دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
126683
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

امیدواری وزیر خارجه مصر به کاهش تنش‌ها در منطقه در گفت‌وگو با باقری

به گزارش مشرق، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه سه‌شنبه شب ۱۶ مرداد در سومین گفت‌وگوی تلفنی بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر با وی بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس در خصوص تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در این خصوص رایزنی کرد. […]



به گزارش مشرق، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه سه‌شنبه شب ۱۶ مرداد در سومین گفت‌وگوی تلفنی بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر با وی بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس در خصوص تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در این خصوص رایزنی کرد.
نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی به درخواست ایران قرار است روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در سطح وزرای خارجه در جده برگزار شود.
* با پاسخ قاطع خود، با عامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه مقابله می‌کنیم
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه مصر با اشاره به برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده درباره بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه و نیز نقض امنیت و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو سازمان همکاری اسلامی توسط رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد نشست سازمان همکاری اسلامی برای جهان اسلام و موضوع فلسطین مفید و موثر بوده و بتواند با سازوکارهای تهدیدی و تنبیهی وحشی‌گری نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به رویکرد آمریکا و دولت‌های اروپایی در عدم محکومیت اقدام تروریستی رژِیم صهیونیستی در شهادت اسماعیل هنیه گفت: رژیم صهیونیستی عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع خود، در عمل با عامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه مقابله خواهد کرد.
* امیدواری مصر به کاهش تنش‌ها در منطقه
بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن اشاره به اقدامات تنش‌زای رژیم اشغالگر قدس در منطقه و عدم به نتیجه رسیدن آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد: مصر به همه طرف‌های اروپایی و آمریکا در قبال اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی هشدار داده و امیدوار است تنش‌ها در منطقه کاهش یابد.
وزیر خارجه مصر پیش از این و بعد از ترور شهید هنیه دو بار با باقری تلفنی گفت‌وگو کرده بود. او همچنین در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در تهران حضور یافت و در این سفر با علی باقری دیدار و گفت‌وگو نیز کرد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126683 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]