دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
127071
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۳۱

خبرنگار، چاره‌ساز است نه چهره‌ساز

ایسنا/خوزستان سیدمحمد مولوی در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار، نوشت: خبرنگار متعلق به جامعه است و پایگاه اجتماعی وی، ریشه در اعماق باورهای صادق و شفاف دارد.



نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

نقش خبرنگار در جامعه مصداق واقعی تابیدن روشنایی به پنجره حقیقت ها است. او می‌کوشد تا با به کارگیری تمام ظرفیت‌هایش آنچه را که به هرعلتی، مغفول و زنگارخورده و یا مجعول شده است را با برهانی شفاف  به جامعه منتقل کند.

خبرنگار متعلق به جامعه است و پایگاه اجتماعی وی، ریشه در اعماق باورهای صادق و شفاف دارد.

سه عنصر قدم، قلم و قلب تا خوب تنیده نشوند نمی‌توانند در کنار قدرت تعقل و ایمان مسیرساز و تحولگرا شوند. خبرنگار، مجموعه این عناصر اساسی را با عنصر استراتژیک زمان ماهرانه به هم گره می‌زند و آنچه می‌آفریند چون از دل برآمده است، لاجرم بر دل‌ها می‌نشیند.

او می‌کوشد تا آنچه می‌نگارد چاره‌ساز باشد نه چهره‌ساز، مشکل‌گشا باشد نه مشکل‌ساز. او فقط از دیروز و امروز سخن نمی‌گوید بلکه می گوید تا آینده‌سازی کند. خبرنگاران در زمان متوقف نمی‌شوند بلکه در رقابتی نفس‌گیر از زمان پیشی می‌گیرند تا مسیر را نمایان‌تر کنند.

گاهی با اندک جملاتی کوتاه و پرمغز، مسئولیت‌ها، تعهدات و وظایف فراموش‌شده را با «فذکر» در آینه شفاف نمایان  می‌کند تا همراه با وجدان‌های بیدار در انجام تکالیف بسان مشوقی دلسوز همراهی کند. خبرنگار نمی‌گوید تا دیگران شنونده باشند. می‌نویسد نه از در تهدید بلکه عاشقانه کمک می‌کند در انتخاب مسیر راستی. او برای دیگران فرصت ایجاد  می‌کند.

روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی تبریک می‌گویم.

سید محمد مولوی

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی» 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127071 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]