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم ادامه داد: پیشنهادم به آقای پزشکیان این است تا قبل از معرفی کابینه به مجلس در تلویزیون با مردم صحبت کنید و در خصوص کابینه پیشنهادی و مشکلاتی که برای بستن آن داشته اید به مردم توضیح دهد. از آنجایی که بر شفافیت تاکید داشته اید باید در زمینه بسیار مهم به چالش کشیده شدن بستن کابینه با شفافیت و صداقت به مردم و حامیان تان توضیح دهید.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به وضعیت قیمت‌ها از بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم به شدت تحت فشار اقتصادی هستند و اصلاً به امید حل مشکلاتشان به آقای پزشکیان رای دادند. اکنون نوبت نظام و رئیس جمهور است که به خواسته به حق آنان اهمیت بدهند و هرچه سریع‌تر با تعیین کابینه و تیم اقتصادی توانمند استارت اصلاحات اقتصادی را با هدف بهبود معیشت و زندگی مردم بزنند.

نماینده شهرضا در مجلس نهم با بیان این‌که «دولت چهاردهم برای فائق آمدن بر ابر چالش‌ها با مسیر صعب العبور و سنگلاخی روبروست» گفت: شهادت غافلگیر کننده رئیس دولت سیزدهم مانع از پیاده شدن اهداف و برنامه‌های دولت در سایه که آقای جلیلی در رقابت‌های انتخاباتی مدام درباره آن صحبت می‌کرد، شد. این آقایان تصمیم داشتند در آخرین سال دولت سیزدهم آن چیزی را که در ذهنشان است پیاده کنند اما صحنه سیاسی کشور تغییر کرد.  

وی با اشاره به برخی گمانه‌ها و زمزمه ها درباره شرایط رای اعتماد در مجلس به کابینه دولت چهاردهم، گفت: اخیراً زمزمه‌هایی از مجلس شنیده می‌شود که آقای پزشکیان باید فلان شخصیت یا فلان فرد را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند تا مجلس به او رای دهد. اگر این زمزمه‌ها درست باشد به نظر می رسد دولت چهاردهم در تشکیل کابینه، چالش سنگینی با مجلس خواهد داشت. رئیس جمهور چند روز قبل در سخنانی تلویحاً بیان کردند که ما هر کس را به مجلس می‌خواهیم معرفی کنیم، نمی‌گذارند. معنای این سخن وجود مسیری صعب العبور و سنگلاخ پیش روی دولت چهاردهم است.

حیدرپور ادامه داد: آقای پزشکیان در دیدارهایی که در زمان انتخابات و بعد از انتخابات با تشکل‌های مختلف اقتصادی و مردمی داشتند به آنان قول حل چالش‌ها را دادند به طور مثال به بازنشستگان و نانوایان و سایر اصناف قول دادند شرایط تغییر کند اما جیره‌های اقتصاد به یکدیگر پیوند خورده است و نمی‌شود بدون دست زدن به سایر حلقه‌ها حلقه معیوب را اصلاح کرد. مدیران دولت سیزدهم گزارش دادند که اسب زین شده تحویل دولت چهاردهم داده‌اند اما حقیقت چیز دیگری است.  

وی در پایان کشور را نیازمند مدیرانی دانست که بتوانند در چهارچوب‌ها و قوانین تعیین شده کشور را به پیش ببرند و اوضاع را به سامان کنند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127695 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]