سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
127436
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

ناتو و ایالات متحده‌ مانع برقراری صلح و ثبات پایدار در اوکراین هستند

روسیه از هر ظرفیت و ابزاری می‌تواند برای دفاع از خاک خود استفاده‌ کند و افزایش سطح تنش در این منطقه مستقیم متوجه ناتو و آمریکاست.

روح الله مدبر کارشناس مسائل بین الملل به اسپوتنیک گفت: تجاوز نیروهای اوکراین به خاک روسیه قطعاً با مجوز و چراغ سبز ناتو صورت گرفته است و این یعنی عبور اوکراین از تمام خطوط قرمزی که ترسیم شده بود و استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی و اروپایی بیانگر این هست که آمریکا و ناتو این مسیر جدید را ایجاد کردند تا سطح و دامنه تنش را افزایش بدهند. این هدف یک دستاورد محسوب‌ نمی‌شود، چرا که در تمام خطوط عملیات ویژه نظامی روسیه نیروهای ناتو شکست سهمگینی از روسیه خوردن و حمله به بخش‌هایی که روستاها و مناطق مسکونی و غیرنظامی هست این نشان از اوج استیصال و سیاست‌های خصمانه آمریکا، بریتانیا و ناتو بر علیه روسیه است و در این حملات مردم و اماکن غیر نظامی هدف قرار گرفته اند.بنابراین روسیه بر مبنای دکترین امنیت ملی خود و بر مبنای منشور ملل متحد مجاز است از هر روشی برای دفاع از مردم و غیر نظامیان و دفاع از خاک خود در مقابل تجاوز مستقیم نیروهای اوکراینی استفاده کند. این مسئله نشان داد که ناتو و ایالات متحده به هیچ وجه نمی‌خواهد که مسئله اوکراین به یک صلح و به یک ثبات پایدار برسد.در مجموع دولت فدراسیون روسیه از هر ظرفیت و از هر ابزاری می‌تواند برای دفاع از خاک خودش استفاده کند. قطعاً اگر آمریکا یک همچین حمله‌ای توسط هر کشور یا هر گروهی به داخل خاکش صورت گرفته بود می‌دیدیم که آمریکا از سلاح اتمی استفاده می‌کند، همین روز سه‌شنبه و روز جمعه سالگرد استفاده آمریکا از سلاح هسته‌ای است. به هر حال فعلا روسیه از خویشتن داری خود در برابر انواع تجاوزات استفاده می‌کند. طبق دکترین امنیت ملی روسیه این کشور اکنون مجاز هر اقدامی که لازم است انجام بدهد. لذا افزایش این تنش و سطح درگیری مسئولیتش قطعاً با آمریکا و ناتو است.یا آمریکا و ناتو باید تعهد بدهند که دیگر از ادامه نظامی‌سازی اوکراین خودداری نموده و زلنسکی را پای میز مذاکره بیاورند، یا از این به بعد هر نوع عواقب افزایش تنش و درگیری و هر نوع اقدام پیش‌دستانی متقابل روسیه بر عهده آمریکا خواهد بود.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127436 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]