دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
127158
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

جایزه صلح لئو تولستوی در روسیه منعکس کننده فلسفه او خواهد بود

در نهم سپتامبر، سالروز تولد لئو تولستوی، نویسنده مشهور روس، مراسم اهدای جایزه صلح بین المللی تولستوی در تئاتر بولشوی مسکو برگزار می شود.

برنده آن شخص یا سازمانی خواهد بود که فعالانه در فعالیت های برای حفظ صلح شرکت کرده و سهم قابل توجهی در پایان دادن به مسابقه تسلیحاتی، ساختن جهانی چند قطبی، تقویت درک متقابل و همکاری بین مردم و مقابله با خطر وقوع جنگ جهانی سوم داشته باشد.ولادیمیر تولستوی، عضو هیئت داوران این جایزه، مدیر موزه دولتی تولستوی فدراسیون روسیه، نتیجه این نویسنده، نظر خود را در مورد این جایزه و وضعیت فعلی جهان با اسپوتنیک در میان گذاشت.© Sputnikنماد جایزه صلح لئو تولستوینماد جایزه صلح لئو تولستوی© Sputnikتولستوی در جنگ بود، به عنوان افسر، توپخانه خدمت کرد و از شهر سواستوپل روسیه در کریمه دفاع کرد. او در رویدادهای نظامی در قفقاز، حتی در عملیات نظامی خارج از روسیه – در رود دانوب در سیلیستریا شرکت کرد. او گاهی فقط یک قدم با مرگ فاصله داشت و بارها ممکن بود اسیر شود. او مرگ و مرگ تعداد زیادی از مردم را دید. او می دانست درباره چه چیزی می گوید و می نویسد، این تجربه شخصی اوبود.این نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا می توان به صلح در کره زمین دست یافت،چنین گفت:”مثلاً درگیری در خاورمیانه به نوعی بر کشورهای همسایه از جمله ایران تاثیر می گذارد. داستانی پیچیده در اطراف کره شمالی و جنوبی در حال وقوع است. چین، تایوان و ژاپن نیز دچار یک درگیری دردناک زیر خاکستر هستند. ترکیه منافع خود را دارد. همین چندی پیش ارمنستان و آذربایجان وارد درگیری شده بودند. تاریخ در یک مارپیچ حرکت می کند، اما در کل، احتمالاً فقط می توان رویای نوعی سعادت را داشت”.ولادیمیر تولستوی همچنین جد خود را چنین توصیف می کند: “او نسبت به دروغگویی بی رحم و نسبت به مردم مهربان بود، من دوست دارم جایزه تولستوی از معیارهای مشابه پیروی کند.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127158 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]