سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
126753
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

انتخاب السنوار به رهبری حماس؛ فرماندهی میدان و دیپلماسی یکی شد

دبیر انجمن بین المللی ضد صهیونیستی با اشاره به انتخاب رئیس دفتر جدید سیاسی حماس، گفت که «یحیی السنوار اسطوره و رهبر میدانی و جهادی مردم فلسطین است که می‌تواند در تعیین سرنوشت آینده فلسطین موثر باشد».



جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی فعلی حماس در غزه جایگزین شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی شهید این جنبش شد.

شهید اسماعیل هنیه بامداد دهم مرداد ماه سال جاری که برای مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، در محل اقدامات خود توسط رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی اعلام کرد «به‌رغم ادامه جنگ، انتخاب رهبر جدید حماس پیامی قاطع به دشمن صهیونیستی است مبنی بر اینکه حماس همچنان قوی و منسجم است و دشمن با وجود نسل‌کشی در غزه نتوانسته به چارچوب و ساختار این جنبش خدشه‌ای وارد کند».

همچنین یک مقام ارشد حماس به خبرگزاری فرانسه گفت که انتخاب السنوار، «پیام قوی مقاومت» را به رژیم صهیونیستی می‌فرستد.

انتخاب السنوار به رهبری حماس؛ فرماندهی میدان و دیپلماسی یکی شد

سنوار و هنیه

فرمانده میدان و دیپلماسی روحیه مردم غزه را تقویت می‌کند

«حسین کنعانی مقدم» دبیر انجمن بین المللی ضد صهیونیستی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس اظهار داشت : این انتخاب نشان می‌دهد که فرماندهی میدان و دیپلماسی یکی شده است، یحیی السنوار فردی بود اهل میدان و و در داخل غزه آمد و شد داشت و صهیونیست‌ها به خون او تشنه بوده و بارها او را مورد ترور و هدف قرار داده بودند.

او تصریح کرد: در حال حاضر فرماندهی و مذاکرات به عهده او قرار گرفته و کار صهیونیست‌ها بسیار سخت‌تر شده است. یحیی السنوار اسطوره و رهبر میدانی و جهادی مردم فلسطین است که می‌تواند در تعیین سرنوشت آینده فلسطین موثر باشد.

دبیر انجمن بین المللی ضد صهیونیستی خاطرنشان کرد: باید بگوئیم اینجا صهیونیست‌ها شاید از ترور اسماعیل هنیه ضرر کردند، به‌خاطر این‌که ورود آقای هنیه به منطقه غزه ممنوع بود و محدودیت‌هایی برای او وجود داشت اما اکنون فرمانده میدان و دیپلماسی داخل غزه و در کنار مردم رفت و آمد دارد و این مساله موجب تقویت روحیه بسیار خوبی برای مردم خواهد بود، علاوه بر این قدرت چانه زنی برای اسرا را فراهم می‌کند.

کنعانی مقدم در ادامه اظهار داشت: تمام خصوصیات خوب شهید قدس اسماعیل هنیه، مجاهد نستوه را آقای یحیی السنوار دارد؛ در عین حال به لحاظ این که در متن میدان حضور دارد فرماندهی میدان را نیز عهده‌دار است و لذا قدرت فرماندهی و مدیریت او بیشتر است.

او در پایان اظهار داشت: بنابراین حضور السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در کنار مردم و در صحنه می‌تواند حرف اول و آخر را بزند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126753 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 17 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 43 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]